Mies ei vienyt lasta nukkumaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poison__
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poison__

Vieras
Oli lasten nukkumaanmenoaika. Mies oli katsonut jääkiekkoa koko illan ja sanoin että vie pienempi jo nukkumaan, niin minä hoidan sillävälin isomman nukkumiskuntoon. Sammutin tv:n ja aloin lukea iltasatua olkkarissa isommalle, niin mies tuli sen pienemmän kanssa siihen sohvalle, avasi telkkarin ja sanoi että katsoo jääkiekon loppuun. Aikoi siis nukuttaa sen pienemmän siihen syliin. Sanoin siihen sitten että ei nukuteta syliin, kun omaan sänkyyn. Ei suostunut, kun halusi katsoa jääkiekkoa. No minä otin pienemmän ja vein nukkumaan ja sanoin että jatka siitä isomman kanssa. Jääkiekko jäi pauhaamaan olkkariin kun jatkoivat iltasatua.

Jos tämä olis vaan yksittäinen, niin ok, mutta kun tällaista tämä on yhtenään. Mitä mielipiteitä? Onko muiden miehet yhtä taunoja?

No kyllä tuo on ihan halukas olemaan lasten kansa ja omasta halustansa ryhtyi perhe-elämäänkin. Käytäntö vaan mättää niin monessa kohtaa. Meillä on ihan erilaiset periaatteet miten lapsia hoidetaan tai kasvatetaan. Ei ymmärrä sitä, että lasten nukkumaanmeno esim. menee aikuisten viihdykkeiden edelle.

Miksei niitä muksuja voi laittaa yhtä aikaa nukkumaan? Meillä menee niin et se laittaa kummalla ei ole siinä mitään, eli tuossa tilanteessa mä olisin laittanut kummatkin.

No meillä se on onnistunut paremmin noin että pienempi nukkuu jo kun isompi menee sinne. Isompi muuten häiritsee, ääntelee, höpöttää, potkii seinää ym. Ja sitten lopulta innostavat toinen toistaan höhöttelemään siellä. Ja toinen syy oli nyt se, että pienempi oli tosi tosi väsynyt siinä vaiheessa ja isompi ei ollut vielä kaikkia iltatoimia ehtinyt tehdä.

No meillä se on onnistunut paremmin noin että pienempi nukkuu jo kun isompi menee sinne. Isompi muuten häiritsee, ääntelee, höpöttää, potkii seinää ym. Ja sitten lopulta innostavat toinen toistaan höhöttelemään siellä. Ja toinen syy oli nyt se, että pienempi oli tosi tosi väsynyt siinä vaiheessa ja isompi ei ollut vielä kaikkia iltatoimia ehtinyt tehdä.

Eikö olisi parempi opettaa isompi tavoille? Ja mitä se sitäpaitsi haittaa jos siellä jonkun aikaa höpöttelevät, viikonloppuna ainakaan? Ja mitä tulee noihin erilaisiin periaatteisiin niin miksi kaiken pitäisi mennä juuri niitten sinun periaatteitten mukaan?

"Opettaa isompi tavoille"!? Ehkä olisi aika opettaa se ISOIN tavoille! Jos tilanne on tuollainen, eli se että on lasten nukkumaanmenoaika, niin ne lapset laitetaan nukkumaan. Ihan sinne omiin sänkyihin tai mihin nyt normaalisti nukahtavatkaan. Jos on joku must juttu telkkarissa tms menossa, nii. Sovitaan että toinen laittaa lapset nukkumaan ja se siitä. Taas näitä MIES juttuja....eikö teillä oo kahta tasavertaista vanhempaa ja aikuista talossa?

Eikö olisi parempi opettaa isompi tavoille? Ja mitä se sitäpaitsi haittaa jos siellä jonkun aikaa höpöttelevät, viikonloppuna ainakaan? Ja mitä tulee noihin erilaisiin periaatteisiin niin miksi kaiken pitäisi mennä juuri niitten sinun periaatteitten mukaan?

On yritetty opettaa joo, mutta parhaiten se nyt menee tuolla tyylillä tosiaan, että toinen nukkuu jo. Yleensä pienempi on väsynyt jo aiemmin kun se isompi.

Ei tarvii mennä aina mun periaatteiden mukaan, jos toisella olis jotain periaatteita tai ajatusta taustalla. Mutta ainoa häntä ohjaava voima tuossa iltajupakassa oli se että itse haluaa katsoa jääkiekkoa.

[QUOTE="...";29572663]"Opettaa isompi tavoille"!? Ehkä olisi aika opettaa se ISOIN tavoille! Jos tilanne on tuollainen, eli se että on lasten nukkumaanmenoaika, niin ne lapset laitetaan nukkumaan. Ihan sinne omiin sänkyihin tai mihin nyt normaalisti nukahtavatkaan. Jos on joku must juttu telkkarissa tms menossa, nii. Sovitaan että toinen laittaa lapset nukkumaan ja se siitä. Taas näitä MIES juttuja....eikö teillä oo kahta tasavertaista vanhempaa ja aikuista talossa?[/QUOTE]

Miehellä tuntuu olevan vaan aika paljon must juttuja telkkarissa... ei ole kahta tasavertasta siinä mielessä että, ei tulis kuuloonkaan että minä makaisin sohvalla ja mies hoitais koko illan lapset ja veis nukkumaan.

Mikset sinä vienyt pienempää nukkumaan ja antanut isomman vaikka iltasadun sijaan katsoa lätkämatsia iskän kanssa? Mies oisi sitten pelin jälkeen vienyt isomman nukkumaan

Mikset sinä vienyt pienempää nukkumaan ja antanut isomman vaikka iltasadun sijaan katsoa lätkämatsia iskän kanssa? Mies oisi sitten pelin jälkeen vienyt isomman nukkumaan

No niinhän mä teinkin. Mutta ärsyttää vaan se asenne, että aina on jotain urheilua tai tv ohjelmaa joka mukamas on hirmu tärkeää, joka menee aina kaiken muun edelle. Kiva sitten vaatia lapsilta tiettyjä asioita (Esim. syömään kun ruoka on valmista, nukkumaan kun on nukkumaanmenoaika), jos ei edes aikuiset niitä pysty noudattamaan. Ei se lapsi siitä jääkiekosta sitäpaitsi yhtään piitannut.

No kyllä tuo on ihan halukas olemaan lasten kansa ja omasta halustansa ryhtyi perhe-elämäänkin. Käytäntö vaan mättää niin monessa kohtaa. Meillä on ihan erilaiset periaatteet miten lapsia hoidetaan tai kasvatetaan. Ei ymmärrä sitä, että lasten nukkumaanmeno esim. menee aikuisten viihdykkeiden edelle.

Teille pitäisi tulla supernanny opettamaan lastenkasvatusta ja yhtäköyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja vanhallekin hyvä ohjelma;29572694:
Teille pitäisi tulla supernanny opettamaan lastenkasvatusta ja yhtäköyttä.

Tuliskin vain, olisin täysin avoin kaikelle avulle ja vinkeille ja valmis ottamaan ohjeita vastaan ja muuttamaan omaa olemista ja käytöstä, jos se vaan olis lasten parhaaksi. Mies ei taitais suhtautua vaan yhtä myötämielisesti, kun hänelle ei saa minkäänlaisia ohjeita antaa. Tai ainakaan multa ei ota neuvoja vastaan hyvällä eikä vähän pahemmallakaan. En tarkota sitä, että mun neuvot olis jotenkin parempia, mutta ei häneltäkään niitä ajatuksia tai neuvoja mulle tule. Ainoa vaihtoehto, että me vedettäisiin yhtäköyttä olis, että tehtäisiin hänen tavallaan.

On yritetty opettaa joo, mutta parhaiten se nyt menee tuolla tyylillä tosiaan, että toinen nukkuu jo. Yleensä pienempi on väsynyt jo aiemmin kun se isompi.

Ei tarvii mennä aina mun periaatteiden mukaan, jos toisella olis jotain periaatteita tai ajatusta taustalla. Mutta ainoa häntä ohjaava voima tuossa iltajupakassa oli se että itse haluaa katsoa jääkiekkoa.

Oli muuten hyvä matsi, olisit kattonu itekin! Oppiihan muksut jotain meidän kulttuurista, olympialaiset on huikee juttu ja edistää maailmanrauhaa. Meillä saivat kattoa koko matsin ja vielä herkkuja voiton kunniaksi!!!

[QUOTE="Miisu";29572704]Oli muuten hyvä matsi, olisit kattonu itekin! Oppiihan muksut jotain meidän kulttuurista, olympialaiset on huikee juttu ja edistää maailmanrauhaa. Meillä saivat kattoa koko matsin ja vielä herkkuja voiton kunniaksi!!![/QUOTE]

Joo mutta kun ei se lapsi välittänyt yhtään siitä pelistä. Kyllä olisin antanutkin katsoa, jos olis ollut kiinnostunut. Kai se meni sitten jatkamaan leikkejään tai touhusi siinä jotain omiaan kun ei siitä kirjan lukemisteta mitään tullut. Iskän huomio oli sitten pelissä. Oliskin ollut helppo ilta, kun edes se isompi lapsi olis katsonut koko pelin. Mulla olis ollut helppo ilta...

Tunnet miehesi. Tuollainen hän on, eikä halua muuksi muuttua. Voit toki hakata päätäsi seinään... tai koittaa sopeutua tilanteeseen, tai ottaa eron.
Kysy etukäteen aikooko tehdä jonkun asian (oikein) vai ei..kysy haluaako tehdä jotai muuta mielummin, vaikka iltapalat..

Pakkohan tähän on sopeutua, hän on jääristä jäärin kyllä. Hellät tunteet meinaa vaan olla jo aika lailla kateissa. Tuntuu että mun pitää vaan venyä ja taipua eikä hän edes huomaa sitä. Anteeksi vain kuulostaa itsesääliltä kyllä. Mutta turhauttaa välillä kyllä tosi paljon.

ei, meillä ei tosiaankaan oo tommosta. Mies kyllä katsoo jääkiekkoa, mutta laittaa siksi aikaa "pauselle" (jolloin digiboxi alkaa nauhottamaan lähetystä) ja jatkaa sitten kun lapset on nukkumassa.

Meillä sai lapsi myös odottaa viimeiseen erätaukoon, jolloin minä maltoin lukea hänelle iltasadun ja hoitaa iltapesut. Iltasatu oli aika lyhkänen normaaliin verrattuna jotta ehdin kolmatta erää katsomaan. Voi lapsi raukkaa, onneksi ei kuitenkaan itkenyt itseään uneen kun nukumaanmeno myöhästyi... Ihan vakavasti puhuen, minä olisin kiukustunut jos mies olisi tullut vaatimaan että lapsi pitää saada sänkyyn kesken pelin. Höllää vähän sitä talutusnuoraasi. Ja tosiaan, kuten joku jo sanoikin, oli hyvä peli!

Yhteistyössä