mies hajotti tärkeitä tavaroitani, töni, heitti silmälasini, huusi niin että lapsi heräsi, koska.....:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sielunsisko";30732871]Ei perheellinen mies, joka on hyvä isä, ja pikkulapsi kotonaan, meuhkaa ja sauno kännissä puoliltaöin niin että vauva herää siihen.
Ei se ole naisen syy, tuo on lapsellista ja vastuutonta käytöstä. Perheellinen ei ole sama kuin poikamies. piste.[/QUOTE]

Minusta saunoa voi ja ottaa muutaman oluenkin vaikka lapsi, jos vaan huushollissa on selvä aikuinen. Mutta se tarkottaa sitä että se oluen nauttijakin on aikuisen tasolla, eikä ala heitellä tavaroita lapsen huoneen seinään ja heilutella kirvestä..

Ap:n miehen ei selvästi kannattaisi alkoholiin koskea ollenkaan. Viina on viisasten juoma.

[QUOTE="kyllästynyt";30732882]Minusta saunoa voi ja ottaa muutaman oluenkin vaikka lapsi[/QUOTE]

Otetaanpa uusiksi: Minusta voi saunoa ja ottaa muutaman oluenkin vaikka on lapsi.

Hei aloittaja surkea, se ei ole sinun syysi. Miehelläsi on jotakin häikkää päässä, ehkä myös alkoholiongelma.
Vaikka sanoisit mitä, se ei oikeuta rikkomaan eikä lyömään. Mikään ei oikeuta rikkomaan eikä lyömään.
Ota lapsi ja lähde turvakotiin. Tuo ei tule muuttumaan paremmaksi.

Ihan hirveitä perhetilanteita teillä monilla. Onko tuo niin totuttu olotila kodeissanne, ettette edes tajua miten surullinen kasvuympäristö kotiin lapsille onkaan. Aikanaan saatte kiitokseksi lapset, jotka istuvat aikuisiällä terapiassa käsittelemässä lapsuutensa karuja muistoja ja jotka eivät halua olla kanssanne missään tekemisissä. He tulevat olemaan niitä joiden selviytymistarinoita luetaan lehtien palstoilta. Ajatelkaa nyt helvetti, teidän omat lapsenne siellä kertomassa hirviölapsuudestaan. Surullista että piraatteja lastenne elämän noin jatkamalla samaa helvetti vuodesta toiseen. Mikään ei muutu, menee pahemmaksi vaan.

Ukko kuriin tai ero. Muuten menee vaan pahemmaksi jos nyt alistut tuohon. Meillä mies on kerran heittänyt tavaran seinään, ja sai kyllä sen verran huutia, ettei ole toiste uskaltanut. Mutta meillä tilanteeseen ei liittynyt kuningas alkoholi.

Jos mies on kännissä ja heittelee tavaroita tuolleen, sen kanssa on turha edes koittaa silloin keskustella. Se on sitten terapia ja alkoholista luopuminen tai ero.

Joo kantapäät vastakkain ja ukko kiertoon, muuhan tuossa ei auta.

Käy lääkärillä näyttämässä mustelmat. Pyydä oikeuslääketieteellinen ulkotarkastus, jotta lääkäri kuvaa ja mittaa mustelmat.

Ei ole sinun syysi, ei todellakaan. Mutta helpommalla pääsisit jos et jää tappelemaan känniääliön lanssa. Menet vain lohduttamaan lasta ja odotat huomista.
Niin, ja lähdet lasten kanssa vetää heti kuin mahdollista, tuollaisen "miehen" kanssa ei tee kyllä yhtään mitään.

Kaduttaako häntä yleensä seuraavana päivänä? Kai hän korvaa ne tuhot?

Ei ole sinun syysi, ei todellakaan. Mutta helpommalla pääsisit jos et jää tappelemaan känniääliön lanssa. Menet vain lohduttamaan lasta ja odotat huomista.
Niin, ja lähdet lasten kanssa vetää heti kuin mahdollista, tuollaisen "miehen" kanssa ei tee kyllä yhtään mitään.

Kaduttaako häntä yleensä seuraavana päivänä? Kai hän korvaa ne tuhot?

Pyysi anteeksi mutta säännöllisesti korostaa että minä aloitan käyttämällä henkistä väkivaltaa ja hän vaan puolustautuu toimimalla samoin. Mun henkinen väkivalta on kuulema liika puhuminen.
Ei korvaa, ja nyt meni sellaisia tavaroita mitä ei voi rahallakaan korvata...

Ei sun tehtävä ole kasvattaam miestäsi, eikä nimetä hälle hänen tunteitaan. Eikä ottaa vastuuta hänen käytöksestään. Se jätkähän haluaa selvästi hallita sua, ei taida molla merkitystä sillä, mikä on oikein tai väärin. Kunhan hän saa hallita. Ei tommosten kanssa voi yksinkertaisesti tulla toimeen, koska totuudella ei oo mitään merkitystä, näille kavereille totuus on se mikä milläkin hetkellä parhaiten heidän etuansa palvelee. Pakkaa kamat ja lähe nostelemaan mitä nopeemmin niin sitä parempi, todennäkösesti et hänestä helpolla eroon tule pääsemään. Kuvailemasi kaltaisia kavereita ei niin vain jätetä ja nämä exän piinaajat on juuri tän tyyppisiä kavereita. Mä olen eronnut tämmöisestä elukasta ja ainoa mikä harmittaa on se, että en jaksanut sitä tehdä aikasemmin. Onhan se mua kiusannu ja piinannu monin tavoin vielä eron jälkeenkin, nyt on taas hiljanen kausi, huom. KAUSI. Eli ihan mitä vaan voi taas tapahtua hänen suunnaltaan. En voi ymmärtä sitä pahuuden määrää mikä tämmösten ihmisten pään sisään mahtuu. Mä en kykeneis kohtelemaan ees vihamiestä siten ku tämä kohteli mua "rakkaintaan" ja lastensa äitiä. Siinä kertakaikkiaan alkoi itsekin uskoa olevansa ihan mitätön henkisesti, fyysisesti, vaimona, äitinä ja ihmisenä. Aina, kun mä aattelin että nyt mä oon nähny jo joka tempun ni mitä vielä, se keksi uutta. Löi, petti, soitti hätäkeskukseen valehteli että aion tehdä lapsille jotain jne.... ja mitä enemmän mä yritin sille sen käytöksestä puhua sitä enemmän se alko sekoilemaan ihan ku uhmalla. Se kerran huuskin mulle, että mua sä et alista. Ei sille voi mitään jos pää on täynnä pimeetä, tämmösessä vaan väsyttää itsensä, yrittää itse enemmän ja enemmän muuttaa omaa käytöstään jotta se toinen muuttuisi mutta sitä ei tapahdu, sitä muutosta. Terroristien kanssa ei neuvotella, ei nää pelaa samoilla korteilla ku muut ne käyttää vilpillisiä keinoja, niiden on pakko vaan voittaa. Itse vain palaa loppuun. Mä paloin loppuun olin 6kk sairaslomalla kun uuvuin niin siihen henkiseen väkivaltaan, kontrollointiin ja manipulointiin. Mutta nyt mä olen fyysisesti vapaa, henkisesti täysin en, käyn edelleen terapiassa ja erosta yli 2 vuotta.

Onko liika puhuminen henkistä väkivalta? Oikeuttaako nalkutus otsikossa mainittuun käytökseen?

Kyllä ensimmäiseen kysymykseen, ei toiseen.

Liika hölöttäminen hyvinkin voi olla henkistä väkivaltaa. Mutta mikään ei oikeuta väkivallan käyttöön, ei niin mikään. Aina on mahdollisuus lähteä tilanteesta pois jos nalkutusta ei jaksa, lyöminen, tavaroiden rikkominen yms. ei ole oikeutettua koskaan.

Yhteistyössä