Mies ei suostu pelkosektioon:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hei, mä en tarvii nyt todistelua alatiesynnytyksen puolesta enää yhtään,kiitos! Se ei ollut se, mitä kysyin, joten antakaa sen aiheen nyt olla. Mulla on syyni pelätä ja sillä selvä, ei kuulu teille. Pelko on todellista, sen vain sanon. Teillä ei ole siihen sanomista ja parannusehdotuksia, ette ole lääkäreitä ettekä psykologeja.

tulit kuitenkin keskustelupalstalle avautumaan asiasta,mutta et siedä ihmisten mielipiteitä?

Kysymys kuului, että onko miehellä oikeus osallistua päätöksenn? En pyytänyt todistelua alatiesynnytyksen puolesta tai arvosteluja pelkojeni todellisuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja waaka:
kyllä se niin on että sinä naisena päätät omasta kehostasi.Sanon kyllä suoraan nimimerkkini takaa mielipiteeni että jos mulla ois tuollanen ukko niin tuskin ois kauvan. Mikä se mies on sanomaan kun ei itte kanna sitä lasta sisällään?

Tätä mieltä minäkin olen, mutta tästä asiasta on tullut nyt iso ongelma näköjään meidän taoudessa. Käytännössähän hän ei voi sektiotani estää ja minä aion sektiolla synnyttää joka tapauksessa, mutta ei ole mukavaa, kun toinen on muuttunut sekopääksi.

Minusta vaikuttaa, että se toinen osspuoli on muuttunut sekopääksi hormonimyllerrystensä kanssa...

Se ei ole muuten mitään kaunista katsottavaa se sektio. En nyt mene yksityiskohtiin, mutta normaalisynnytys on niin luonnollista, kaunista ja vauvalle ja vanhemmille ihanempi kokemus. Ymmärrän miestäsi. Haluatko useamman lapsen, sektiota ei voi tehdä monta kertaa. Sinun kannattaa tehdä se työ (synnytys) mikä sinun kuuluukin tehdä, kun olet raskaaksi hankkiutunutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja annuska:
Synnytys voi olla parhaimmillaan helppo,ja mikä ei tapa ,se vahvistaa. Leikkauksen jälkeen olet aina kipeämpi.

Kuinkas sää sen tiedät? Tää on myytti, jota kätilöt ym. levittelee jotta viimeiseen asti pyrittäisin synnyttämään alakautta. Toki monesti on näin, mutta minä olisin ainakin päässyt vähemmällä kivulla jos olisin saanut sektion. Se on ihan jälkikäteen myönnettykki, en vain osannut/tajunnut sitä hanakasti vaatia.

Se ei ole muuten mitään kaunista katsottavaa se sektio. En nyt mene yksityiskohtiin, mutta normaalisynnytys on niin luonnollista, kaunista ja vauvalle ja vanhemmille ihanempi kokemus. Ymmärrän miestäsi. Haluatko useamman lapsen, sektiota ei voi tehdä monta kertaa. Sinun kannattaa tehdä se työ (synnytys) mikä sinun kuuluukin tehdä, kun olet raskaaksi hankkiutunutkin.

Ärsyttävän typeriä ihmisiä taas liikkeellä tänään. Mitähän se täällä oleville kuuluu, miten joku haluaa synnyttää??? Kysyn vaan. Ja todellakin oon sitä mieltä, että se miehes kun ei synnytä, niin pitäis turpansa tukossa... En ymmärrä, miten sillä voisi millään tavalla olla sananvaltaa tässä asiassa.

Jos pelottaa, niin pelottaa, minkäs sille voi...?

Miehellä ei kyllä ole tässä asiassa mitään sanomista! Jos ne pelkopolilta on antanut luvan sektioon niin kyllä siihen varmasti on ollut painavat syyt. Ei ne tosiaankaan helpolla niitä lupia jakele! Mies vaihtoon jos ei älyä pitää suutaan kiinni. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja waaka:
kyllä se niin on että sinä naisena päätät omasta kehostasi.Sanon kyllä suoraan nimimerkkini takaa mielipiteeni että jos mulla ois tuollanen ukko niin tuskin ois kauvan. Mikä se mies on sanomaan kun ei itte kanna sitä lasta sisällään?

Tätä mieltä minäkin olen, mutta tästä asiasta on tullut nyt iso ongelma näköjään meidän taoudessa. Käytännössähän hän ei voi sektiotani estää ja minä aion sektiolla synnyttää joka tapauksessa, mutta ei ole mukavaa, kun toinen on muuttunut sekopääksi.

no teet seleväksi että iha sama mitä se sanoo niin sinä teet niinku oot päättäny!! ja sanot että jos asia on niin hirveä käsitellä siellä rusinankokoisessa aivolohkossa niin ovet on keksitty sitä varten että niistä pääseepi ulos. typerää tommoset miehet.

Mun mieskään ei antais mun synnyttää sektiolla. Ja sen vuoksi että ei enää tahdo elää toista helvettiä jossa molemmat rakkaat oli sektiossa ilmenneiden komplikaatioiden jälkeen teholla. Lapsi vastasyntyneiden teholla hieman paremmassa jamassa, äiti tajuttomana aikuistenteholla, viikon verran. Minä selvisin lapsi ei. Niin turvallinen toimenpide sektio voi olla.

Synnytys voi olla parhaimmillaan helppo,ja mikä ei tapa ,se vahvistaa. Leikkauksen jälkeen olet aina kipeämpi.

"mikä ei tapa se vahvistaa"..Ihmeellistä kärsimysetiikkaa. Ei mulla ole mitään tarvetta kokea kauhua ja hirveätä kipua ja mahdollisesti elinikäisiä vammoja vain kokemuksen ja normien takia. Siksi muun muassa on sektio. Kaikki eivät kestä muuta. Mä olen ihan vahva muutenkin.

Ikävä että niin moni takertuu väärään asiaan eikä siihen mistä ap kysyy. Minun mielestä sinun miehesi ei sitä voi päättää vaan sinä itse. Tosi hankala tilanne sinulla, voimia sinulle! Olen itse saanut kaikki kolme sektiolla terveyssyistä ja hyvin meni. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Ei minunkaan mies:
Mun mieskään ei antais mun synnyttää sektiolla. Ja sen vuoksi että ei enää tahdo elää toista helvettiä jossa molemmat rakkaat oli sektiossa ilmenneiden komplikaatioiden jälkeen teholla. Lapsi vastasyntyneiden teholla hieman paremmassa jamassa, äiti tajuttomana aikuistenteholla, viikon verran. Minä selvisin lapsi ei. Niin turvallinen toimenpide sektio voi olla.

Lisätään tuohon että tarkoitus oli synnyttää alateitse, mutta eivät antaneet kun lapsi oli poikittain.

Miten tällä palstalla äidit ei anna minkäänlaisia mahdollisuuksia puolisoilleen osallistua päästöksentekoon lasta koskevissa asioissa, oli kyse sitten mistä tahansa asiasta. Ei ihmekään, että Suomi on täynnä yh-äitejä ja miehet ei osallistu lastensa hoitoon, ku heidän mielipiteensä jyrätään heti ensimetreillä. Säälittää ap:nkin mies!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No jo on perustelut. Meille on ainakin sanottu, siis äijälle, että älä vaan mee sinne toiselle puolelle kattomaan kun se vauva tulee sieltä!
Mun mielestä just tähän sektioonkin liittyen, kun on kuitenkin leikkaus, niin tuskin sekään on kauheen suositeltavaa mennä sinne nenä pitkälle katsomaan sitä operaatiota? Minkä takia sinne toiselle puolelle niin pitäis mennä urkkimaan. Mä ainakin haluan että mun äijä on sitten siinä mun kanssa pitämästä mua kädestä, ihan siinä mun vieressä. Ei tartte mennä kurkkimaan mun alapäätä tosiaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No hohhoijaa... Äläjauha täyttä paskaa. Jos se olisi niin ihanaa se alatie, niin silloinhan pelkosektioita esim. uudelleensynnyttäjille ei tehtäisi ollenkaan ja pelkopoleja ei olisi olemassakaan. Typerä olet.

Hei
Jos pelko on niin kova ettei järkeilyn jälkeenkään(alatiesynn.edut vs.haitat, lapsen paras ja äidin paras jne..) halua alateitse synnyttää niin miehesi on asia hyväksyttävä.Taivaan tähden, elämästänne yhdessä tulee hyvin vaikeaa tulevaisuudessa jos jo tässä vaiheessa on sota päällä kun kysymys on tulevan lapsenne synnytystavasta. Synnytyksen JÄLKEEN ne ongelmapaikat ja riidanaiheet vasta ovat edessä!!!NYT on miehesi aika TUKEA päätöstäsi joka ei varmastikaan ollut helppo kun maailma on täynnä syyllistäjiä.

Alkuperäinen kirjoittaja jei:

Kuinkas sää sen tiedät? Tää on myytti, jota kätilöt ym. levittelee jotta viimeiseen asti pyrittäisin synnyttämään alakautta. Toki monesti on näin, mutta minä olisin ainakin päässyt vähemmällä kivulla jos olisin saanut sektion. Se on ihan jälkikäteen myönnettykki, en vain osannut/tajunnut sitä hanakasti vaatia.

Vai niin, että ihanko ilman kipua pitäisi saada synnyttää. Se nyt vaan kuuluu se kipu synnytykseen. Mutta kun synnyttää normaalisti niin sen jälkeen kipuja ei juurikaan ole. Toisin kuin sektiossa, kivut tulee vasta jälkeenpäin ja sehän haittaa vauvan hoitoakin.

Tähän asiaan ei taida olla olemassa kompromissia, valitettavasti. Niin kiva kun se olisikin, että olisi olemassa molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu. Mutta niin kauna kuin nainen hoitaa synnyttämisen ja lapsenhankinnan fyysisen puole, hän myös saa päättää synnytystavastaan. Miehellä siis ei ole sanomista. Jos mies saisi päättää, se olisi ihmisoikeuksien sortoa.

Yhteistyössä