Mies haluaa isyystestin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No meillä taas appiukko ei olis hyväksynyt pojanpoikaansa jos ei oltais tehty isyystestiä. Appiukko ehti kuolla mutta annoin tehdä testin. Olo oli kyllä erittäin loukattu. Ei tuntunut yhtään kivalta kun mies paukautti tämän asian päin naamaa mun ollessa pojan kanssa vielä synnärillä. Ei olis mullakaan mitään salattavaa ollut mutta katsoin helpoimmaksi suostua testiin.

Kyllä mäkin tulen suostumaan, mutta loukkaa silti. Yritän kuitenkin ajatella, että jos se miestä helpottaa epätietoisuutensa kanssa, niin hyvä niin.

No ei sentään appivanhemmat tuota tulleet sanomaan, appiukko ehti kuolla ennen pojan syntymää. Mies sen mulle tais laittaa tekstarina tuon asian... :/ Ei tuntunut kivalta

Meillä kans mies välillä sanoo, että hän haluaa isyystestin sit ku vauva syntyy.
Ymmärrän sen, koska meidän tuttaville kävi niin, että nainen oli valehdellut miehellensä kahden vuoden ajan, että lapsi on miehen vaikka se sit olikin toisen miehen. Tämä pariskunta oli naimisissa ollut jo pidemmän aikaa, eikä kellekkään ollu tullu mieleen epäillä uskottomuutta.
Pohdittiin silloin tota juttua miehen kanssa kauan ja mietittiin heidän tuntojaan. Itse olimme tehneet positiivisen r-testin muutamaa kuukautta aiemmin. Kun kavereiden juttu tapahtui nini sillin mkies sanoi että haluaa että isyystesti tehdään ja ymmärsin sen kyllä täysin. Vaikka sit taas toisaalta se on loukkaavaa koska en ole ikinä pettänyt miestäni eikä sellaine ole käynyt edes mielessäni!
Mutta ainakin testin jälkeen on selvät sävelet eikä tarvi mitään jossitella.

On ymmärrettävää, että olet loukkaantunut, mutta se on turhaa. Itse olin 15 vuotta naimisissa ja luotin vaimoon kuin vuoreen. Eron yteydessä kävi ilmi, että hän oli huorannut salaa jo vuosia.

[QUOTE="vieras";22855317]Ja tälleen mä OIKEESTI yritän ajatella. Silti tuntuu pahalle. Ymmärtäisin jos hän ei olis halunnut ja tää olis joku vahinko, mut ei.

Mä luulen kanssa, et kaikki tuleva pelottaa, mut ei sitä myönnä. Ei ole mikään poikanen enää ja elänyt kauan poikamiehenä. Mulla 1 lapsi ennenstään ja mies on aivan IHANA isäpuoli. Tyttäreni on hänelle tosi tärkeä ja rakas. Ollaan kuitenkin seurusteltu reippaasti yli 5 vuotta josta 3 vuotta asuttu yhdessä. Tunnetaan toisemme jo hyvin (tai niin olen luullut), mutta tää käytös ihan uutta. Jos sillä heittelee noi hormoonit, kun mä oon ollu suht tasanen koko raskauden! ;)[/QUOTE]

Niin, no ehkä se on vain sitä miesten kuuluisaa järkiperäistä ajattelua, tunteista viis... Tehkää testi ja jos se sika ei anele polvillaan anteeksi, jätä sitten :D
Jos mun appiukko alkais huutelemaan isyystestin perään, välit menis täysin. Aika heikko mies, jos rupeaa pyytämään testiä sen takia, että "isi käski". En muutenkaan voi sietää appivanhempia, jotka puuttuu lapsensa parisuhteeseen/perhe-elämään.

Poliklinikka.fi

Joka kahdennenkymmenennen lapsen biologinen isä ei olekaan se, jota pidetään isänä

Julkaistu 03.10.2005

Brittiläisen tutkimusraportin mukaan jopa joka 25. lapsen biologinen isä ei olekaan se, jota pidetään biologisena isänä. Tutkimuksessa on pyritty arvioimaan tämän epäsuhdan laajuutta. Tämän epäsuhdan paljastuminen voi toisaalta järkyttää asianosaisia ja aiheuttaa perheiden hajoamisia ja jopa väkivaltaa, mutta sillä voi toisaalta olla merkitystä monen perinnöllisen sairauden kannalta. Tutkimusryhmä analysoi isyysaineistoa vuosilta 1950 – 2004.

Tutkijat havaitsivat, että oikean ja oletetun biologisen isän epäsuhta vaihteli eri tutkimuksissa 1 prosentista aina 30 prosenttiin. Keskimääräinen osuus oli 3,7 prosenttia. Toisin sanoen lähes joka 25. lapsen oletettu biologinen isä ei olekaan oikea biologinen isä. Kun Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa tehdään nykyisin yhä enemmän isyystutkimuksia, tulos merkitsee sitä, että yhä enemmän näitä tapauksia tulee ilmi. Esimerkiksi Yhdysvalloissa isyystestien määrä kaksinkertaistui vuosina 1991 – 2001. Isyystestejä käytetään sekä juridisten kysymysten selvittämiseen että sairauksien diagnostiikan apuna. Kehittyvät geneettiset testausmenetelmät mahdollistavat yhä paremmin nämä tutkimukset. Avataanko näillä tutkimuksilla jonkinlainen Pandoran lipas, joka paljastaa yhä enemmän ihmisen seksuaalisesta käyttäytymisestä, jää nähtäväksi. Jos havaitaan epäsuhta oletetun ja todellisen biologisen isän välillä, tämä tulisi saattaa asianosaisten tietoon hienovaraisesti. Tällaista tietoa ei saisi kuitenkaan salata, koska tämä voisi joissakin tapauksissa vaikuttaa suurestikin asianosaisten elämään.

Lähde: Journal of Epidemiology and Community Health 2005;59:749-754

Odottakaahan vaan kun miesten tehokas hormonaalinen ehkäisyvalmiste tulee markkinoille ;)
Huomaatteko kuinka nopeasti muutokset miesten oikeuksissa menevät läpi? Naisen ensisijainen oikeus lapseensa miehen ohi on ollut vasta muutaman vuosikymmenen ja jo nyt aletaan tehtailemaan asioita jotka hyödyntävät miehiä.

Nainen kantaa yksin täyden vastuun lapsesta jos siitos tapahtuu, kun taas mies saa valita lapsen synnyttyä haluaako hän ruveta omalle lapselleen isäksi vai ei, tehtiin testejä taikka ei.

Mutta näinhän se on mennyt kautta historian. Naiset taistelevat oikeuksiensa puolesta ja miehet kulkevat perässä vieden kuitenkin potin kotiinsa. Mitä jää jäljelle nykynaiselle - ura on mahdoton tai hyvin suuren työn takana, perhe tehdään mahdottomaksi ja kaiken aikaa pitäisi suorittaa niin ne naisten kuin nykyään miestenkin velvollisuudet. Ja mitä tekeekään miehet ;) Laittaa meidät töihin nostaakseen työn tuoton, eikä me itse edes huomata sitä. Taitaa naiset tosiaan olla se heikompi astia, kaikin puolin, ja aina kaikkeen mahdolliseen valmiita nörtymään ilman että vastaan edes vähän kukaan laittaisi.

Se testin ottaminen on sitten ihan hirveää vauvalle, isolla neulalla sorkitaan verisuoniin PÄÄSSÄ! Ja ei välttämättä löydy heti ja joudut itse pitämään vauvaa kiinni ettei rimpuilisi. Käske miehen sit itse hoitaa tämä osuus, sellaista kidutusta se on katsella kun omaa vauvaa satutetaan jonkun typerän verinäytteen takia.

Se testin ottaminen on sitten ihan hirveää vauvalle, isolla neulalla sorkitaan verisuoniin PÄÄSSÄ! Ja ei välttämättä löydy heti ja joudut itse pitämään vauvaa kiinni ettei rimpuilisi. Käske miehen sit itse hoitaa tämä osuus, sellaista kidutusta se on katsella kun omaa vauvaa satutetaan jonkun typerän verinäytteen takia.

Oon itekin kauhistunut mitä tapahtusi jos lasten oikea isä paljastuisi...

Mies raskausaikana sanoi että onkohan edes hänen lapsensa. Vastasin sitten että sen näkee sitten kun otetaan dna-testit... Eipä koskaan otettu, tyttö oli niin isänsä näköinen että lastenvalvoja kun katsoi koppaan niin totesi ettei tässä testejä tarvita. SAnoin sitten että otetaan vaan kun mies haluaa mutta mies sanoi sitten ettei oteta.

ei pidä paikkaansa, otetaan sylkinäyte, ainakin jos paikalla vaan yksi hoitaja, joka ottaa näytteen. Ilmeisesti tarvitaan kaksi hoitajaa, jos otetaan päästä verikokeilla näyte vauvalta.

Ne näytteet otetaan suun limakalvoilta. Aikuisilta yleensä verestä (paitsi kotitestit syljestä. Eli siis ne, jotka lähtetään postissa yksityisiin firmoihin).

Mun mielestä isä saa aivan hyvin vaatia isyystestiä. Toivottavasti menee uusi lakiehdotus läpi, siitä ettei sitä voi äiti kieltää. Nykyisinkin on "seurauksia" siitä, jos kieltää testin, eli silloin lapsesta ei tarvitse isän maksaa mitään elatusmaksuja.

Itse en ainakaan edes uskaltaisi moista valehdella. Nuoruudessa päädyin aborttiin.. Syynä oli et olin hukassa oleva teini ja isäehdokkaitakin oli kaksin kappalein. :/

Jos mä olisin mies niin tekisin kyllä isyystestin.
Jos itse miehenä ajattelisit että sinulle syntyy lapsi ja sinun on "uskottava" toisen sanaan siitä että se on sinun niin mitä haittaa siitä olisi että varmistat asian jos se sinua helpottaisi?

Antaisin tehdä testin, mutta en usko että jaksaisin jatkaa enää yhteiseloa sellaisen miehen kanssa, jonka luottamus mua kohtaan on tasan nolla. Miehen, joka kuvittelee mun horoilleen ja valehtelevan lapsen isyydestä. Kyllä tuollainen tappaisi rakkauden ihan varmasti mun kohdalla. Lisäksi se herättäisi kysymyksen siitä, mitä kaikkea mies itse mahtaakaan puuhailla kun on noin epäluuloinen.

Antaisin tehdä testin, mutta en usko että jaksaisin jatkaa enää yhteiseloa sellaisen miehen kanssa, jonka luottamus mua kohtaan on tasan nolla. Miehen, joka kuvittelee mun horoilleen ja valehtelevan lapsen isyydestä. Kyllä tuollainen tappaisi rakkauden ihan varmasti mun kohdalla. Lisäksi se herättäisi kysymyksen siitä, mitä kaikkea mies itse mahtaakaan puuhailla kun on noin epäluuloinen.

Tästä tulee myös mieleen että vaatisin mieheltä aika kattavat spt-testit koska antaa todella ihan liian vahvasti epäillä että hänelläkin saattaa olla jotain salattavaa.. Ja itseni testauttaisin koska mistä sitä tietää mitä tauteja sitä on kotiin kannettu. Enkä voi kuvitella että suhde voisi jatkua entisellään jos tosiaan noin vahvasti epäiltäisiin että testiä vaadittasiin, jotenkin ihan absurdi ajatus että normaalissa terveessä parisuhteessa tarvitsee sellaisia miettiä, kyllä se epäilys tosiaan jostain kumpuaa, usein varmaan omasta toiminnasta.

kävimme kuukauden ikäisen lapseni kanssa verikokeessa isyystestiä varten toissapäivänä. Vauvan verikoe otettiin päästä(!) kun kantapäästä ei saa tarpeeksi isoa näytettä ja minun normaalisti kädestä. Isä käy testissä omalla paikkakunnalla kun emme asu yhdessä. Saimme testin pyynnöstä lastenvalvojan tilaamana, silloin se on ilmainen meille. Isä tunnustaa lapsensa testitulosten jälkeen, hän ei isyyttään epäile mutta ajattelimme että ei missään vaiheessa myöhemmin sitten kukaan heikolla hetkellä tule kyseenalaistamaan asiaa niin on hyvä hankkia todistusaineisto nyt. Kastejuhla pidetään ennen tunnustamista, sillä ei ole väliä muuta kuin silloin jos lapselle halutaan isän sukunimi.

Yhteistyössä