Mies ei ymmärrä, että asia ei ratkea vain ajan kanssa ja laihtumalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "xxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Historiasi huomioon ottaen on kyllä hieman julmasti puolisoltasi tuo sanottu. Varsinkin kun se voi ajaa nopeastikkin takaisin sairraalloiseen laihuuteen, mikä nyt on lapselle monin tavoin huono. Jaksaminen ja esimerkki näin muutamana esimerkkinä.

Tämän takia mietin voiko miehen sanomisiin voinut olla jokin muu syy, koska selkeästi sinua hieman pois ajaa. Vauva-arki voi olla väsyttänyt tai juuri hänen oma lihomisensa.

Itsellä ollu samantyyppinen tilanne aikoja sitten ja anteeksi olen antanut mutten unohtanut. Teki iiiison kolauksen meihin ja en usko että ikinä yli päästään. Huono vain kun lapsiakin on.

Joten suosittelen että keskityt niihin hyviin asioihin elämässä ja jätät miehen omaan arvoonsa.
Onnea matkaan.

Hei ap, olin minäkin sänkypotilaana suurimman osan raskaudestani (2x). Kulutus ja suuhun laitettava määrä kun laittaa kohtaamaan,niin ei siinä älyttömän paljon extraa tule.
Selittelyä vain.

Mulla ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa, tai ainakin arvot ovat viitearvojen sisällä. Mitattu on monta kertaa. Sukurasite kilpparinvajaatoiminta kyllä on mun lähisuvussa. Nestettä muhun kyllä kerty paljon raskaudessa. Jalat oli tukit ja kaikki kengät ei mahtuneet enää jalkaan ja synnytyssalillekin jäi 8kg saman tien.

Nykyään kai suositus on, että terveellä TSH ei tulisi olla yli 2,5. Vaikka viitearvon yläraja onkin siellä nelosen paikkeilla.

Itse saanut tyroksiini lääkityksen arvoilla tsh 2,7 ja t4v 14. Toki oireita oli rutkasti, ei lihomista mutta muuta.

Historiasi huomioon ottaen on kyllä hieman julmasti puolisoltasi tuo sanottu. Varsinkin kun se voi ajaa nopeastikkin takaisin sairraalloiseen laihuuteen, mikä nyt on lapselle monin tavoin huono. Jaksaminen ja esimerkki näin muutamana esimerkkinä.

Tämän takia mietin voiko miehen sanomisiin voinut olla jokin muu syy, koska selkeästi sinua hieman pois ajaa. Vauva-arki voi olla väsyttänyt tai juuri hänen oma lihomisensa.

Itsellä ollu samantyyppinen tilanne aikoja sitten ja anteeksi olen antanut mutten unohtanut. Teki iiiison kolauksen meihin ja en usko että ikinä yli päästään. Huono vain kun lapsiakin on.

Joten suosittelen että keskityt niihin hyviin asioihin elämässä ja jätät miehen omaan arvoonsa.
Onnea matkaan.

Voihan tuokin olla osasyy. Mies on kerran sanonut, ettei 'tämmöisellä mahalla kuuluisi saada edes panna tms.'. Hän kuvaili omaa mahaansa. Lisäksi mies on sanonut, että nukuttaa kokoajan kun vauva valvottaa, ei jaksa mitään. Totta myös tuo, että helposti painan pian taas vain 53kg ja olen alipainoinen, joka ei sekään ole hyvä juttu. Oikeastaan näkisi mies ainakin silloin, mitä pahaa tästä voi saada aikaan mollaamalla. Mäkään en taatusti onohta tätä nykytilannetta ja miehen sanoja koskaan. Sun sanat lohdutti kyllä, kiitos.

mun mielestä tää on just taas sellanen ketju, että miten voi oi ihmiset olla tota mieltä. Älä ap edes mieti noin, että sairastuisit uudestaan, jotta näyttäisit miehelle. Itselläni on ollut bulimia myös, ja niin vaikealta kuin se tuntuukin, koita keskittyä lapseen ja antaa asian miehesi kanssa vähän aikaa olla. Rehellisyys ja toisen loukkaaminen ovat kuitenkin kaksi aivan eri asiaa! Ja useimpien mielestä tämä on vieläpä ihan ok, rehellistä, suoraa, ja oikein. Koita jaksaa ap, vaikeatkin asiat selviävät, vaikkei niitä ehkä unohtaa voikaan.

mun mielestä tää on just taas sellanen ketju, että miten voi oi ihmiset olla tota mieltä. Älä ap edes mieti noin, että sairastuisit uudestaan, jotta näyttäisit miehelle. Itselläni on ollut bulimia myös, ja niin vaikealta kuin se tuntuukin, koita keskittyä lapseen ja antaa asian miehesi kanssa vähän aikaa olla. Rehellisyys ja toisen loukkaaminen ovat kuitenkin kaksi aivan eri asiaa! Ja useimpien mielestä tämä on vieläpä ihan ok, rehellistä, suoraa, ja oikein. Koita jaksaa ap, vaikeatkin asiat selviävät, vaikkei niitä ehkä unohtaa voikaan.

Kiitos tästäkin viestistä.

Mua kummastuttaa myös palstalaisten asenne, että ylipainoinen ei saisi olla kumppanin mielestä haluttava koskaan tms. plaah! Ihminen se ylipainoinenkin on ja on silläkin halut ja tarve olla hyväksytty ja haluttu, siinä kuin hoikallakin. Kyse on kumminkin omasta kumppanista, jota rakastaa.

Tottakai on. Palstalaiset myös ymmärtävät,että puolisosta toisen välinpitämättömyyden takia tapahtunut repsahdus saattaa olla iljettävää.

Itse pidän huolta kunnostani ja jos urheilullinen puolisoni läskistyisi laiskuuttaan.. No yök,koska en ymmärrä miten joku vaan voi maata perseellään ja lihottaa itsensä. Kuin syöttösika.

[QUOTE="niinno";30655269]Tottakai on. Palstalaiset myös ymmärtävät,että puolisosta toisen välinpitämättömyyden takia tapahtunut repsahdus saattaa olla iljettävää.

Itse pidän huolta kunnostani ja jos urheilullinen puolisoni läskistyisi laiskuuttaan.. No yök,koska en ymmärrä miten joku vaan voi maata perseellään ja lihottaa itsensä. Kuin syöttösika.[/QUOTE]

Kyllä. Tiedät myös varmaan ketjun luettuasi, että minulla lihomisen syy ei ollut välinpitämättömyys vaan terveydelliset syyt.

Selitykseksi vaikuttavat myös tekosyiltä.

Hae ammatillista apua jos on niin hankalaa ja lopeta turha vikinä. Jos olet terve nyt,niin hittoako enää mennyttä valitat. Ala toimimaan.

Syö vähemmän kuin kulutat. Helppoa. Jopa sänkypotilaille.

Jos on synnytyksessä toosa revennyt atomeiksi ja vain varjo nuoruuden ajoista, saako mies silloin haukkua toosan vastenmieliseksi? Ja sanottako, että synnyttäminen on oma valinta? Tai jos puoliso loukkaantuu auto-onnettomuudessa ja kasvot on halvaantuneet sekä osaksi riippuvat voiko sanoa, että ootpa vastenmielinen ja mitä ajoit autoa.

En tiedä oletteko jo kokeilleet mutta jutelkaa asiasta? Eihän siihen oikein muuta ratkaisua ole. Tuo laihduttamisen överiksi vetäminen on vain huono keino hakea lohdutusta ja huomiota. Opettele puhumaan suoraan tunteistasi. Loppupeleissä niin paljon helpompaa. Ei se toinen oikeesti lue ajatuksiasi ja tiedä mitä ajattelet ja tunnet vaikka niin saatat luullakkin.
Ihan vastaavasta tilanteesta ei kokemusta mutta tuon keskustelemisen taidon olen opetellut itsetuhoisen käyttäytymisen tilalle.

[QUOTE="niinno";30655373]Selitykseksi vaikuttavat myös tekosyiltä.

Hae ammatillista apua jos on niin hankalaa ja lopeta turha vikinä. Jos olet terve nyt,niin hittoako enää mennyttä valitat. Ala toimimaan.

Syö vähemmän kuin kulutat. Helppoa. Jopa sänkypotilaille.[/QUOTE]

Jos olisit lukenut koko ketjun tietäisit, että laihdutan kokoajan ja olen jo laihtunut noin puolet.

Kyllä perkele soikoon valitan, koska olen loukkaantunut!

Meillä on molemmat sporttisia ja itsestään huolta pitäviä. Mutta ihmiset pitävät huolta eri asioista ja arvostavat eri asioita. Kaikki ei arvosta treenattua kroppaa. Mun on myönnettävä, et vaiks oon hyvässä kunnossa, mulla ei peitto heilus "vasemman jalan saappaiden" kanssa vaikka kuinka olisivat tiimissä kunnossa. Mikään ei oo musta sen epäseksikkäämpää kuin laiska ja koulujakäymätön, kunnianhimoton tyyppi joka painaa jotain paska palkkasta duunia. Eli ei se kropan kunto ole ainoa seksikkyyttä määrittävä asia. Tekijöitä on muitakin. Niin kuin se mitä on pään sisällä. Tai jonkun toisen kohdalla seksikästä on se, mitä on sydämessä.

Täällä saa aina kuraa niskaan. Aina tänne tulee vastaamaan ne jotka ymmärtää miestä tilanteessa ku tilanteessa.

Mä voin vielä ymmärtää sen että toisen lihominen voi ahdistaa, mutta ei toista silti tarvitse loukata. Fiksu osaa pitää joskus sen turpansa kiinni.

Ja onnea hienosta painonpudotuksesta :) Niiden on helppo huudella joilla ei paino nouse helposti.

En tiedä oletteko jo kokeilleet mutta jutelkaa asiasta? Eihän siihen oikein muuta ratkaisua ole. Tuo laihduttamisen överiksi vetäminen on vain huono keino hakea lohdutusta ja huomiota. Opettele puhumaan suoraan tunteistasi. Loppupeleissä niin paljon helpompaa. Ei se toinen oikeesti lue ajatuksiasi ja tiedä mitä ajattelet ja tunnet vaikka niin saatat luullakkin.
Ihan vastaavasta tilanteesta ei kokemusta mutta tuon keskustelemisen taidon olen opetellut itsetuhoisen käyttäytymisen tilalle.

Olen mä yrittänyt välillä puhuakin, mutta mies ei ole asiasta vatvomisesta kovin innoissaan, kun ei ymmärrä sitä, että hän on loukannut minua siten, etten voi varmaan koskaan unohtaa. Hän usein torjuu puheeni alkamalla puhua päälle, ette voi sanoa edes lausetta asiasta loppuun. Miehen lauseeseen kuuluu jotain vastaavaa, kuin, että lopeta vatvominen ja anna ajan vaan kulua... Hän oikeasti luulee asian korjaantuvan vain ajan kanssa ja laihtumalla. Laihdutuksen överiksi vetämistä olen ajatellut myös siksi, että silloin mies ei voisi koskaan käyttää enää riidoissa 'läskikorttia', eli toisen haukkumista läskiksi.

No on julmaa, ei puolisolle noin sais sanoa. Eihän tässä ketjussa nyt oo kyse siitä miten paljon ap on lihonut, syyt sille on olleet ja ap tekee asialle koko ajan jotain. Just mullekin tuli mieleen muut tilanteet joissa ulkonäkö muuttuu, vammat, sairastuminen, palovammat ym, saako silloin sanoa noin. Ajatella ehkä mielessään ja kaikin keinoin pyrkiä pääsemään siitä yli loukkaamatta puolisoaan. Seksissä torjunta on kyllä paha isku jos syyksi ilmoittaa ettei halua toista enää. Ymmärrän että vie aikaa että pääsee yli.

No on julmaa, ei puolisolle noin sais sanoa. Eihän tässä ketjussa nyt oo kyse siitä miten paljon ap on lihonut, syyt sille on olleet ja ap tekee asialle koko ajan jotain. Just mullekin tuli mieleen muut tilanteet joissa ulkonäkö muuttuu, vammat, sairastuminen, palovammat ym, saako silloin sanoa noin. Ajatella ehkä mielessään ja kaikin keinoin pyrkiä pääsemään siitä yli loukkaamatta puolisoaan. Seksissä torjunta on kyllä paha isku jos syyksi ilmoittaa ettei halua toista enää. Ymmärrän että vie aikaa että pääsee yli.

Kiitos tästä, on ihanaa kun maailmasta löytyy vielä ymmärtäväisiä ihmisiä. Lämmitti sydäntä lukea tämä :)

Nyt mun pitää vain miettiä, että kuinka pääsen tästä yli...

Ap, luin koko ketjun ja sanoit yllä mm. seuraavasti:"minulla lihomisen syy ei ollut välinpitämättömyys vaan terveydelliset syyt". Minulle jäi kuitenkin epäselväksi, mitkä olivat ne terveydelliset syyt? Raskaus se ei voinut olla.? Eihän? Sulla oli vararavintoa ihan riittävästi ja mun mielestä sun ei olisi pitänyt järkevällä ruokavaliolla lihoa yhtään raskauden aikana. Mulla useita raskauksia ja paino noussut 12 - 18 kg. Haluttaisko sua rakastella "tynnyrin" kanssa?

Täällä saa aina kuraa niskaan. Aina tänne tulee vastaamaan ne jotka ymmärtää miestä tilanteessa ku tilanteessa.

Mä voin vielä ymmärtää sen että toisen lihominen voi ahdistaa, mutta ei toista silti tarvitse loukata. Fiksu osaa pitää joskus sen turpansa kiinni.

Ja onnea hienosta painonpudotuksesta :) Niiden on helppo huudella joilla ei paino nouse helposti.

Kiitos tästä :)

Meillä on molemmat sporttisia ja itsestään huolta pitäviä. Mutta ihmiset pitävät huolta eri asioista ja arvostavat eri asioita. Kaikki ei arvosta treenattua kroppaa. Mun on myönnettävä, et vaiks oon hyvässä kunnossa, mulla ei peitto heilus "vasemman jalan saappaiden" kanssa vaikka kuinka olisivat tiimissä kunnossa. Mikään ei oo musta sen epäseksikkäämpää kuin laiska ja koulujakäymätön, kunnianhimoton tyyppi joka painaa jotain paska palkkasta duunia. Eli ei se kropan kunto ole ainoa seksikkyyttä määrittävä asia. Tekijöitä on muitakin. Niin kuin se mitä on pään sisällä. Tai jonkun toisen kohdalla seksikästä on se, mitä on sydämessä.

Tässä oli hyvin sanottuna erilaista näkökulmaa ihanteisiin.

Ap, luin koko ketjun ja sanoit yllä mm. seuraavasti:"minulla lihomisen syy ei ollut välinpitämättömyys vaan terveydelliset syyt". Minulle jäi kuitenkin epäselväksi, mitkä olivat ne terveydelliset syyt? Raskaus se ei voinut olla.? Eihän? Sulla oli vararavintoa ihan riittävästi ja mun mielestä sun ei olisi pitänyt järkevällä ruokavaliolla lihoa yhtään raskauden aikana. Mulla useita raskauksia ja paino noussut 12 - 18 kg. Haluttaisko sua rakastella "tynnyrin" kanssa?

Terveydelliset syyt:

1.Raskauden vuoksi tupakoinnin lopetus, joka johti aineenvaihdunnan hidastuttua lihomiseen.

2.Erittäin kovat liitoskivut lähes koko raskauden ajan. En pystynyt kävellä 200m enempää ja sekin sattui lujaa ja sen jälkeen makasin kivuissani paikoillaan pitkään.

3. Matalat verensokerit ja matalat verenpaineet, jotka aiheuttivat jatkuvaa pyörrytystä. Päässä heitti niin kovaa monesti, että oli taju mennä ja olin muutaman kerran vaarassa kaatua vauva mahassa ulkona. Mun oli pakko syödä paljon ja usein, jotta taju ei mene. Monesti yritin silti laskea kaloreita (1800 kcal),mutta pyörrytti liikaa.

Ei mulla paino noussut ennen rv 17 muistaakseni edes, kuin 1kg. Sitten paino alkoi nousta lisää ja osa oli kovaa turvotustakin. Yritin hampaat irvessä pitää painon koko raskauden samassa tai antaa nousta korkeintaan vauvan painon verran eli 3.5kg, mutta paino vain nousi kun oli pakko syödä usein ja kunnolla ja ei silti kyennyt liikkumaan vaikka tahtoi.

Kyllä, mua haluttais rakastella tynnyrin kanssa, nimittäin mun 20kg ylipainoinen mies on 'tynnyrimahainen'.

Yhteistyössä