Mies empii - hääjärjestelyt jäissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NtiKesäheinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NtiKesäheinä

Vieras
Olen ihmeissäni ja surullinen - kaiken piti olla selvää, olemme rakastuneita, toisillemme oikeat - mies kosi ja aloimme miettiä häitä. Tein pari vaihtoehtoista juhlapaikkavarausta ja soitin kirkkoherranvirastoon vihkiajoista (minulla enemmän aikaa tällaiselle, mies eri tavalla kiireinen töissä).

Esitin miehelle vaihtoehdot ja kerroin, että kirkkokin olisi vielä vapaana suunnitellulle ajankohdalle. Yhtäkkiä ei löydykään sopivaa aikaa puhua häistä, suunnitelmat jäivät alustavien varauksien asteelle. Kun yritän ottaa asian puheeksi ajankohta on väärä, hetki huono tai vastaus : "eikö voida mistään muusta puhua?". Emme me muuta teekään kuin puhumme muista asioista.. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Tekisi mieli vaieta asiasta ja katsoa mitä tapahtuu, ottaako mies sen puheeksi vai "unohdetaanko" se vain? Painostanut en ole missään vaiheessa, vaan ottanut neutraalisti asian puheeksi, luullen että se on mitä molemmat haluamme.

En ole hössöttäjä enkä "päivä prinsessana" -tyyppiä ollenkaan. Olen aikuinen 3-kymppinen ihminen, jolle tärkeintä on mennä rakastamani miehen kanssa naimisiin - juhlat on toisarvoinen seikka. Sanoinkin miehelle, että jos hääjuhla ahdistaa, niin mennään maistraatissa naimisiin ja lähdetään johonkin ihanaan reissuun kahden.

Olen tosi pettynyt ja surullinen, tämänhän piti olla tähän astisen elämäni iloisinta ja onnellisinta aikaa. Toisaalta suututtaa ja tekisi mieli sanoa, että olen JO niin loukkaantunut, että parempi siirtää koko juttua..

Meillä mies ei kauheesti osallistunut häiden suunnitteluun. Minä suunnittelin lähes kaiken alusta loppuun ja varauksista yms. kyselin, että käykö tämä ja tämä.

Peru kaikessa hiljaisuudessa (älä sano ukollesi mitään) kaikki varaukset ja odottele alkaako mies kyselemään asian perään. Jos ei ala, tiedät että ei halunnutkaan naimisiin. Jos taas alkaa kyselemään, kerro että olet perunut kaiken, ed. mainitsemiesi syiden vuoksi ja jos mies nyt oikeasti haluaa vihille aloitatte yhdessä varaamaan paikkoja ja tekemään järjestelyjä uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Surullista:
Peru kaikessa hiljaisuudessa (älä sano ukollesi mitään) kaikki varaukset ja odottele alkaako mies kyselemään asian perään. Jos ei ala, tiedät että ei halunnutkaan naimisiin. Jos taas alkaa kyselemään, kerro että olet perunut kaiken, ed. mainitsemiesi syiden vuoksi ja jos mies nyt oikeasti haluaa vihille aloitatte yhdessä varaamaan paikkoja ja tekemään järjestelyjä uudestaan.

Näin tekisikin mieli toimia, mutta kesähäille ei paikkoja ole liiemmin tarjolla ja jos nyt vapautan varatut niin voi olla ettei enää onnistuisikaan.. Toisaalta kidutan tässä itseäni kun olen "kahden vaiheilla" tuleeko häitä vai ei..

Sinuna kysyisin suoraan mieheltä että perutaanko häät vai ei? Jos ei peruta niin silloin miehen on ymmärrettävä että juhlien järjestämiseen kuuluu monta asiaa ja mielellään haluaisit tietää hänenkin kantansa niihin.. Ja jos häät on tänä kesänä niin eikö kutsutkin pitäisi jo laittaa?? Eli vähän pakko tietää onko niitä häitä vai ei!

Alkuperäinen kirjoittaja NtiKesäheinä:
Alkuperäinen kirjoittaja Surullista:

Näin tekisikin mieli toimia, mutta kesähäille ei paikkoja ole liiemmin tarjolla ja jos nyt vapautan varatut niin voi olla ettei enää onnistuisikaan.. Toisaalta kidutan tässä itseäni kun olen "kahden vaiheilla" tuleeko häitä vai ei..

No varaa ne paikat,
tee järjestelyt yksin :)
Et varmasti ole ensimmäinen jossa morsian tekee kaiken yksin ja mies astelee paikalle :flower:
Näin toimi minun hyvä ystäväni ja kyllä tuo äijäkin kuulemma paria päivää aijemmin sen puvun itselleen hankki :heart:

Jos aloit suunnittelemaan häitä välittömästi kosinnan jälkeen niin voin ymmärtää miestäsi sikäli että suomessa on nykyään tapa että ollaan useita vuosia kihloissa ja lapsiakin syntyy siinä välissä, joskus kihlaus jää ikuiseksi eikä koskaan emnnä naimisiin.

Ehkä miehesi ajatteli että häät sitten joskus hämärässä tulevaisuudessa vuosien päästä ja on nyt ihan järkyttynyt kun aloit niitä lähes heti puuhaamaan, eli se on hätääntynyt kiireestäsi ja nolo kun tavallaan itsehän se naimisiinmenoa ehdotti eikä saa sanotuksi että halusi pitkän kihlauksen.

Miehet vaan ei ole luonnostaan niin järjestelijä tyyppejä. Jos olette yhdessä päivän sopineet eikä mies ole kertonut peruneensa, niin itse tekisin varaukset olettaen että sopimus on voimassa (vaikkei mies innokas häiden järjestäjä oliskaan) ja ilmoittaisin, että mä nyt sitten varasin nämä. Jos mies syystä tai toisesta ei haluakaan naimisiin niin eiköhän se tuossa vaiheessa suunsa avaa.

"tärkeintä on mennä rakastamani miehen kanssa naimisiin"

Kannattaa ottaa huomioon, että liitto on käytännössä tuhoon tuomittu kun mies ei rakasta sinua niin kuin pitäisi, vaan elättelee edelleen toiveita "siitä oikeasta".

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Miehet vaan ei ole luonnostaan niin järjestelijä tyyppejä. Jos olette yhdessä päivän sopineet eikä mies ole kertonut peruneensa, niin itse tekisin varaukset olettaen että sopimus on voimassa (vaikkei mies innokas häiden järjestäjä oliskaan) ja ilmoittaisin, että mä nyt sitten varasin nämä. Jos mies syystä tai toisesta ei haluakaan naimisiin niin eiköhän se tuossa vaiheessa suunsa avaa.

Mikään ei saa miestä enemmän paniikkiin kuin se, että nainen järjestelee tulevaisuutta vaikka sellaisesta ei ole sovittu.

Oletteko te miehen kanssa puhuneet, että menette nyt kesällä naimisiin vai aloitko kosinnan jälkeen itse vaan varailemaan hääpaikkaa ym?
Jollekin on kihlaus yksi askel ja seuraava siirto eli häät tehdään vasta vuosien päästä tai ei ollenkaan..

Kihlaus on kihlaus vain jos on sovittu naimisiinmenosta. Muuten "kihlaus" on vain naurettava teinikihlaus eli ei kihlaus ollenkaan.

Jotkut miehet ostavat naiselleen, joka monkuu naimisiin, sormuksen vain sen takia että nainen olisi hiljaa naimisiinmeno monkunoistaan. Mutta mies ei sitten rakasta naistaan niin paljon että haluaisi mennä naimisiin naisen kanssa.

Yhteistyössä