mies ei vissiin tahdo... *turhis ehkä..

  • Viestiketjun aloittaja eve
  • Ensimmäinen viesti
eve
tahtoisin että menisimme jo naimisiin tai edes kihloihin... mies ei ilmeisesti ole kiinnostunut näistä asioista? kun ei koskaan ota asiaa vakavasti kun yritän puhua siitä... ollaan pian oltu 5v yhdessä ja meillä kaks lasta ja pian yhteinen talokin. on tosi ikävää kun kaikki tutut ja sukulaiset on kihloissa/naimisissa ja sitten kaikki kyselee ja ihmettelee miksi me emme ole tai joko ollaan menossa... ja sitten aina tulee jotenkin surullinen olo aina kun ajattelee sitä asiaa... :/
 
hanna
Täällä sama tilanne, yhdessä jo 6vuotta ja 1 lapsi. Noh, onhan tuota aikaa, ei itselläkään mikään kauhean kiire ole, yhdessä kuitenkin pysytään ja aiotaan olla koko loppuelämämme.. :)
 
huoh
Itse en suostuisi hankkimaan lapsia enkä varsinkaan taloa ilman avioliittoa.

Avioliitto on sellainen juridinen sopimus mitä ei millään muulla paperilla saa. Nyt seuraavalla kaupunkireissulla maistraattiin tai kirkkoherranvirastoon ja hommat käyntiin.
 
Meillä miehellä ei kanssa ole kamalaa hinkua naimisiin, itsestä olisi kyllä kiva mennä joskus. En kuitenkaan ota paineita itse, ja vielä vähemmän ympäristön vuoksi. Ei se naimisiin meno onnea ja autuutta takaa, kuten olemme kaikki saaneet huomata.. :whistle: Koitan itse ainakin nauttia tästä mitä on, mies on minuun sitoutunut kaikilla muilla tavoin elämässään. Suhtautuu avioliittoon palana paperia jonka loppu on tuhoon tuomittu. Saa nähdä muuttaako joskus mielensä.. :xmas:
 
ap
jotenkin vaan haluais mennä nyt naimisiin... en keksi mitään järkevää syytä miksei? tuntuu ettei se sitten enää 10-15vuoden päästä ole niin sama juttu... en mä tiiä en osaa selittää miltä musta tuntuu...
 
inko
No ei meilläkään ole koskaan mies lähtenyt mukaan kihlaus ja naimisiinmeno-jutteluihin tai sit kääntää ne huumoriksi. Siksipä minä olinkin se osapuoli joka vain laittoi rullat pyörimään, mentiin vaan kauppaan hakemaan kihlasormukset, raahasin miehen mukaan, ei kuitenkaan vastustellut. Ja useita vuosia tän jälkeen mentiin maistraatissa naimisiin, mä touhusin koko jutun. Ja onnellisia ollaan. Joskus vaan on pakko ottaa ohjat omiin käsiin, jos toista ei koko touhu kiinnosta ollenkaan, mutta ei kuitenkaan vastustakaan.
 
ap
yleensä oon itekin ottanu asian vähän silleen puolitosissaan vaan puheeks ja vähän huumorilla.. mutta kerran päätin ottaa asian ihan oikein vakavasti puheeksi... se oli kyllä jo vuosia sitten kun mä odotin meidän esikoista... oltiin sillon vasta muuttamassa yhteen ym. mies laitto sitten syyks ettei voida naimisiin/kihloihin mennä kun ei olla asuttu yhdessä enkä mä tunne sen vanhempia, sukulaisia ym ym tarpeeks hyvin.... no hitto ei mun vanhemmat tai sukulaiset määrää sitä koska ja kenen kanssa mä kihloihin ja naimisiin meen...
 
vieras
Jaksan aina ihmetellä että miten ihmiset ei puhu näistä asioista jo seurustelun alkuvaiheessa? Mä olen aina tehnyt miehille selväksi, että haluan mennä naimisiin ja lapsia en tee kuin avioliitossa.
 
no huh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaksan aina ihmetellä että miten ihmiset ei puhu näistä asioista jo seurustelun alkuvaiheessa? Mä olen aina tehnyt miehille selväksi, että haluan mennä naimisiin ja lapsia en tee kuin avioliitossa.
mä ainakin ottaisin jalat alleni jos mies olis alkanu heti seurustelun alkuvaiheessa puhumaan kihloista/avioliitosta tai lasten lukumäärästä. sitä paitsi ei kaikkia asioita voi suunnitella elämässä etukäteen. minkä sen sille voi jos rakastuu ihmiseen joka ei ehkä pidä avioliittoa niin tärkeänä. mä ainakin olen mieheni kanssa sen takia että rakastan häntä enkä VAIN sen takia että voisin mennä naimisiin ja hankkia niitä lapsia.
 
joopajoo
Mä taas en ymmärrä tätä: Lähipiirissä on onneton pariskunta joilla pari lasta. Ongelmia on vaikka kuinka paljon, mies on halunnut erota jo pitkään ja on pettänytkin. Nainen vaan vaatii naimisiinmenoa, ihan pakko mennä naimisiin.
Ihan älytöntä, niin kuin sillä korjaantuisi kaikki ja saisi miehen pidettyä lieassa. :O
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no huh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaksan aina ihmetellä että miten ihmiset ei puhu näistä asioista jo seurustelun alkuvaiheessa? Mä olen aina tehnyt miehille selväksi, että haluan mennä naimisiin ja lapsia en tee kuin avioliitossa.
mä ainakin ottaisin jalat alleni jos mies olis alkanu heti seurustelun alkuvaiheessa puhumaan kihloista/avioliitosta tai lasten lukumäärästä. sitä paitsi ei kaikkia asioita voi suunnitella elämässä etukäteen. minkä sen sille voi jos rakastuu ihmiseen joka ei ehkä pidä avioliittoa niin tärkeänä. mä ainakin olen mieheni kanssa sen takia että rakastan häntä enkä VAIN sen takia että voisin mennä naimisiin ja hankkia niitä lapsia.
Ei kyse nyt ollut ihan tuosta, vaan siitä että mikä on molempien mielestä seurustelun tarkoitus tai "päämäärä"... jos itse on varma että haluaa joskus naimisiin, niin miksi tuhlata aikaa ihmiseen joka taas ei halua?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no huh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaksan aina ihmetellä että miten ihmiset ei puhu näistä asioista jo seurustelun alkuvaiheessa? Mä olen aina tehnyt miehille selväksi, että haluan mennä naimisiin ja lapsia en tee kuin avioliitossa.
mä ainakin ottaisin jalat alleni jos mies olis alkanu heti seurustelun alkuvaiheessa puhumaan kihloista/avioliitosta tai lasten lukumäärästä. sitä paitsi ei kaikkia asioita voi suunnitella elämässä etukäteen. minkä sen sille voi jos rakastuu ihmiseen joka ei ehkä pidä avioliittoa niin tärkeänä. mä ainakin olen mieheni kanssa sen takia että rakastan häntä enkä VAIN sen takia että voisin mennä naimisiin ja hankkia niitä lapsia.
Ei kyse nyt ollut ihan tuosta, vaan siitä että mikä on molempien mielestä seurustelun tarkoitus tai "päämäärä"... jos itse on varma että haluaa joskus naimisiin, niin miksi tuhlata aikaa ihmiseen joka taas ei halua?
ei meillä ollut mitään päämäärää kummallakaan. otettiin vaan päivä kerralla ja katottiin mihin johtaa ja se johti tähän missä nyt ollaan... en mäkään alunperin naimisiin halunnu mutta se mielipide on muuttunut ajan kanssa...
 

Yhteistyössä