Tunnen VALTAVAA painetta hankkia lapsia! Olen 27v.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Johanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Johanna

Vieras
Olen 27-vuotias onnellisessa parisuhteessa (yhdessä jo 5 vuotta) elävä nainen. Omassa tuttavapiirissäni on jo paljon lapsellisia pariskuntia (ja siis toki myös yh:ita), mieheni tuttavapiirissä vain pari lasta, ja nekin kaukaisilla sukulaisilla.

Viime aikoina minulle on tullut "vauvakuume", mutta nyt, kun olen miehenkin siihen tartuttanut, olen alkanut miettiä, onko kuumeeni vain ympäristön paineesta ja yleisistä normeista johtuvaa?!

Tuntuu, että yleinen käsitys on, että meidän tulisi hankkia lapsia, kun kerta olemme vakiintunut pari ja "lastetekoiässä". Lisäksi tunnen, että alan olla jo vanha (!) saamaan lapsia. Mikään järkevä selitys ei saa minua ajattelemaan toisin, kun jo biologian oppikirjat kertovat 30-vee naisen mahdollisuuden raskautua ovulaation aikana olevan VAIN 20%! Tämä tieto ahdistaa ihan älyttömästi, vaikka minulla on 30vee:hen vielä 3 vuotta aikaa. Kadun, etten ole hankkinut lapsia esim 22-vuotiaana (vaikka vastahan olin tuolloin tavannut nykyisen mieheni!). Silmissäni 22-24 vuotta olisi nyt ihanteellinen ikä... :(

Samalla pelkään, että lapsi tuhoaisi parisuhteemme ja alapääni ja ystävyyssuhteeni pysyvästi.

Välillä tuntuu, että voisi antaa mennä vain, jos/kun mies haluaisi ilman ehkäisyä, mutta sitten taas välillä tulee tunne, että se olisi elämäni suurin virhe.

Ovatko nämä ajatukset normaaleja??!? :( Mikä mua vaivaa? Tältäkö vauvakuume tuntuu??

juuri siltä vauvakuume tuntuu =)
Epäröinti kuuluu asiaan, kypsähän sinä olet kun osaat kyseenalaistaakin asioita. Ja jos sitten päädyt yrittämään ja onnistaa niin alussa voi iskeä melkoinen paniikki kun on "peruuttamatonta " ,mutta aika varmasti uskallan luvata että se uuttuu ennen keskiraskautta tunteeksi että kaikki on juuri niinkuin pitääkin.
<lykkyä tykö!

Jotenkin tää kaikki tunnemyrsky mun pään sisällä on ihan sairasta..! Entäs jos tuota onnenja oiken päätöksen tunnetta ei tule ikinä?

Aargh, ymmärtäisin niiiiiiiin paljon paremmin itseäni, jos olisin jo raskaana ja voisin syyttää hormoneja..! :P

Kuka ton legendan on keksiny et pimppi tuhoutuu lapsia saadessa?? :D Sun tilanne kuulostaa ihanteelliselta mutta kehottaisin miettimaan onko kaikki nk.lapsettomien etuihin kuuluvat asiat tehty jo. Matkusteltu jne? Oon ite onnellinen lapsestani mutta sitoohan se! Minulla parisuhde hajosi lapsen tultua, en ollut tajunnut aiemmin millaista elamaa haluan elaa lapsen kanssa ja toisaalta miten erilaisia mun ja mieheni arvot olivat vaikka rakkautta riitti. \Lapsi muuttaa paljon.

En tiedä kuka legendan on keksinyt, mutta mulle riittää jo yksikin tapaus miljoonasta naisesta, jolle näin on käynyt. Pelkään, että minä olen se seuraava epäonninen toisessa miljoonassa.. :(

Kyllä mä luulen, että ollaan jo riennot tehty ja festarit remuttu. Ollaan ainkin paljon puhuttu elämänarvoista yms, ja nyt ainkin tuntuu, että meillä ne kohtaavat.

En tosin ole koskaan ajatellut mitenkään erityisesti, millaista elämää lapsen kanssa haluaisin elää..! Lähinnä kasvatuskeinoja ja esim etten halua kieltää lapseltani tiettyjä harrastuksia vain tämän sukupuolen takia..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos löytyy rahaa niin koko vaginan voi rekonstroida kauneuskirurgilla vastaamaan neitsyen impeyttä.

Ei mua siinä se immenkalvo kiinnosta, vaan pidättämisongelmat, kohdun- yms laskeumat, elämän loppuun asti kestävät yhdyntäkivut ja muut vakavemmat vaivat.

Alkuperäinen kirjoittaja Johanna (ap):
Jos löytyy rahaa niin koko vaginan voi rekonstroida kauneuskirurgilla vastaamaan neitsyen impeyttä.

Ei mua siinä se immenkalvo kiinnosta, vaan pidättämisongelmat, kohdun- yms laskeumat, elämän loppuun asti kestävät yhdyntäkivut ja muut vakavemmat vaivat.

No eihän siinä mitään immelkalvoa luoda vaan pienennetään häpyhuulet, poistetaan arvet ja rakennetaan tarvittaessa kohdunkaula uudestaan jolloin korjautuu laskeumat, pidätysvaivat ja tehdään värkistä "neitsyen" tiukka.

Alkuperäinen kirjoittaja Johanna (ap):

No eihän siinä mitään immelkalvoa luoda vaan pienennetään häpyhuulet, poistetaan arvet ja rakennetaan tarvittaessa kohdunkaula uudestaan jolloin korjautuu laskeumat, pidätysvaivat ja tehdään värkistä "neitsyen" tiukka.

Ahaa, no tämä on minulle uutta tietoa. Että näinkin hyvin voi korjata vaurioita..

Alkuperäistä taitaa vielä vaivata se nuoren ihmisen harhaluulo, että elämää voi ja pitääkin hallita kaikilla sen osa-alueilla päiviensä päähän saakka. Siitä paranee uskaltamalla elää elämäänsä ilman turhaa etukäteishaihattelua. Onnea matkaan.

Yhteistyössä