Mies ei suostu kutsumaan lastamme hänen oikealla nimellään

• Viestiketjun aloittaja harmistuttaa yhä
  • Ensimmäinen viesti
harmistuttaa yhä
Meidän pikku pirpanalla on vähän vanhahtava nimi: Pirkko. Pirkko oli siis minun toiveeni tytön nimeksi. Halusin tytölle jonkun pirteän ja epämuodikkaan nimen. Pirkko oli myös lemppariopeni nimen, joten tytöstä tuli Pirkko. Mies ei vain kertaakaan ole kutsunut tyttöämme Pirkoksi, vaan Piiaksi. Onko Piia nyt parempi, minun mielestäni ei ole. Pahinta on, jos mies joskus minua härnätäkseni kutsuu tyttöä Pikeksi. Pitääkö vain odottaa että lapsi kasvaa ja päättää, haluaako olla Piia vai Pirkko (Pike) :(

"a p"
[QUOTE="trolli";25888756]Kamala nimi. Eikö ukollas oo munaa vaikuttaa lapsen nimeen ollenkaan vai annoitko ton nimen salaa?
Piia on paljon parempi.[/QUOTE]

En tietenkään antanut salaa nimeä. Huoh, minusta Pirkko on vain hyvä nimi. Aurinkoinen ja pirteä, yllättävä! Moni sanoi, että en voisi antaa keski-ikäisen nimeä vauvalleni mutta ovathan keski-ikäiset Pirkotkin olleet joskus suloisia vauvoja ja tytön tylleröitä.

"trolli"
[QUOTE="a p";25888760]Oli, mutta intin niin kauan että sain tahtoni läpi. Mies olisi halunnut tytöstä jonkun tyyliin Jenna. En halunnut jennoja meidän perheeseen.[/QUOTE]

Tosi aikuista inttää ja vängätä.. Turha sit ihmetellä et ukko ei käytä nimeä. Yhdessä nuo asiat päätetään eikä inttämällä.

Ongelmansa kullakin :)
Mun mielestä noi nimet on kaikki ihan hyviä, mutta kyllä se ongelma on ollut ihan alkujaan ap:ssä itsessään, kun on toisen tahdon vastaisen nimen vänkäämällä vängännyt. Kutsukoon mies lasta lempinimellä, miksi ei?

[QUOTE="a p";25888790]Keskusteltiin, mutta kuten sanoin: sain inttämällä tahtoni läpi. Miehenihän oli jo päättänyt meidän poikien nimet: Alex ja Luca. En halunnut enää nimiä tuohon samaan sarjaan.[/QUOTE]
Njoo, miehesi vaikuttaa aika idiootilta. En tiedä sitten miten sinä pärjäät vertailussa mutta tosi kummallista kun aikuiset vänkää nimistä. Kuitenkin ainakin miehesi on hemmetin typerä jos on saanut jo päättää kaksi nimeä ja nyt sitten on "antanut" sinun päättää kolmannen, mutta ei kunnioita kuitenkaan valintaasi. Jos kyseessä olisi joku muu kuin lapset, kehottaisin sinua kutsumaan noita poikia sitten vaikka Akseliksi ja Luukkaaksi ;).

"vieras"
[QUOTE="a p";25888774]En tietenkään antanut salaa nimeä. Huoh, minusta Pirkko on vain hyvä nimi. Aurinkoinen ja pirteä, yllättävä! Moni sanoi, että en voisi antaa keski-ikäisen nimeä vauvalleni mutta ovathan keski-ikäiset Pirkotkin olleet joskus suloisia vauvoja ja tytön tylleröitä.[/QUOTE]

Tää on totta ja mieti kun teidän Pirkko on keski-ikäinen niin silloin noi Jennat, Oonat, Aadat, Ellat sun muut on aivan kurppanimiä ja teidän tytöllä on ihanan pirteä, silloin taas lasten suosiossa oleva nimi ;)

[QUOTE="a p";25888790]Keskusteltiin, mutta kuten sanoin: sain inttämällä tahtoni läpi. Miehenihän oli jo päättänyt meidän poikien nimet: Alex ja Luca. En halunnut enää nimiä tuohon samaan sarjaan.[/QUOTE]

Pistit sä sit vastaan noissa poikien nimissä, vai oliko niin että ne kuitenkin oli sun mielestä ihan ok? Mä en oikein osaa kuvitella että tuollaista asiaa lyödään inttämällä läpi siis molempienhan siitä nimestä on pidettävä.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"a p"
Pistit sä sit vastaan noissa poikien nimissä, vai oliko niin että ne kuitenkin oli sun mielestä ihan ok? Mä en oikein osaa kuvitella että tuollaista asiaa lyödään inttämällä läpi siis molempienhan siitä nimestä on pidettävä.
Pistin tietysti. Olisin halunnut Nestorin ja Nuutin. Mieheni sanoi, että hänelle miehenä merkitsee enemmän poikiemme nimet kuin minulle naisena. Hän lupasi, että jos me joskus saamme tytön niin minä naisena saisin päättää hänen nimen. Tätä lupausta jankutin hänelle, ja tahtoni sainkin läpi. Mies olisi vain halunnut, että päätän jonkun nimen hänelle niistä nimistä, jotka hän olisi ensiksi valinnut. Näin ei kuitenkaan käynyt.

"a p"
[QUOTE="vieras";25888813]Tää on totta ja mieti kun teidän Pirkko on keski-ikäinen niin silloin noi Jennat, Oonat, Aadat, Ellat sun muut on aivan kurppanimiä ja teidän tytöllä on ihanan pirteä, silloin taas lasten suosiossa oleva nimi ;)[/QUOTE]

Aivan :)

[QUOTE="a p";25888855]Pistin tietysti. Olisin halunnut Nestorin ja Nuutin. Mieheni sanoi, että hänelle miehenä merkitsee enemmän poikiemme nimet kuin minulle naisena. Hän lupasi, että jos me joskus saamme tytön niin minä naisena saisin päättää hänen nimen. Tätä lupausta jankutin hänelle, ja tahtoni sainkin läpi. Mies olisi vain halunnut, että päätän jonkun nimen hänelle niistä nimistä, jotka hän olisi ensiksi valinnut. Näin ei kuitenkaan käynyt.[/QUOTE]
Lihavoitu kohta osoittaa sen, miksi miehesi on idiootti. Hänen käytöksensä tytön nimessä osoittaa sen, että hän ei myöskään kunnioita tai arvosta sinua.

Tällainen nimiasia on sinällään aika pikkujuttu, mutta vaikea uskoa että tämä asenne rajoittuisi vain tähän yhteen kysymykseen. Itse tuskin kykenisin elämään yhdessä miehen kanssa, jonka periaatteet ja käytöstavat on tuota tasoa.

eräs Oona
[QUOTE="vieras";25888813]Tää on totta ja mieti kun teidän Pirkko on keski-ikäinen niin silloin noi Jennat, Oonat, Aadat, Ellat sun muut on aivan kurppanimiä ja teidän tytöllä on ihanan pirteä, silloin taas lasten suosiossa oleva nimi ;)[/QUOTE]

Noin minunkin äitini ajatteli lähes 30v sitten, kun antoi nimekseni Oona. Tosin papin kanssa kävivät kovan kädenväännön, että voiko sellaista nimeä antaa laisinkaan. Noh... nyt kun kävelen omien lasteni kanssa kaupassa, ja joku huutaa Oonaa, käännän aina pääni, kun en ole vieläkään tottunut, että muitakin saman nimisä on.

"elina"
rakkaalla lapsella on monta nimeä. et oikein voi kontrolloida suhdetta lapseen ilman haittaa pakottamalla ettei lempinimiä saa olla. minusta sekä pirkko että piia on oikein kivoja nimiä. :-D

Miksi ihmeessä ette valinneet lapsillenne sellaisia nimiä, joista molemmat tykkää? :O Aika lapsellista vängätä väkisin oma ehdotus läpi. Nimiä on niin paljon, että varmasti löytyy molempia miellyttävä.

Ei se nimien päättäminen meilläkään ole helppoa ollut, mutta ollaan keskusteltu niin kauan, että molemmille mieleiset on löytyneet. Yksi lapsi tosin vain ollaan vasta saatu ja kovasti odotetulle seuraavalle on nimivaihtoehdot odottamassa. Erityisesti pojan nimi tuotti päänvaivaa ja sitä etsittiinkin ainakin kolme vuotta. (Ollaan siis valittu nimi tytölle ja pojalle, kun sukupuolta ei voi valita. Kunhan nyt itsestään viimein ilmoittaisi :()

Meillä minä enimmäkseen olen päättänyt nimet, mies on toki sanonut jos kyseessä on "ei missään nimessä" -nimi tai jotain muita toivomuksia, esim. halusi mielellään R:n pojan nimeen. Hän ei vaan edes jaksa sillä tavalla käydä kaikkia nimiä läpi ja pohdiskella asiaa, jättää mielellään homman minulle ja sitten hyväksyy ehdotuksen jos se on ok.

Yhteistyössä