Mies haisee pahalle...

Mitähän tästäkin tulee... Kun mulle on noi puhtausasiat aina ollu ihan ykkösjuttu. Alkuun kun mies oli vielä minuun rakastunut, niin piti kyllä huolta puhtaudestaan, vaihtoi paitaa, kävi pesulla, ajoi partaa ym. Ja meillä oli paljon läheisyyttä ja hellyyttä..
Mutta nykyään hänellä on sama haiseva paita päällä päivästä toiseen! Tuntuu maailman vaikeimmalta asialta ottaa kaapista puhdas paita päälle. Vaikka niitä paitoja kyllä löytyy ja paljon, puhtaana, siitä pidän huolen. Mutta ei. Nyt on tullu täysi piittaamattomuus tuon asian suhteen. Mies haisee niin pahalle että mulla on melkein jo kokonaan hiipunu kaikki halu minkäänlaiseen läheisyyteen! Ja mies ihmettelee vaan... Jos käsken vaihtaa paitaa niin hän suuttuu ja raivostuu kamalasti. Niin en sitte sano mitään ja etäännyn vaan.
 
Niin meilläkin
Vähän sama ongelma täälläkin. Miehen voimakas hikoilu. Paitoja kyllä vaihdetaan montakin päivässa, mutta eihän se riitä. Suihkussa käy iltaisin töistä tullessa (vaikka olen pyytänyt menemään myös aamuisin), mutta deodoranttia ei suostu käyttämään. Siellä ne seisovat vanhenemassa vessan kaapissa.Kainaloon osuvat ainoastaan kun on vaan joku juhlameno. Sanoo, että hien ja dödön yhteishaju on kuulemma kamalampi sekoitus.

Olen oikein odottanut, että joku työkaveri tai muu ulkopuolinen ihminen huomauttaisi hänelle asiasta, mutta sitä ei ole tapahtunut. Tai sitten hän ei ole ottanut oppiakseen asiasta. Suututtaa kun tuntuu, että vieraat ihmiset luulevat etten ole yrittänyt vaikuttaa asiaan ja tehdä parhaani. Sekä hyvällä, että pahalla. Tehoa ei ole.

Hiki juoksee oikein noroina kainaloista. Ylipainoa miehellä on n. 20 kg, mutta silti tuntuu ettei moinen hikoilu ole aivan normaalia enää. Inhottaa kun hiki tarttuu sohvaan, nojatuoleihin. Illat hän istuu pelkissä alushousuissa "ilonani".
 
Ohhoh, mie luulin, ettei muilla olis tänkaltaisia ongelmia. :eek: Aina sitä oppii uutta.

No, ei minulla nyt varsinaisesti enää ole ongelmaa asian kanssa. Lähtötilanteemme oli seurustellessa se, ettei mies juuri puhtaudesta välittänyt. Mieheni on kuitenkin tässä neljän vuoden avioliiton aikana vihdoin alkanut käyttää saippuaa ja muistaessaan jopa dödöä. :D Tosin mieheni ei ole kyllä ärtyväistä sorttia, eli ei hän loukkaannu tai suutu jos lykkään hälle dödöpurkin käteen saunan jälkeen.

Paidan mieheni taitaa vaihtaa aika usein, kun entisen löytämiseen sängyn alta, sängystä, pianon päältä tai milloin mistäkin menee paljon pidempi aika kuin uuden ottamiseen kaapista. Ja uusiahan kaappiin tupsahtelee tasaisin väliajoin, kun vaimo pyykkää. Kätevää, eikö totta? :D

Niin. Sitä siis yritän tässä selittää, että kyllä toivoa on. Jos teillä on sauna, niin voittehan aloittaa saunomisharrastuksen. Käytte saunassa vaikka joka päivä tai joka toinen, tulee sitten peseydyttyäkin samalla. Sitä paitsi saunominen on kivaa. B)

Mitään stressiä miehen koulutuksesta ei kannata ottaa, eikä ympäristön painostuksesta välittää. Se kun on niin, että mitä hitaammin mies oppii, sitä paremmin oppi jää päähän ja sitä vähemmän mies edes huomaa muuttuneensa. Miehet eivät nimittäin kamalasti pidä siitä, jos heitä väkipakolla painostetaan johonkin muutokseen.
 
Meillä myös löytyy tuota hajuongelmaa. Mies kun selkaa kääntää niin jo on paita märkänä. Saunassa ja pesulla käy kyllä päivittäin mutta kotona ollessa kulkee alushousuissa ja t-paidassa. Ja missä huoneessa kulloinkin on niin aina on akkuna seinässä. Minä kun olen viluloinen niin mulla on sit taas kylmä ku toinen hikoo. Ja sit ku ne hikiset ja haisevat paidat kuivuu milloin minkäkin oven päällä, se haju mikä niistä tulee kun ohi menee. Eikä täälläkään sitä teutoranttia käytetä muutaku silloin ku on juhlat tms meno. Olisi se kiva toisinaan haistella oikeen miestä ku itekin tykkään käyttää hajuvesiä yms. Mutta kun on lusikalla annettu, voiko kauhalla vaatia?
 
Se juuri on raivostuttavaa jos toinen vaan laiskuuttaan ja piittaamattomuuttaan haisee pahalle kun ei viitsi huolehtia puhtaudestaan, vaikka ennen teki niin.
Sille tietty ei voi mitään jos hikoilee kauheesti vaikka peseytyis ja vaihtais vaatteita joka päivä.
 
hajuherne
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2006 klo 13:29 Vadelma kirjoitti:
Mitähän tästäkin tulee... Kun mulle on noi puhtausasiat aina ollu ihan ykkösjuttu. Alkuun kun mies oli vielä minuun rakastunut, niin piti kyllä huolta puhtaudestaan, vaihtoi paitaa, kävi pesulla, ajoi partaa ym. Ja meillä oli paljon läheisyyttä ja hellyyttä..
Mutta nykyään hänellä on sama haiseva paita päällä päivästä toiseen! Tuntuu maailman vaikeimmalta asialta ottaa kaapista puhdas paita päälle. Vaikka niitä paitoja kyllä löytyy ja paljon, puhtaana, siitä pidän huolen.


Ihan kun olisin itse kirjoittanut !! Olenkin jo ajatellut että ei muilla varmaan ole asiat näin tai että olen ainut vaimo maailmassa jota asia ärsyttää ...

Mies käy peseytyy n. kerran viikossa, hampaat pesee joka toinen viikko :$ :$ Arvatkaapas huvittaako paljon pussailla !! Itse peseydyn päivittäin, hampit väh. paristi päivään, vaihdan vaatteet kun tarve on ym. Ja tosiaan alkuun mies oli tosi 'puhdas' miekkonen, miten tässä näin kävi ... ? :/ Ja miten asian vois antaa ymmärtää toiselle niin ettei loukkaisi tunteita ... ? :/
 
Jos toinen ihminen on likainen ja haisee, ei kai siinä nyt enään tarvitse hänen tunteitaan niin varjella, vaan kertoo asian niinkuin se on ja suoraan. Eihän ihminen joka ei huolehdi henk´koht hygieniastaan, myöskään ajattele kanssaeläjiään. Kai sitä täydellä aivokapasiteetilla varustettu ihminen ymmärtää, että pesulla käydään ja hampaat pestään, sekä hajuhaitat pyritään eliminoimaan mahdollisimman vähäisiksi. Jos hien haju on karmaiseva pesuista huolimatta, teitty rukavalion tarkastaminen voi olla aiheellista esim. vaikka B-vitamiini laittaa joidenkin ihmisten hien haisemaan tosi voimakkaasti ja eikös sitä oluessa ole(ihan vaan esimerkkinä).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 16:52 hajuherne kirjoitti:
Mies käy peseytyy n. kerran viikossa, hampaat pesee joka toinen viikko :$ :$ Arvatkaapas huvittaako paljon pussailla !! Itse peseydyn päivittäin, hampit väh. paristi päivään, vaihdan vaatteet kun tarve on ym. Ja tosiaan alkuun mies oli tosi 'puhdas' miekkonen, miten tässä näin kävi ... ? :/ Ja miten asian vois antaa ymmärtää toiselle niin ettei loukkaisi tunteita ... ? :/
anteeks mut nyt tekee kyllä ihan pahaa sun puolesta... :x
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 15:20 Nallukka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 18:54 Wertti kirjoitti:
Millasten törkymöykkyjen kanssa te hyvät ihmiset oikein seurustelette??
Ihmettelen ihan samaa....
No, se on vähä paha homma jos mies on aiemmin ollu "puhdas", mutta myöhemmin muuttanu tapojaan ja tullu törkymöykyksi...
 
Olemme olleet yhdessä jo 6v. Mieheni on aina pitänyt erittäin hyvää huolta hygieniastaan ja siisteydestään. Hänelle oma puhtaus on kunnia-asia josta hän pitää kiinni raskaasta ja likaisesta työstään huolimatta.
On ihana illalla köllähtää puhtaaseen, miehekkääseen syleilyyn... :kieh: :heart:
 
hajuherne vielä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 16:10 äitipeikko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 16:52 hajuherne kirjoitti:
Mies käy peseytyy n. kerran viikossa, hampaat pesee joka toinen viikko :$ :$ Arvatkaapas huvittaako paljon pussailla !! Itse peseydyn päivittäin, hampit väh. paristi päivään, vaihdan vaatteet kun tarve on ym. Ja tosiaan alkuun mies oli tosi 'puhdas' miekkonen, miten tässä näin kävi ... ? :/ Ja miten asian vois antaa ymmärtää toiselle niin ettei loukkaisi tunteita ... ? :/
anteeks mut nyt tekee kyllä ihan pahaa sun puolesta... :x


Oli siis alkuun puhdas, jotenkin tässä vuosien varrella on vaan lipsunut 'likaiseksi' ... Ei siis haise mitenkään, mutta kun itse tiedän miehen peseytymisvälit, niin vähän tuppaa jo hali-halut väheneen jo senkin takia .. Puhtaita vaatteita olis enemmän kun kerkeis vaihtaan, ja yritän kyllä paidan vaivihkaa panna likakoriin, kalsareita on paha mennä repiin jalasta...

Tiedän että kuulostaa karmeelta, mutta mies on muuten hyvä mies ja isä, ja jos kellään on ihan oikeesti vinkkiä antaa asian eteen niin kiitos.
 
noh meillä on ainaski toiminu toi vanha kunnon suora puhe ja toiminta alusta asti. Sanoon ihan suoraan että lemuat kyllä niin että mee suihkuun jos meinaat mun vieres nukkua. harvoin kyllä tartteekaan sanoo mitään.

Eli miks ootte antanu tilanteen päästä tollaseks että teillä on keskinäisessä suhteessanne tällasia "tabuja" asioita joista ei voi puhua, kun toinen vaan suuttuu.Miks ootte antaneet miestenne muuttua päivä päivältä likasemmiksi ja välinpitämättömämmiksi "kalsarisankareiksi" siihen.Puolisoiden ei kuulu päästää suhdettaan niin väljähdyksiin ettei toita tarvii yrittääkään viehättää mitenkään!
Mä olen ainakin sanonu miehelleni monesti että rakastuin sinussa juuri siihen että olit/olet puhdas raikas terve ja hyvän näköinen, ja niikus sillee puolisalaa asettelen sanani sillai että haluan että olet edelleen se mies johon kohta 25 vuotta sitten retkahdin......ettei mikään ole itsestäänselvää.... sekään että viehätät minua vaikka millaiseksi siaksi muuttuisit.
Kyllähän se ikä meitä kaikkia muuttaa ja saattaa tuoda ylipainokiloja jne mutta jos on se "tadon" lupuksessa annettu tahto tallella niin sitä kyllä tahtoo yhä mielyttää toista myös fyysisesti.Naistenkin pitäisi mielestäni olla rohkeampia ja akstiivisempia rakkauden fyysisyydessä juuri tässä puhtaudessa esim.ei sitä tarvii huolia viereensä ( sisäänsä \|O ) mitä tahansa "junttijormaa" suoraan pa.....kan ajosta. ;) <br><br>
 
Rouva E
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 22:41 hajuherne vielä kirjoitti:
Oli siis alkuun puhdas, jotenkin tässä vuosien varrella on vaan lipsunut 'likaiseksi' ... Ei siis haise mitenkään, mutta kun itse tiedän miehen peseytymisvälit, niin vähän tuppaa jo hali-halut väheneen jo senkin takia .. Puhtaita vaatteita olis enemmän kun kerkeis vaihtaan, ja yritän kyllä paidan vaivihkaa panna likakoriin, kalsareita on paha mennä repiin jalasta...

Tiedän että kuulostaa karmeelta, mutta mies on muuten hyvä mies ja isä, ja jos kellään on ihan oikeesti vinkkiä antaa asian eteen niin kiitos.
Tämä kuulostaa tutulta. Siis mun mieheni ei oikeastaan haise (no, toisinaan vähän pe-hi tai ja-hi), mutta minussa saa aikaan pienen yökötyksen ja halujen hiipumisen jo se, jos esim. tiedän, että mies ei ole käynyt suihkussa saati suihkutellut peräpäätään 2-hädän jälkeen useampaan päivään... Itse olen aika tarkka omasta hygieniastani ja siitä kai tämä johtuu? Meilläkin mies lähinnä loukkaantuu, jos huomautan asiasta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 12:12 Rouva E kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 22:41 hajuherne vielä kirjoitti:
Oli siis alkuun puhdas, jotenkin tässä vuosien varrella on vaan lipsunut 'likaiseksi' ... Ei siis haise mitenkään, mutta kun itse tiedän miehen peseytymisvälit, niin vähän tuppaa jo hali-halut väheneen jo senkin takia .. Puhtaita vaatteita olis enemmän kun kerkeis vaihtaan, ja yritän kyllä paidan vaivihkaa panna likakoriin, kalsareita on paha mennä repiin jalasta...

Tiedän että kuulostaa karmeelta, mutta mies on muuten hyvä mies ja isä, ja jos kellään on ihan oikeesti vinkkiä antaa asian eteen niin kiitos.
Tämä kuulostaa tutulta. Siis mun mieheni ei oikeastaan haise (no, toisinaan vähän pe-hi tai ja-hi), mutta minussa saa aikaan pienen yökötyksen ja halujen hiipumisen jo se, jos esim. tiedän, että mies ei ole käynyt suihkussa saati suihkutellut peräpäätään 2-hädän jälkeen useampaan päivään... Itse olen aika tarkka omasta hygieniastani ja siitä kai tämä johtuu? Meilläkin mies lähinnä loukkaantuu, jos huomautan asiasta.
Tuohonkin vaan suora puhe käyttöön. Meillä käydään joka kerta ennen seksiä alapesulla kumpainenkin. Mua ällöttäis muuten koko homma saatikka sitten suuseksi.
 
suorat sanat
Exän henki haisi kissan.p.as.kalle. Jo pelkästään vieressä nukkuminen ällötti, jos vahingossa käänsi päänsä niin päin että oli omalla tyynyllä naamat vastakkain, ei siinä voinut olla eikä hengittää. :x

Huomautin asiasta. Ex pesi hampaansa, haisi sitten hammastahnalle, jota oli pyöräytetty kissan.pa.ska.ssa. :eek:

Minusta se olisi ollut jo hammaslääkäriasia, ei mennyt. No, erottiin muista syistä, mutta pahan hajuinen hengitys on aina oksettanut minua. Samoin liian pitkät ja leikkaamattomat kynnet, myös varpaan kynnet.

Nykyinen mies on normaalin siisteyskasvatuksen saanut mies joka osaa käydä suhkussa ja laittaa partavettä ilman eri kehoitusta, ja "huomioi " nämä minun erikois- inhokki-alueet.

On välinpitämättömyyttä toista kohtaan olla haiseva ja likainen.

Tällä miehellä oli myös tapana käyskennellä kotona kalsareissaan. Kun teini-ikäinen poikanikin alkoi siten hiippailla kalsareissaan, - siis pusero oli kummallakin sentään päällä, mutta kotihousuna ne pitkät kalsarit - minun piti jo ihan huomauttaa, että nyt menee vähän yli: huushollissa on kaksi karvajalkaa kalsarit jalassa valumassa, eikö teillä ole mitään sisähousuja, verkkareita tai muuta, käydään ostamassa jos ei kaapista löydy. Alkoi silmiä särkeä turhan paljon.

Jo löytyi oikeat housut kummallekin.

En pidä siitäkään että lapset heiluu pelkissä sukkahousuissa tai kalsareissa tai kesällä tyyliin pikkuhousut -t.paita sisäoloissa. Vaatteet pitää ihmisellä olla - päällä.
B)
 
juu munkin mies on aika kova hikoilemaan.. kokeilkaa apteekista saatavaa triple day- nimistä deoa..se on auttanut parhaiten, mutta eipä sekään täysin onkelmia poista, auttanut hajuun on myös kainalokarvojen ajelu, ei mieheni paljaaksi ajanu, mut lyhensi ja se on auttanut..
 
hajuherne
Kiitos kaikille vastanneille.

Toki mieheni käy suihkussa tai pesulla ennenkuin seksiä harrastamme ; olen ottanut aina vähän tavaksi vihjailla asiasta ennen sekstailua jotta hoksaa mennä pesulle ... Mutta siitäpä onkin kaikki spontaani seksin harrastus sitten kaukana. Miehen aloitteesta meillä ei varmaan olisi seksiä kovinkaan usein, hän ei vaan jotenkin osaa tehdä kai aloitetta. Minä voisin sekstailla useamminkin, mutta kuten sanottu ; nuo peseytymis välit hillitsevät himojani ... :/

Miehenikin hengitys haisee pahalle ; uskoisin että normi hampaiden harjaus 2 x päivässä voisi auttaa, hammaslääkärillä voisi mennä muuten vaan käymään.

Olen nyt pari kertaa sievästi vihjaillen sanonut hänelle kuinka rakastuin häneen aikoinani juuri puhtauden ja siisteyden vuoksi, ja että olisi kivaa jos hän taas pitäisi huolen itsestään niinkuin ennen. Ei ainakaan vielä ole mennyt jakeluun. :/

Minusta tuntuu kurjalle ajatuskin että minä joudun sanomaan viisikymppiselle miehelle suoraan että peseytyisi useammin ... Tiedän että loukkaantuu siitä hurjasti, mutta mikä on parempi ?? Olen samaa mieltä kanssanne, että on jo toisen kunnioittamisesta kyse - itse näen asian ( henkilökoht. hyg.) tältä kannalta.

Kiitos vastanneille vielä, tiedän että ongelmani on ehkä hieman outo.
 
ei olisi ylettömän suuri vaiva pitää hygieniasta huolta, ja lisäksi se olisi miehelle muutenkin. mielestäni voisit kyllä ihan rakkaudelle huomauttaa hajuhaitasta, kysy vaikka miltä hänestä itsestään vastaavassa tilanteessa tuntuisi.

ja toi hampaiden pesemättömyys tulee usein tosi kalliiksi hammaslääkärilaskuina ja särkevinä hampaina ja ulkonäköhaittoina.

onneksi kuitenkin on kyse sellaisesta asiasta, jolle voi tehdä jotain!

jos kyse on voimakkaasta hikoilusta, muistaakseni apteekissa myytiin reseptivapaana jotain tuotetta, jolla kuulemma on hyvä teho. nimeä en muista, kun en itse pahemmin hikoile, muut vain ovat kehuneet


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 14:43 suorat sanat kirjoitti:
Exän henki haisi kissan.p.as.kalle. Jo pelkästään vieressä nukkuminen ällötti, jos vahingossa käänsi päänsä niin päin että oli omalla tyynyllä naamat vastakkain, ei siinä voinut olla eikä hengittää. :x

Huomautin asiasta. Ex pesi hampaansa, haisi sitten hammastahnalle, jota oli pyöräytetty kissan.pa.ska.ssa

:LOL: :LOL: :LOL:
 
Meillä kans oli aina toi hien ja työpaikan haju, ku ukko ei jaksanu mennä suihkuun aina töitten jälkeen. Sit sen veli (samassa työpaikassa) sano et haisee liian pahalle ja mä sanoin et se on ihan totta. Sit ku oli käyny suihkussa, ni sanoin et pitää laittaa heti dödöö ettei ala haisemaan niin nopeeta. Ja muistan aina mainita et miten hyvälle haisee ku on tullu suihkusta ja sillon mulla haluja kans ennemmän. Sillon kans tulee halailtuu ja pussailtuu enemmän! Ja nykyään käy paljo useemmin suihkussa ja pesee hampaita jne.
Mahtavaa!!! :heart:
 

Yhteistyössä