Mies ei tue laihdutuksessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "läski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"läski"

Vieras
Mulle on kertynyt reilusti kiloja parissa vuodessa, ja mulla on monta syytä, miksi haluan laihduttaa ne pois. Välillä aloitan ja paino alkaa pudota, mutta aina repsahdan ja lihon takaisin. Mies tuntuu välillä ymmärtävän, ja ehdottaa esimerkiksi kaupassa jotain erilaisia terveellisiä ruokia jne. mutta sillä on sairaan ärsyttävä tapa tuputtaa mulle herkkuja.

Vaatii multa ihan liikaa itsekuria kieltäytyä jostain lempiherkuista, kun mies kantaa niitä nenän eteen, vaikka kiellän ja sanon etten halua. Mies haluaa hemmotella ja tuntuu että se haluaa "palkita" mua niillä ruuilla jos olen jaksanut olla ilman jonkin aikaa. Tietyn ajan jaksan kieltäytyä tai olen ottanut esimerkiksi jotain karkkeja vastaan ja heittänyt pois/piilottanut, mutta jossain vaiheessa mies tuntuu suorastaan loukkaantuvan, kun en ota "lahjoja" vastaan ja mulle tulee syyllinen olo. Mies on itse yksi syöppö ja on joskus sanonut jotain sellaista, ettei ole kiva herkutella jos mä vedän vieressä porkkanaa... Itse kuluttaa fyysisesti raskaassa työssä niin paljon energiaa, ettei ole samalla tavalla paisunut tuolla ruokavaliolla, vaikka vähän liikaa on hänelläkin painoa. Sitten kun repsahdan, menetän aina jotenkin itsehillinnän ihan kokonaan, ja ruokavalio alkaa taas mennä huonoon suuntaan. Mua ei haittaa vaikka mies ostaisi itselleen niitä herkkuja, mutta ottaa päähän kun tuntuu että se oikein painostaa muakin syömään niitä. Vituttaa.

Kiitos kun sain avautua.

Jos todella haluat laihtua, et syö mitään kenenkään mieliksi vaan annat miehen loukkaantua ja pahoittaa mielensä. Voithan toki itsekin loukkaantua ja olla pahoilla mielin kun kerran mies tahallaan tuhoaa sun hyvin alkaneen laihdutusprojektisi?

Täälläkin yksi, jolla tosi isoja ongelmia päästä kiloista eroon. Onko sulla sähköpostia, johon voisin kirjoittaa? Jos olet Kiloklubissa, ehkä voitaisiin tukea toisiamme siellä, mutta tällä palstalla en Kiloklubin nikkiäni kerro, joten se sähköposti olisi aika kova sana..:)

Mä olen laihduttanut nyt kolme viikkoa ja mies on tähän mennessä syönyt vieressäni lihapiirakoita, pizzaa, munkkeja, irtokarkkeja, suklaata, sipsejä... Kun lähden pyörälenkille, hän tahtoo, että käyn samalla kaupassa ja tuon hänelle herkkuja.

AARGH.

Kun (esim. nyt) minä laihdutan, niin mies ja muu perhe syö ihan normaalisti, myös herkkuja. MINÄ laihdutan, miksi muiden pitäisi?

Ihme vastuunsiirtoa.

Kun (esim. nyt) minä laihdutan, niin mies ja muu perhe syö ihan normaalisti, myös herkkuja. MINÄ laihdutan, miksi muiden pitäisi?

Ihme vastuunsiirtoa.

Niinhän mä aloitukseen kirjoitin, että mies saa syödä mitä haluaa, en mä sitä vaadi laihduttamaan tai muuttamaan ruokavaliotaan. Mies saa mun puolesta syödä mitä haluaa, mutta en pidä siitä että tuputtaa niitä herkkuja mulle. Jos haluaa ostaa pitsan itselleen niin ostakoon, mutta ostaa myös mulle oman vaikka olen kieltänyt. Ja jollain tasolla loukkaantuu tai harmistuu, kun en halua syödä sitä mitä hän kielloista huolimatta mua varten ostaa, jolloin mun on entistä vaikeampi kieltäytyä.

Mies voi olla kateellinen muutoksestasi tai ehkä pelkää muiden miesten vievän sinut kun laihdut. ja jos mies loukkaantuu siitä että kieltäydyt mässäilystä annat loukkaantua. Tällaisen tapauksen yhteydessä ja pikimmiten muutenkin kannattaa sanoa suoraan miltä tuntuu. ja jos suoraan sanoessa mies loukkaantuu älä ala pyytelemään anteeksi sitä, että sait kerrottua miltä sinusta on tuntunut miehen tuen puutos

[QUOTE="aloittaja";28878245]Niinhän mä aloitukseen kirjoitin, että mies saa syödä mitä haluaa, en mä sitä vaadi laihduttamaan tai muuttamaan ruokavaliotaan. Mies saa mun puolesta syödä mitä haluaa, mutta en pidä siitä että tuputtaa niitä herkkuja mulle. Jos haluaa ostaa pitsan itselleen niin ostakoon, mutta ostaa myös mulle oman vaikka olen kieltänyt. Ja jollain tasolla loukkaantuu tai harmistuu, kun en halua syödä sitä mitä hän kielloista huolimatta mua varten ostaa, jolloin mun on entistä vaikeampi kieltäytyä.[/QUOTE]

Sorry, luin huolimattomasti :). No sitten kuulostaa siltä että toisella on huono omatunto herkuttelustaan, kokisiko salaa itsekin olevansa kuntokuurin tarpeessa?

[QUOTE="poks";28878020]Mä olen laihduttanut nyt kolme viikkoa ja mies on tähän mennessä syönyt vieressäni lihapiirakoita, pizzaa, munkkeja, irtokarkkeja, suklaata, sipsejä... Kun lähden pyörälenkille, hän tahtoo, että käyn samalla kaupassa ja tuon hänelle herkkuja.

AARGH.[/QUOTE]

Mulla on -20kg puolessa välissä ja mies mös syö usein illalla lihapiirakat, pitsaa tms. Ei mua haittaa, itse olen laihdutuspäätöksen tehny, haluan kiloistani eroon. Syön sit omaa iltapalaani (rahkaa tms.) siinä vieressä.
Pitääolla senverran munaa molemmilla, ettei toiste syömiset itketä!

Alkuperäinen kirjoittaja Täälläkin;28878009:
Täälläkin yksi, jolla tosi isoja ongelmia päästä kiloista eroon. Onko sulla sähköpostia, johon voisin kirjoittaa? Jos olet Kiloklubissa, ehkä voitaisiin tukea toisiamme siellä, mutta tällä palstalla en Kiloklubin nikkiäni kerro, joten se sähköposti olisi aika kova sana..:)

Mulla on vain "virallinen" sähköposti, mutta vanhat kiloklubitunnukset ehkä löytyy jostain. Joudun nyt lähtemään koneelta, mutta palailen asiaan myöhemmin, olisi kiva kirjoitella! :)

[QUOTE="vieras";28878376]Mulla on vain "virallinen" sähköposti, mutta vanhat kiloklubitunnukset ehkä löytyy jostain. Joudun nyt lähtemään koneelta, mutta palailen asiaan myöhemmin, olisi kiva kirjoitella! :)[/QUOTE]

Ilkeäisitkö laittaa tänne KaksPlussalle Kiloklubin niccisi, että voin hakea sinut sieltä klubin sivuilta? Minä en kehtaa, kun voi olla tuttuja palstalla ja tulee kauheat paineet, enkä ikinä pysty laihduttamaan jos ympärillä ihmiset hiostaa ja hoputtaa :D

[QUOTE="Vieras";28878286]Mulla on -20kg puolessa välissä ja mies mös syö usein illalla lihapiirakat, pitsaa tms. Ei mua haittaa, itse olen laihdutuspäätöksen tehny, haluan kiloistani eroon. Syön sit omaa iltapalaani (rahkaa tms.) siinä vieressä.
Pitääolla senverran munaa molemmilla, ettei toiste syömiset itketä![/QUOTE]

Mä olen pyytänyt, että popsisi herkkujaan jossain muualla kuin mun nenäni edessä, mihin se parkkeeraa niiden kanssa ja suorastaan tyrkyttää syötäviään nenän alle, että varmasti haistaisin, mitä sillä on ruokana. Ihan silkkaa lapsellista ärsyttämistä. Ei mua muu niin motkotuta, mutta itsepä lupasi olla apuna. Tämä on toistaiseksi ainoa liiennyt "apu".

Yhteistyössä