Mies haluaa abortin. Miehen oikeus valita,mitä mieltä

  • Viestiketjun aloittaja Harmaa
  • Ensimmäinen viesti
Harmaa
Tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta. En tiedä mitä tehdä. Meillä on jo neljä lasta. Ensin mies oli vaitonainen asiasta mutta nyt on selvästi sanonut että ei halua tätä lasta. Hänen mielestä meillä ei ole varaa enää viidenteen. On velkaa ja liian pieni talo. Nyt on jo ahdasta.
Itse uskon kyllä että selviäisin tästä lapsesta kuten muistakin,muut ovat jo koulussa ja esikoulussa.
Luulen että haluaisin pitää lapsen. Mutta voinko päättää asiasta yksin,pitkässä avioliitossa kun ollaan ja kaikki jaetaan. Olen sanonut miehelle jo monta vuotta että en halua lisää lapsia,ja nyt kuitenkin muutan mieleni kun vahinko/yllätys tapahtui. En haluaisi perheriitaa enkä ainakaan särkeä perhettä mutta en haluaisi aborttiakaan. Mutta miten voin synnyttää lapsen jota isä ei halua..

Mielipiteitä,kokemuksia,sanokaa joku jotain. Keskustelin miehen kanssa asiasta ja hänen kanta on selvä =(
 
kookoo
Tottakai mihellä on oikeus olla haluamatta lasta. Sinä olet kuitenkin päätösvallassa omaan kehoosi.
Miehellä on aika kinkkinen osa. Moni on halunnut lasta ja nainen tehnyt abortin silti. Useinkaan ei mietitä sitä mitä mies haluaa...olen itse nainen ja nuo on aina itsekkäsitä asioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
*sanaton*

(tänne se "mies", mä voin hieman potkia)
Niin minäkin haluaisin,vaikka tavallaan ymmärrän että tuntee itsensä huijatuksi.
Huijatuksi? :eek:

Miksi vitussa menee naimaan ellei ole valmis vastaamaan seurauksista? Vain eikö kenties ole kuullut, ettei mikään ehkäisymenetelmä ole sataprosenttisen varma?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookoo:
Tottakai mihellä on oikeus olla haluamatta lasta. Sinä olet kuitenkin päätösvallassa omaan kehoosi.
Miehellä on aika kinkkinen osa. Moni on halunnut lasta ja nainen tehnyt abortin silti. Useinkaan ei mietitä sitä mitä mies haluaa...olen itse nainen ja nuo on aina itsekkäsitä asioita.
Niin, jos mies haluaisi lapsen, ja nainen tekisi abortin... Vaikea asia.
 
vieras
mutta ehkäisy on ollut käytössä, joten eihän asia sinunkaan vikasi ole. Jos noin meille kävisi, niin kuvittelisin lapsen olevan meille tarkoitettu. Toivoisin, että saisin pitää lapsen. Mutta miehelläkin on oikeus mielipiteeseen. Onko teillä vielä aikaa miettiä asiaa vai onko raskaus jo pitkällä?
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
*sanaton*

(tänne se "mies", mä voin hieman potkia)
Niin minäkin haluaisin,vaikka tavallaan ymmärrän että tuntee itsensä huijatuksi.
Huijatuksi? :eek:

Miksi vitussa menee naimaan ellei ole valmis vastaamaan seurauksista? Vain eikö kenties ole kuullut, ettei mikään ehkäisymenetelmä ole sataprosenttisen varma?
Ei vaan tarkoitin huijatuksi koska olen itse joskus sanonut että en halua lisää lapsia,ja vahingon sattuessa tekisin abortin. Nyt asia ei olekaan niin helppo. =(
 
kookoo
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Alkuperäinen kirjoittaja kookoo:
Tottakai mihellä on oikeus olla haluamatta lasta. Sinä olet kuitenkin päätösvallassa omaan kehoosi.
Miehellä on aika kinkkinen osa. Moni on halunnut lasta ja nainen tehnyt abortin silti. Useinkaan ei mietitä sitä mitä mies haluaa...olen itse nainen ja nuo on aina itsekkäsitä asioita.
Niin, jos mies haluaisi lapsen, ja nainen tekisi abortin... Vaikea asia.
Niin on ja sellaisakin tapauksia on varmasti melkein yhtäpaljon kun sellaisa, että neinen haluaa ja mies ei.
Niissä haukutaan aina se mies vastuuttomaksi siaksi...entä jos asia on toisinpäin, niin silloinkin yleensä nainen saa kaikki sympatiat ja miehen menetyksestä ei edes mainita sivulauseessa.
 
papukaijan ruokottomat puheet
"Vahinko" on jo tapahtunut, joten syyllistä on enää turha etsiä, koska lasten tekeminen ei ole missään oloissa rangaistava teko.

Kadut luultavasti lopun ikääsi, jos teet abortin vastoin omaa tahtoa. Miehen päätettäväksi se asia ei kuulu, koska hän ei lasta kanna.

 
Tuo on niin vaikia tilanne. Naista ei voi pakottaa aborttiin, mutta ei voi miestäkään pakottaa isäksi. Mutta sinuna koittaisin nätisti puhua miehelle "järkeä", että kyllä vielä yksi mahtuu sakkiin mukaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
*sanaton*

(tänne se "mies", mä voin hieman potkia)
Niin minäkin haluaisin,vaikka tavallaan ymmärrän että tuntee itsensä huijatuksi.
tuntee itsensä huijatuksi?ootko sä väkisin pannu sen kans vai miksi tuntee?Eikös se kumminki ole selvää ettei oo muita 100% varmoja ehkäsykeinoja ku panematta oleminen joten kaikki varmaan tietää et semmonen mahdollisuus on että raskautuu..

Tuosta asiasta teidän pitää vielä jutella yhdessä ja miettiä. Tietenkin molempien mielipiteillä on väliä, vaan seki on aika todennäköstä että jos vasten tahtoas sen abortin teetät niin alat katumaan ja saatat myös katkeroitua miehelle siitä..Kinkkisiä asiota joihin ei ole yhtä oikeaa vastausta.
 
Onhan miehelläkin oikeus mielipiteeseensä, ja sulla vähän kuin velvollisuus kuunnella. Avioliitto on kahden kauppa. Teillä on vaikea tilanne, eikä sitä paranna ainakaan se, että alkaisit jyräämään tahtoasi väkisin läpi.

Miltä se miehestä tuntuisi?
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Aika paha... Minä kun tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta, mies sanoi että sinä päätät mitä teet. Toisaalta hyvä, mutta toisaalta huono... Eikä ole ikinä milloinkaan maininnut että valitsin väärin.
Et varmaankaan ole itsekään katunut päätöstä mikä se sitten olikaan?
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Onhan miehelläkin oikeus mielipiteeseensä, ja sulla vähän kuin velvollisuus kuunnella. Avioliitto on kahden kauppa. Teillä on vaikea tilanne, eikä sitä paranna ainakaan se, että alkaisit jyräämään tahtoasi väkisin läpi.

Miltä se miehestä tuntuisi?
Niinpä,jomman kumman tahtoon on alistuttava. Mielenterveyden hinnalla. Vaikeaa.
 
HelloShitty
meillä oli sama tilanne sykysllä. mä päätin pitää lapsen koksa en kykene aborttiin. nyt menossa rv 18+6. en kadu. ja mieskin on alkanu innostua tästä lapsesta. meille tää on neljäs (toka yhteinen).

kovasti :hug: mihin ikinä päädyt.
 
näin minä ajattelen
joka tapauksessa en tekisi aborttia, eikä mun mielestä kenelläkään ole oikeus edes yrittää painostaa toista. mun mielestä ei ole oikein vaikka mies haluis lapsen ja nainen ei. uskon että kadut asiaa katkerasti myöhemmin jos teet abortin. ja voi olla että syyllistät itseäsi ja ehkä sinun on vaikea antaa miehellesi anteeksi jos suostut painostukseen.
 

Yhteistyössä