Mies haluaa, että ottaisin hänen sukunimensä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wieras"

Vieras
Olemme naimisissa ja odotamme kolmatta lastamme. Lapsilla on mieheni sukunimi. Halusin pitää oman sukunimeni, koska en koe mieheni sukunimen olevan oman identiteettini mukainen, jos tiedätte, mitä tarkoitan. Hänen sukunsa naiset ovat aivan erilaisia kuin minä.

Mies kokee, että olisimme enemmän "samaa tiimiä", jos kaikilla olisi sama sukunimi. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

[QUOTE="wieras";29524454]
Mies kokee, että olisimme enemmän "samaa tiimiä", jos kaikilla olisi sama sukunimi. [/QUOTE]

Sano sille, että tolla perusteella esim. Suomen koko jääkiekkomaajoukkueella pitäisi olla sama sukunimi :D

Ei mee tasan nää jutut. Itse taas haluaisin ottaa miehen nimen, koska se on lapsillakin. Jotenkin hölmöä olla eri niminen omien lastensa kanssa. Mies vaan ei kauhean innoissaan ole naimisiinmenosta noin ylipäätään ja jos tuon olisin aiemmin tiennyt niin olisin vaatinut lapset omalle nimelle. Vaikka välillä mies puhuukin että jos sitten joskus... Lapset vielä ihan pieniä ja nyt olis just hyvä aika tuolle, kun nuo lapset ei asiasta vielä mitään tajua. Myöhemmin sitten kiva niille selitellä että miks vasta nyt. No, mies saa sen sitten tehdä.

Yhteinen sukunimi ei tee tiimiä. Meillä lapset ovat miehen nimellä. Itse olen pitänut oman nimeni. Siinä ei ole ollut mitään ongelmia. Enkä usko että ongelmia tuleekaan, sillä lapset ovat jo kiltei aikuisia. Äitini tosin mietti, että miten hautakiveen mahtuu kaksi nimeä, mutta tuskinpa sekään on ongelma :)

Lapset vielä ihan pieniä ja nyt olis just hyvä aika tuolle, kun nuo lapset ei asiasta vielä mitään tajua. Myöhemmin sitten kiva niille selitellä että miks vasta nyt. No, mies saa sen sitten tehdä.

Veikkaan että lapset eivät tule pyytämään mitään selityksiä, kun varmaan suurin osa lapsista syntyy ilman että vanhemmat ovat naimisissa. Kukaan ei taida enää tehdä oletusta, että vanhempien pitäisi olla naimisissa ennen kuin lapset syntyvät.

Niin minunkin halusi. Kysyin, että ottaisiko minun nimeni, mutta ei edes harkinnut, niin se siitä. Jos olisi vakavissaan edes miettinyt, niin olisin kenteis vaihtanutkin, mutta nyt ei tullut kauppoja. Miksi minun nimi sen huonompi olisi ja miksi edes pitäisi vaihtaa kun oma on hyvä?

Ei mee tasan nää jutut. Itse taas haluaisin ottaa miehen nimen, koska se on lapsillakin. Jotenkin hölmöä olla eri niminen omien lastensa kanssa. Mies vaan ei kauhean innoissaan ole naimisiinmenosta noin ylipäätään ja jos tuon olisin aiemmin tiennyt niin olisin vaatinut lapset omalle nimelle. Vaikka välillä mies puhuukin että jos sitten joskus... Lapset vielä ihan pieniä ja nyt olis just hyvä aika tuolle, kun nuo lapset ei asiasta vielä mitään tajua. Myöhemmin sitten kiva niille selitellä että miks vasta nyt. No, mies saa sen sitten tehdä.

Eihän teidän tarvitse edes kertoa lapsille, jos menette naimisiin. Jos menette maistraatissa, ei tarvitse kertoa kenellekään. Tietysti aikuiset voivat arvata, jos jompi kumpi vaihtaa nimen :D Ja tuskin ne lapset mitään kyselevät, kun itse esitätte asian normaalina. Kyseli alkaa, jos kerrotte, että "no me nyt mentiin sitten vasta nyt naimisiin, teitä varmaan tää mietityttää nyt tosi paljon". Ja ainahan voi sanoa, että "me haluttiin tehdä näin".

AP:lle: Itse en kyllä ottaisi miehen nimeä, jos en muutenkaan olisi ottamassa.

Yhteistyössä