Mies ei tahdo lapsia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salapoliisi_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hän;25928551:
Tämä sama perustelu tulee aina esiin ja koskaan en tätä käsitä.Miten ne lapset sitten vaan unohdetaan kun ollaan 40 vuotiaita. Ei. Sinä olet loppuelämäsi tilivelvollinen lapsillesi vaikka he olisivatkin jo liki aikuisia. Ihminen ei voi elää itselleen kuin ja vain ainoastaan silloin kun niitä lapsia ei ole. Se seikka ei muutu mihinkään.

Mä taas näen asian eri tavalla- kyllä vanehmmilla on oikeus mennä ja tulla kuten haluavat kun lapset ovat jo isoja. Miksi esim. ulkomaanmatkaan, harrastuksiin tai mihin vaan menoon tarvitsisi lapsen mielipiteen, varsinkaan jos lapsi on niin iso että pärjää jo kotona yksin tai jopa asuu omillaan?

Mä olen 45-v kun nuorin lapsi kolmesta on 18-v, ja aion todellakin mennä ja tulla miehen kanssa, myös matkustella, yms. ilman lapsia.

Vai enkö mä ymmmärtänyt viestiäsi, millä tavalla tarkoitat että vanhempi on lapselleen tilivelvollinen?

Alkuperäinen kirjoittaja hän;25928551:
Tämä sama perustelu tulee aina esiin ja koskaan en tätä käsitä.Miten ne lapset sitten vaan unohdetaan kun ollaan 40 vuotiaita. Ei. Sinä olet loppuelämäsi tilivelvollinen lapsillesi vaikka he olisivatkin jo liki aikuisia. Ihminen ei voi elää itselleen kuin ja vain ainoastaan silloin kun niitä lapsia ei ole. Se seikka ei muutu mihinkään.

Täh? Kyllä mä ainakin ajattelen, etten tasan tarkkaan ole tilivelvollinen lapsilleni sitten, kun he ovat aikuisia. Ja miksi olisin? Mun mielestä vanhemmat ei oo muutenkaan "tilivelvollisia" kaikesta lapsilleen, ei niiden kaikkea tarvitse vanhempien elämästä tietää, vaikka omaa perhettä ovatkin. Vai tilitätkö sä kaiken lapsilles, jos he sattuvat kysymään? Vai oliko tilivelvollinen vain väärä sanavalinta?

Ja kyllä, lapset pysyvät (lapsina ja) oman perheen jäseninä, vaikka aikuisia ovatkin, sitä ei ikinä mikään asia muuta. Mutta ei niiden sentään tarvitse lopunikää vanhempien tekemisiä ohjailla. Eiköhän se ensimmäinen 20 vuotta riitä :D

Yhteistyössä