Mies ei valmis naimisiin vieläkään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se onki se mun pointti, et jos ois alussa jo sanonut, ettei halua, niin ymmärtäisin(joko oisin lopettanut suhteen tai päättänyt, et no sit ollaan susipari), mutta kun haluaa, mutta ei ole valmis vielä, siis häh! Kauan sitä oikeen täytyy miettiä?? Noh, mutta enivei, unohdan nyt koko jutun ja kattellaan... Kiitos vastauksista!:)

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee..:
Se onki se mun pointti, et jos ois alussa jo sanonut, ettei halua, niin ymmärtäisin(joko oisin lopettanut suhteen tai päättänyt, et no sit ollaan susipari), mutta kun haluaa, mutta ei ole valmis vielä, siis häh! Kauan sitä oikeen täytyy miettiä?? Noh, mutta enivei, unohdan nyt koko jutun ja kattellaan... Kiitos vastauksista!:)

Ei se halua enää kun teillä on se lapsikin jo.

http://www.oikeus.fi/41244.htm Täällä lisää

Kumman vanhat käsitykset vielä ihmisillä. Itse olen aviossa mutta ei se avoliitto tästä aviosta eroa millään lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä en ymmärrä miestä joka on valmis lapsia hankkimaan, mutta ei ole valmis avioliittoon. Kumpihan sitoo enemmän?

En minäkään, mutta sitä ei saa sanoa, koska silloin aletaan haukkua idiootiksi ja tekopyhäksi ja miksi ties muuksi. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja eipä:
Alkuperäinen kirjoittaja jh:
Mies ei ole täysin sitoutunut sinuun ja lapseen.

Ja paskan marjat. Ehkä se on vain sen verran fiksu, että ymmärtää uskonnollisten perinteiden hyödyttömyyden ja älyttömyyden. Omill aivoillakin saa välillä ajatella.

Ei avioliitto ole vain uskonnollista puppua!
Siviilissäkin voi mennä naimisiin vaikka kumpikaan ei kuulu kirkkoon eikä usko. Nimenomaan lakiasiat ovat ne, joiden takia kannattaa olla naimisissa.
Miksi naisen pitää alistua miehen tahtoon, kunnioittaa sitä, ettei mies halua naimisiin? Miksei miehen tarvitse kunnioittaa naisen tahtoa, kun tämä taasen haluaisi? Ja jos/kun mies on antanut aiemmin ymmärtää toista, mutta nyt ei ymmärrä antaa..vihkivalaa.
-Selkärangatontahan tuo.

Alkuperäinen kirjoittaja p:

Mutta kun kuulemma haluaa, muttei vielä!?!

Minä en ymmärrä miestä joka on valmis lapsia hankkimaan, mutta ei ole valmis avioliittoon. Kumpihan sitoo enemmän?

Miksi pitäisi olla naimisissa? En mä ainakaan pakosta ikinä halua naimisiin, mutta lapsia haluan lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Miksi pitäisi olla naimisissa? En mä ainakaan pakosta ikinä halua naimisiin, mutta lapsia haluan lisää.

No sä et varmaan sitten sano kumppanille haluavasi, vaikka todellisuudessa et halua, eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:

Kumman vanhat käsitykset vielä ihmisillä. Itse olen aviossa mutta ei se avoliitto tästä aviosta eroa millään lailla.

eroaahan ja sekin sanotaan tuos sun linkissä ihan selvällä suomella.

Alkuperäinen kirjoittaja p:

Mutta kun kuulemma haluaa, muttei vielä!?!

Tekosyy. Pyydä yksi hyvä syy sille miksi ei vielä. Tuskin sellaista saat.

Avopuolisot eivät lain nojalla peri toisiaan eikä avopuolisolla myöskään ole oikeutta jäädä asumaan perheen yhteisen kotiin, jos se on ollut kuolleen puolison omaisuutta. Avopuolison kuollessa perintö menee hänen lapsilleen tai jollei lapsia ole, vainajan vanhemmille tai sisaruksille. Lapsi perii vanhempansa, vaikka vanhemmat eivät olisi olleet naimisissa lapsen syntyessä.

Jos avopuolisot haluavat, että pitempään elävä saa jotakin kuolleen osapuolen jäämistöstä tai voi esimerkiksi jäädä asumaan yhteiseen kotiin, heidän on tarpeen tehdä testamentti.

Loistoesimerkki, kuinka mustaa valkoisella voi lukea kuin piru raamattua.
Tuolla sanotaan kyllä selkeästi huomatta määrä eroja avioliiton hyväksi!

Alkuperäinen kirjoittaja eipä:
Mies ei ole täysin sitoutunut sinuun ja lapseen.

Ja paskan marjat. Ehkä se on vain sen verran fiksu, että ymmärtää uskonnollisten perinteiden hyödyttömyyden ja älyttömyyden. Omill aivoillakin saa välillä ajatella.

Ei avioliitto ole vain uskonnollista puppua!
Siviilissäkin voi mennä naimisiin vaikka kumpikaan ei kuulu kirkkoon eikä usko. Nimenomaan lakiasiat ovat ne, joiden takia kannattaa olla naimisissa.
Miksi naisen pitää alistua miehen tahtoon, kunnioittaa sitä, ettei mies halua naimisiin? Miksei miehen tarvitse kunnioittaa naisen tahtoa, kun tämä taasen haluaisi? Ja jos/kun mies on antanut aiemmin ymmärtää toista, mutta nyt ei ymmärrä antaa..vihkivalaa.
-Selkärangatontahan tuo.

No just näin ajattelen. Ehkä sit tosiaan on selkärangaton tai sitten ei tiiä edelleenkään haluaako naimisiin just mun kanssa, sitähän tässä pelkään.. Tai mietin, että haluanko olla ihmisen kanssa, joka ei ole varma musta.
Jotenkin vaan luulin, että jos lapsenkin halusi, niin oisi varma.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Mitä se avioliitto muuttaa jos on jo yhteinen koti ja lapset?? Ei käytännössä mitään, kun nykyään saa nainen pitää sen oman sukunimensäkin. Perinnöllisyysasiat järjestyy avoliitossakin kuin avioliitossa nykyään.

Nainen saa aina pitää oman nimensä jos haluaa. =)
Ja aapeelle, eikös vaan lapsi laitettukin miehen nimille? En olisi suostunut, vaan sanonut että haluan olla samanniminen lapseni kanssa. Joko niin että mennään naimisiin tai lapsi on automaattisesti minun nimellä.

Kyllä avioliitolla on puolensa vaikka siitä kuinka helposti tahansa pääseekin pois. Esim. yhteinen omaisuus ja leskeneläke jos jotain kamalaa sattuisi.

Jos luit tekstiäni.. sanoinkin, että nainen saa pitää oman nimensä ja nuo edut toisen kuollessa on aivan samat avoliitossakin. :)

Niin, kummanko sukunimellä lapsi on?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

No sä et varmaan sitten sano kumppanille haluavasi, vaikka todellisuudessa et halua, eikö?

No en sanoisi. Sanoosin, että ehkä joskus haluan ja kattotaan sitten joskus. En sulkisi vaihtoehtoa pois, mutta mitään kiirettä naimisiin ei olisi.

No jos mies onkin muuttanut mielensä, on pohtinut asiaa ja todennut, että ei haluakaan naimisiin, syystä tai toisesta. Sellaisia ihmiset ovat, mieli voi muuttua. Kauhean ehdottomia ihmiset täällä.

Entä jos joku ei esim. tahdo lasta moneen vuoteen ja mieli muuttuu, onko sekin selkärangatonta?

no aika hassua kyllä. Jos asiat on reilassa, mikään muu ei muutu kuin sukunimi, jos sekään. Lapsi on se konkreettinen asia joka parin sitoo, ei se sormus sormessa.

*muoks* ja oon siis sitä mieltä että jos molemmat on alussa jo halunneet naimisiin joskus, niin ei pitäis olla mitään syytä lykätä asiaa jos on perhekin perustettu jo.

Alkuperäinen kirjoittaja nojuu:
No jos mies onkin muuttanut mielensä, on pohtinut asiaa ja todennut, että ei haluakaan naimisiin, syystä tai toisesta. Sellaisia ihmiset ovat, mieli voi muuttua. Kauhean ehdottomia ihmiset täällä.

Entä jos joku ei esim. tahdo lasta moneen vuoteen ja mieli muuttuu, onko sekin selkärangatonta?

Sanoi tänäään, että haluaa edelleen, mutta ei vielä. Selkärangattomaltahan se kuullostaa.. Tai siltä, ettei uskalla sanoa totuutta, että on muuttanut mielensä.. Ja siitä päästiinkin taas selkärangattomuuteen:D Alkaa jo hymyilyttää tilanne, kyllä se auttoi, kun sai purkautua tänne, kiitti kaikille!

No kyllä mullakin tulee ekana mieleen, ettei mies ole vielä valmis sitoutumaan SINUUN. Lapseen siis ilmeisesti on. Vähän hullulta kyllä kuulostaa, ilmeisesti mies haluaa kuitenkin vielä pitää "portit avoinna" vaikka avoliitossa elättekin. Kurja tilanne. Itse en olisi onnellinen tuollaisessa liitossa, haluan olla miehelleni ns. ykkösvalinta, enkä vain joku, joka on otettu, kun ei muutakaan saatu ja sitä oikeaa odotellaan vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
no aika hassua kyllä. Jos asiat on reilassa, mikään muu ei muutu kuin sukunimi, jos sekään. Lapsi on se konkreettinen asia joka parin sitoo, ei se sormus sormessa.

*muoks* ja oon siis sitä mieltä että jos molemmat on alussa jo halunneet naimisiin joskus, niin ei pitäis olla mitään syytä lykätä asiaa jos on perhekin perustettu jo.

Aivan!

Yhteistyössä