Mies haluaa ostaa mulle ja lapselle maasturin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jepulis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä vielä jankkaan tuota metsää. Broncohan on h*lvetin suuri auto, miten se mahtuu metsään kun Suomessahan metsä kasvaa aika sakeassa puita. Olen joskus ajellut metsässä moottorikelkalla ja vaikka se on paljon kapeampi laite niin sittenkin puita on väistellä asti.
 
Mä vielä jankkaan tuota metsää. Broncohan on h*lvetin suuri auto, miten se mahtuu metsään kun Suomessahan metsä kasvaa aika sakeassa puita. Olen joskus ajellut metsässä moottorikelkalla ja vaikka se on paljon kapeampi laite niin sittenkin puita on väistellä asti.

sielä mettässä on moton jälkeä mitä voi aijaa, mettäteitä yms reittejä :D
 
Ootteko tietoisia, että Suomen lain mukaan maastossa ajeluun tarvitaan maanomistajan lupa ja että vaikka semmoinen olisi hellinnyt niin aseita ei saa olla mukana.

Oletan että tarkoitat mettäautolla metsästysharrastukseen kaavailtua ajopeliä. Ja että harrastusta harrastetaan Vuotson eteläpuolella, sen pohjospuolellahan Suomen laki ei ole enää voimassa.
 
Viimeksi muokattu:
Ootteko tietoisia, että Suomen lain mukaan maastossa ajeluun tarvitaan maanomistajan lupa ja että vaikka semmoinen olisi hellinnyt niin aseita ei saa olla mukana.

Oletan että tarkoitat mettäautolla metsästysharrastukseen kaavailtua ajopeliä.

luvat on :D ja omia maita ovat :D hirvenpyynti alue on sukulaisten omistamaa maata. ja ku on seuran jäsen saa huristella, ihan luvan kans :)
 
Metästylaki kieltää aseiden kuljettamisen maastossa moottoriajoneuvolla. Siinä ei anopin serkun lupa ihan riitä.

Ei meidän hirviporukassa kukaan uskalla ajella autoilla pitkin metsiä aseet takakontissa. Meillä tosin on niin jalakavat hirvimiehiet (ja koirat) että päästään jalankin, ihan niinkuin määräykset edellyttää.

Ei muuten kannata netissä paljoa huudella metsästysrikoksista, valtesmanni saattaa tulla ja ottaa pyssyt pois.

edit: sovitaanko, että autolla on ajettu metsässä vain hirven haun yhteydessä (ilman aseita) niin ei tule valtesmannin kanssa probleemaa
 
Viimeksi muokattu:
Metästylaki kieltää aseiden kuljettamisen maastossa moottoriajoneuvolla. Siinä ei anopin serkun lupa ihan riitä.

Ei meidän hirviporukassa kukaan uskalla ajella autoilla pitkin metsiä aseet takakontissa. Meillä tosin on niin jalakavat hirvimiehiet (ja koirat) että päästään jalankin, ihan niinkuin määräykset edellyttää.

Ei muuten kannata netissä paljoa huudella metsästysrikoksista, valtesmanni saattaa tulla ja ottaa pyssyt pois.

edit: sovitaanko, että autolla on ajettu metsässä vain hirven haun yhteydessä (ilman aseita) niin ei tule valtesmannin kanssa probleemaa

pitäskö se pyssy viä kävelleen mettään :D ps: tuossa porukassa on 3 kyttää mukana..

lisäys : hirvimaille on matkaa 90km autoilla sinne mennään..
 
Viimeksi muokattu:
35§

Metsästysaseen kuljettaminen
Metsästysasetta ei saa ilman luvallista tarkoitusta tai metsästysoikeuden haltijan suostumusta kuljettaa muutoin kuin lataamattomana suojuksessa sellaisella alueella, jolla henkilöllä ei ole metsästysoikeutta tai metsästyslupaa. Tämä ei kuitenkaan koske metsästysalueeseen rajoittuvaa yleistä tietä

Aseen kuljettaminen moottoriajoneuvolla maastossa on kielletty. Asetta saa kuitenkin kuljettaa virantoimituksessa oleva henkilö, jolle aseen mukanaolo virantoimituksen laadusta johtuen on tarpeen. Poliisipiirin päällikkö voi yksittäisessä tapauksessa antaa luvan kuljettaa lataamatonta metsästysasetta suojuksessa edellä mainituissa kulkuneuvoissa niiden liikkuessa yleisen tien ulkopuolella tiettynä aikana ennakolta ilmoitettua reittiä käyttäen ehdolla, että kuljetuksen aikana asetta ei käytetä metsästykseen. Poronhoitotyötä suorittavan poromiehen aseenkuljetuksesta säädetään tarkemmin asetuksella.
 
35§

Metsästysaseen kuljettaminen
Metsästysasetta ei saa ilman luvallista tarkoitusta tai metsästysoikeuden haltijan suostumusta kuljettaa muutoin kuin lataamattomana suojuksessa sellaisella alueella, jolla henkilöllä ei ole metsästysoikeutta tai metsästyslupaa. Tämä ei kuitenkaan koske metsästysalueeseen rajoittuvaa yleistä tietä

Aseen kuljettaminen moottoriajoneuvolla maastossa on kielletty
. Asetta saa kuitenkin kuljettaa virantoimituksessa oleva henkilö, jolle aseen mukanaolo virantoimituksen laadusta johtuen on tarpeen. Poliisipiirin päällikkö voi yksittäisessä tapauksessa antaa luvan kuljettaa lataamatonta metsästysasetta suojuksessa edellä mainituissa kulkuneuvoissa niiden liikkuessa yleisen tien ulkopuolella tiettynä aikana ennakolta ilmoitettua reittiä käyttäen ehdolla, että kuljetuksen aikana asetta ei käytetä metsästykseen. Poronhoitotyötä suorittavan poromiehen aseenkuljetuksesta säädetään tarkemmin asetuksella.

Eli ei maastoon autolla aseen kanssa. Aseet viedään metsään jalkaisin.
 
Ootteko tietoisia, että Suomen lain mukaan maastossa ajeluun tarvitaan maanomistajan lupa ja että vaikka semmoinen olisi hellinnyt niin aseita ei saa olla mukana.

Oletan että tarkoitat mettäautolla metsästysharrastukseen kaavailtua ajopeliä. Ja että harrastusta harrastetaan Vuotson eteläpuolella, sen pohjospuolellahan Suomen laki ei ole enää voimassa.

Oon varmaan pilkunviilaaja mutta takerruin nyt tähän kommenttiin.Metsässä voi joutua ajamaan muunkin takia kuin metsästyksen.Mites ne motokuskit ja ajokoneen ajajat pääsee koneilleen jollei ajamalla metsässä maastureilla :) Aika kapeasti asioita katselet.
 
Oon varmaan pilkunviilaaja mutta takerruin nyt tähän kommenttiin.Metsässä voi joutua ajamaan muunkin takia kuin metsästyksen.Mites ne motokuskit ja ajokoneen ajajat pääsee koneilleen jollei ajamalla metsässä maastureilla :) Aika kapeasti asioita katselet.

Motokuskit ruukaa jättää motot tien varteen ja tulevat töihin siihen moton tykö Hiluxilla. Eivät yleensä vedä Hiluxilla kovinkaan pitkiä matkoja pitkin kankaita, soista nyt mitään puhumattakaan.

Olen sen verran mettässä kulkenut että suurin piirtein tiedän mistä puhun. Tiedätkö sinä?
 
Motokuskit ruukaa jättää motot tien varteen ja tulevat töihin siihen moton tykö Hiluxilla. Eivät yleensä vedä Hiluxilla kovinkaan pitkiä matkoja pitkin kankaita, soista nyt mitään puhumattakaan.

Olen sen verran mettässä kulkenut että suurin piirtein tiedän mistä puhun. Tiedätkö sinä?

tuntemani moto kuskit ajavat mettään niin pitkälle ku pääsetvät. ei mihinkään tienvarteen jätä autoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä;24319695:
Pöh, mää oottasin mieluusti jo avaimia käteen.
Tottakai suurempi määrä tavaraa ympärillä on parempi.
No ei aina ole. Maasturien ajo-ominaisuudet ovat lähes aina verraten huonot suuren massan ja korkean painopisteen takia. Maasturin kaatuminen esim. ojaanajotilanteessa on todennäköisempää kuin henkilöauton ja jenkeissähän näistä maasturien kaatumisista tuli siinä määrin jopa epidemia että nykyään niissä kaikissa pitää olla aurinkolipassa varoitustarrat sen takia. Eikä se törmäyssuoja kaikissa tilanteissa aina ole parempi, sopii katsoa törmäystestituloksia. Ja maasturilla kolariin jouduttaessa vastapuoli on aina isommassa vaarassa menettää henkensä sellaisissakin kolareissa jotka muuten aiheuttaisivat vain autoille vaurioita jos autot olisivat samankokoiset. Oma ja perheen henkihän se on kaikkein tärkein mutten minä haluaisi ketään tappaakaan vaikkei olisi oma vika edes.
 

Yhteistyössä