mies ei ymmärrä, alkuraskaus :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakko purkaa pahaa oloa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pakko purkaa pahaa oloa.

Vieras
Itkettää, harmittaa, melkein jo kasuttaa :(

Olen raskaana 12vk. Kokoajan on huono-olo mutta olen oksentanut vain kerran. JAtkuvasti on tunne että kohta lentää laatta. Väsyttää ihan tajuttomasti kokoajan voisin vain nukkua kaiken aikaa.
Sairaslomaa en ole töistä ottanut, yritän pinnistellä töissä ja tulen kotiin niin olen väsynyt.

Äsken mies sitten tiuskasi " jo on kumma kun mitään muuta ei voi tehdä kun syödä ja maata!"

Niin yritän syödä usein pieniä annoksia, esim yhden hedelmän tai jugurtin tai leipä palan. Sillä pahaolo pysyy hieman hallinnassa. Mutta en silti halua mitään ikkunoita lkaa pesemään tai koko kämppää imuroimaan!

Nyt itkettää ja mies vaan istuu sohvalla ja vähät välittää :(

11kk tätä vauvaa yritettiin, pitkään mietittiin ennen kuin aloimme yrittämään että varmasti oli mieskin valmis...

Vittujen vittu. Tää jää kyllä ensimmäiseksi ja viimeiseksi lapseksi. Muutenkin tosi epäonnistunut olo kun on niin paska olo ja mitään ei jaksa! Sitten vielä mieskin päättää olla kusipää eikä tue. VITTU.

Juu, sellaisia ne on. Mun mies ymmärsi vasta siinä vaiheessa kun kerran kun se oli elämänsä kamalimmassa krapulassa sanoin sille ihan samat asiat kun se mulle. Muistutin sitä vielä että mä kestin sitä sen 12 viikkoa ja sen ei tarvinnu kun yhden päivän. Kyllä meni viesti perille! Sitten vasta kun raskaus selvästi näkyy niin miehet rupee ymmärtämään. Kummasti sitten maha jo näkyi selvästi mies oli ruuhkissa kauheen suojeleva (jopa rasittavuuteen asti) mun mahasta :D

Älä välitä siitä miehestäs! :hug: Nyt tärkeintä on sun hyvinvointi ja tietysti myös vauvan vointi! Keskity raskauteen ja anna miehen mukautua siihen omalla tahdillaan. Tee selväksi, että yhdessähän te lasta halusitte ja nyt olette siinä onnistuneet. Joten raskaus ja uuden elämän alkaminenhan on ihana asia - kaikesta huolimatta! Pyydä miestäs tulemaan mukaan neuvolaan (helpommin varmaan sanottu kuin tehty), neuvolan terkka vois saada puhuttua miehelle vähän järkeä päähän. Voimia sulle, muista huolehtia itsestäs! Ja ole onnellinen, uusi rikastuttava elämänvaihe alkaa! :hug:

No älä suotta pidättele laattaa vaan sinkoa se päin äijää. Etkö tiedä ettei toisten kivut ja huonot olot ketään liikuta. Ihan turha odottaa mieheltä mitään sympatiaa. Mutta seuraavalla kerralla kun miehellä on krapula muista huutaa ja raivota etteikö se muuta osaa kuin maata ja ruikuttaa, saatana :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No älä suotta pidättele laattaa vaan sinkoa se päin äijää. Etkö tiedä ettei toisten kivut ja huonot olot ketään liikuta. Ihan turha odottaa mieheltä mitään sympatiaa. Mutta seuraavalla kerralla kun miehellä on krapula muista huutaa ja raivota etteikö se muuta osaa kuin maata ja ruikuttaa, saatana :xmas:

Niin, ja muistuta että siitä krapulasta ei seuraa mitään hyvää konkreettista seurausta. Niin kuin taas raskaudesta. Eli turha kai edes verrata näitä kahta toisiinsa...

:hug:

Toi on inhottava vaihe kun koko aika kuvottaa :$ mulla kuopuksesta väsymys oli kova ja oisin voinu nukkua kellon ympäri :D

Ja totuus on se että siihen olotilaan ei auta kun aika kunnes sitten tulee taas uudet vitsaukset :headwall: eli toisinsanoen ei se lapsen kasvattaminen ole ihan yksinkertainen juttu elimistölle vaikka se onkin siihen luotu =) ja nythän se elimistö valmistautuu isoon muutokseen joka tapahtuu kaiken aikaa ...

Pyydäppä ukkos lukemaan nämä vastaukset joita tähän saat tai lue ne hänelle jos ei suostu tulemaan ite :D

Ja luulen että monikaan mies ei tekis yhtään muksua jos tietäis miltä tuo kokonaisuudessaan tuntuu ... vartalon muutokset, väsymys, pahoinvointi, liitoskivut, hormoonimylläkkä, synnytys, jälkivuoto, ja taas hormoonimylläkkä = keho palautuu, imetys, yms. :whistle:

Raskaus ei ole sairaus vaikka välillä koville ottaakin :kieh: :laugh:

kerro että olo on kun olisi paha krapula kokoajan.Itse olin tiputuksessa sairaalassa,ja silloin kyllä mieskin tajusi eeten turhasta valittanut.Ehdottomasti haet sairaslomaa!
Onko mies ollut mukana neuvolassa ja np ultrassa?Suosittelen niin raskaus tulee hänellekkin todemmaksi.Lisäksi suosittelen 4d ultraa n.rv 24 siinä mieskin näkee,että masussa todella on oikea pieni vauva.Tämä 4d auttoi meillä todella hyvin mieheen.

Nyt tsemppiä pahoinvointiinse on onneksi ohimenevää...

valitettavasti tuo krapula homma ei onnistu, kun saakelin mies ei sellaista ikinä ole kokenut vaikka kuinka ryyppäisi!?!

Mies oli ekassa neuvolassa mukana jossa kuului hienosti pienen sydänäänet, huomenna eka ultra jossa sitten pitäisi pienikainen nähdäkin.

Tää on niin helvetistä tää olotila, nyt vaan kaipas tuon miehen tuohon halaamaan ja paijaamaan ja sanomaan että tää vielä palkitaan maailman ihanimmalla lahjalla... :(

*itkee*

Mä suuttuisin pahasti. Yrittäisi edes hemmetti tajuta mitä on PAHA OLO. Eikö sun miehellä ole esim. yrjötautia ollut? Onko se ollut kipeä koskaan niin, että on HUONO OLO!?
Käsittämätöntä..

joo onneks se pahaolo menee alku raskauden jälkeen ohi ja väsymyskin yleensä vähäks aikaa ainakin helpottaa :) ei muutaku voimia!!!!! mulla autto pahoinvointiin pieniä määriä mehua säännöllisesti ja tummaa leipää :) ja aamulla yks kaks näkkäriä/hapankorppua jo sängyssä ennen ylös nousemista niin ei tullu oksennusta ja mehua VÄHÄN. mausteiset ruuat pois ne närästää.

Ohhoh, onpas erikoinen mies. Puhuu naiselle tuolla äänensävyllä, käyt vielä töissäkin. Mulle tuli mieleen, et pitäiskö sun kuitenkin pyytää vähän sairaslomaa töistä, edes viikoksi. Raskaana ei kannata yrittää olla sankari, vaan ajatella itseä ja lasta etupäässä.

no ohhoh, kyllä meillä sais mies pikkasen miettimisen aihetta jos tuollaista menis suustaan päästämään! Voi vee mikä ääliö.. Älä välitä ja voimia! Kyllä sen ällötyksen pitäis kohta helpottaa ja väsymyksen samaten!:)

Pahaan oloon auttaa tosiaan pikkuinen haukkapala aamulla ennen ylösnousemista ja inkivärimehu sopivanvahvuisena (yksilöllistä, huomaat kyllä mikä on hyvä). Kaada kuumaa keitettyä vettä raastetun inkiväärin päälle ja anna hautua siivilöi mehu ja säilytä viileässä. Juo pitkin päivää. :)

Minun mieheni havahtui raskauteen vasta kun minulta lähti taju julkisella paikalla... näyttävästi kuin elokuvissa. Onneksi ukkokulta sai kopin. Sen jälkeen alkoi kummasti kyselemään vointia ja passaamaan. :D

Ilmeisesti miehet tarvitsevat jonkinlaisen herätyksen tilanteeseen ja vasta synnytyksessä todella tajuavat mistä on kyse. Meillä auttoi kun luimme yhdessä iltaisin raskaus- ja vauvakirjallisuutta. Kun kirjassa luki että kivut voivat olla kovia tms. niin mies osasi kysellä onko ollut jotain. Siinä kyllä helposti mennään sitte siihen toiseen laitaan... eli ylihuolehtivaisuus kyllä alkaa ottamaan aivoon jossain vaiheessa. Mutta parempi sekin...

Voimahali :hug: Koita olla raivoamatta se ei tee hyvää teistä kenellekään. Puhukaa rauhassa ja jos et tiedä mistä aloittaisit niin ei ehkä olisi huono idea, että miehesi lukisi näitä vastauksia!!!

Yhteistyössä