Mies ei osaa käydä kaupassa!! Argh!

  • Viestiketjun aloittaja hermot meni!
  • Ensimmäinen viesti
--*
Kyllä nää kaupassakäyntiasiat aiheuttaa närää ja hymyilyä :) Meillä oli pitkään niin, että kun kauppalapussa luki "vihanneksia ja hedelmiä" niin mies toi 2 banaania ja 3 tomaattia. Ja mä kun oli ajatellut erilaisia hedelmiä useaksi päiväksi ja salaattitarpeet. Se pieni ero... Ollaan sit opittu toisiltamme, mä kirjoitan tarkemmin ja mies tuo muutakin kuin banaania. :)
 
hermot meni!
Kyllä nää kaupassakäyntiasiat aiheuttaa närää ja hymyilyä :) Meillä oli pitkään niin, että kun kauppalapussa luki "vihanneksia ja hedelmiä" niin mies toi 2 banaania ja 3 tomaattia. Ja mä kun oli ajatellut erilaisia hedelmiä useaksi päiväksi ja salaattitarpeet. Se pieni ero... Ollaan sit opittu toisiltamme, mä kirjoitan tarkemmin ja mies tuo muutakin kuin banaania. :)

Tänään mies kävi uudestaan kaupassa, minun antaman listan kanssa. Tosin listalla oli vain 4 asiaa. Hoiti ne muuten mallikkaasti, paitsi margariinina, osti eriä mitä yleensä käytetään. Osti Lidlin pahaa halvinta margariinia joka on 50 senttiä rasia, ja rasvakoostumus ihan takalistosta. Kysyin miksei ottanut sitä normaalia margariinia? Ihan vaan sen takia kun toi halpismargariini, on pahaa ja epäterveellistä.. "No kun se oli niin kallista", niin, maksaa 1,30e.. Kuitenkin hällä oli VARAA ostaa mm. megapakkaus jätskiä, pakastepizzaa, minisuklaapatukoita, sokerimuroja.. Listalla oli kans "vihanneksia ja hedelmiä", toi banaanin, ei tuonu vihanneksia kun ei niitä muka tarvi. Toi mies vois elää pelkällä sokeripaskalla, ilman vihanneksia, koko ikänsä..
 
Tänään mies kävi uudestaan kaupassa, minun antaman listan kanssa. Tosin listalla oli vain 4 asiaa. Hoiti ne muuten mallikkaasti, paitsi margariinina, osti eriä mitä yleensä käytetään. Osti Lidlin pahaa halvinta margariinia joka on 50 senttiä rasia, ja rasvakoostumus ihan takalistosta. Kysyin miksei ottanut sitä normaalia margariinia? Ihan vaan sen takia kun toi halpismargariini, on pahaa ja epäterveellistä.. "No kun se oli niin kallista", niin, maksaa 1,30e.. Kuitenkin hällä oli VARAA ostaa mm. megapakkaus jätskiä, pakastepizzaa, minisuklaapatukoita, sokerimuroja.. Listalla oli kans "vihanneksia ja hedelmiä", toi banaanin, ei tuonu vihanneksia kun ei niitä muka tarvi. Toi mies vois elää pelkällä sokeripaskalla, ilman vihanneksia, koko ikänsä..
No kun mikään ei kerran ole hyvin siinä mitä mies tekee, niin kannattaa varmaankin hoitaa ne kauppareissut ihan itse. Ihme nillitystä.
 
ruokaraivo
Voi ap, mä olen asunut kolmen miehen kanssa, joilla ruokavalio on koostunut pizzasta, lihapiirakoista ja muusta valmisruoasta. Pizza ym. tietenkin nautittiin tv:n tai tietokoneen äärellä. Itse tykkään tehdä ruokaa ja opetella uutta sekä syödä rauhassa pöydän ääressä ja jutella. Kutsua ihmisiä kylään syömään... Kukaan näistä miehistä ei mihinkään muuttunut vaan itse lihoin valmisruokien takia. Kaikki nämä suhteet päättyivät lopulta eroon yleisen elämäntapojen ja tavoitteiden eroavaisuuksiin. Lapsimiehet pysyvät ikuisina lapsina pizzoineen ja peleineen.
 
hermot meni!
Voi ap, mä olen asunut kolmen miehen kanssa, joilla ruokavalio on koostunut pizzasta, lihapiirakoista ja muusta valmisruoasta. Pizza ym. tietenkin nautittiin tv:n tai tietokoneen äärellä. Itse tykkään tehdä ruokaa ja opetella uutta sekä syödä rauhassa pöydän ääressä ja jutella. Kutsua ihmisiä kylään syömään... Kukaan näistä miehistä ei mihinkään muuttunut vaan itse lihoin valmisruokien takia. Kaikki nämä suhteet päättyivät lopulta eroon yleisen elämäntapojen ja tavoitteiden eroavaisuuksiin. Lapsimiehet pysyvät ikuisina lapsina pizzoineen ja peleineen.
En minä kyllä niitä valmismössöjä syö että minä en siinä liho, ei se mun suuhun niitä patukoita työnnä. Itelleen se mies pääsääntösesti pizzat sun muut ostaa vaikka syö se oikeetakin ruokaa.
 
kaubamaja
Meillä mies käy kaupassa, koska mä ostelisin heräteostoksia joka kerta (limua, karkkia).
Meillä on eteisessä valkotaulu, johon merkataan puutteet (wc-papru, öljy, suolat, sokerit), mutta muuten mies miettii kaupassa, mitä ruokaa syötäis.
Rätit, tamponit ja dödöt ostan yleensä ite, tai sitten lähetän miehelle kuvaviestinä kuvan paketista, mitä tarttee tuoda.
Jos mies soittaisi ja sanoisi menevänsä kauppaan, niin sanoisin/laittaisin viestinä listan, mitä mielestäni tarttee ostaa.
Suuta siis auki, eikä tänne palstalle nurisemaan!
 
hermot meni!
Meillä mies käy kaupassa, koska mä ostelisin heräteostoksia joka kerta (limua, karkkia).
Meillä on eteisessä valkotaulu, johon merkataan puutteet (wc-papru, öljy, suolat, sokerit), mutta muuten mies miettii kaupassa, mitä ruokaa syötäis.
Rätit, tamponit ja dödöt ostan yleensä ite, tai sitten lähetän miehelle kuvaviestinä kuvan paketista, mitä tarttee tuoda.
Jos mies soittaisi ja sanoisi menevänsä kauppaan, niin sanoisin/laittaisin viestinä listan, mitä mielestäni tarttee ostaa.
Suuta siis auki, eikä tänne palstalle nurisemaan!
Kun se sitten osaiski ostaa.. Sanoo tolle miehelle, että tuo salaattitarpeita niin ei välttämättä tuo kun ei semmoset oo hänen mielestään tärkeitä, hän ku ei ees syö salaattia..! Tai syö, jos mä laitan sille valmiin annoksen. Mut ei muuten.
 
hermot meni!
Niin ja jos tuo käy esim. suoraan töistä kotiin tullessa kaupassa niin ei se soita ja kysele, että hän menee kauppaan, pitääkö tuua jotain. Se vaan ostaa mitä mieli tekee.
 
"Hermot meni", ei teidän ongelmanne ole se, ettei mies osaa tehdä ostoksia oikein.

Ongelma on se, että sinun asiantunteva mielipiteesi asioista (esim. siitä mitä kaupasta ruuaksi ostetaan) on :attn:oikein:attn: ja miehen väärin. Asia on ratkaistu vasta sitten, kun mies on lopullisesti ja täydellisesti alistunut sinun tahtoosi kaikessa, eikä tee mitään ohjeita kysymättä.

Yhteisen keskitien hakeminen tai sopiminen siitä, että vaativampi/omasta mielestään osaavampi hoitaa hommat itse on turhaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mielensäpahoittaja
hermot meni!
"Hermot meni", ei teidän ongelmanne ole se, ettei mies osaa tehdä ostoksia oikein.

Ongelma on se, että sinun asiantunteva mielipiteesi asioista (esim. siitä mitä kaupasta ruuaksi ostetaan) on :attn:oikein:attn: ja miehen väärin. Asia on ratkaistu vasta sitten, kun mies on lopullisesti ja täydellisesti alistunut sinun tahtoosi kaikessa, eikä tee mitään ohjeita kysymättä.

Yhteisen keskitien hakeminen tai sopiminen siitä, että vaativampi/omasta mielestään osaavampi hoitaa hommat itse on turhaa.
Ai että miehen mielipide on väärin? Kyllä otan hänenkin mielipiteensä huomioon silloin kun minä käyn kaupassa, kysyn mitä ruokaa tehtäis jne. Ja minä olen vaativa, kun haluan, että jääkaapissa olisi esim. kurkkua, tomaattia, salaattia aina tarjolla, eikä niin että jääkaappi tursuaa roiskeläppäpizzoja, valmislihapiirakoita, muroja joissa on valmistusaineista 95% sokeria.. Ja mies vaan mäkättää, jos pyydän että voisko hän ostaa ees jotain terveellistä joskus. Ahaa.
 
Ai että miehen mielipide on väärin? Kyllä otan hänenkin mielipiteensä huomioon silloin kun minä käyn kaupassa, kysyn mitä ruokaa tehtäis jne. Ja minä olen vaativa, kun haluan, että jääkaapissa olisi esim. kurkkua, tomaattia, salaattia aina tarjolla, eikä niin että jääkaappi tursuaa roiskeläppäpizzoja, valmislihapiirakoita, muroja joissa on valmistusaineista 95% sokeria.. Ja mies vaan mäkättää, jos pyydän että voisko hän ostaa ees jotain terveellistä joskus. Ahaa.
Lue aiempi viestini tässä ketjussa. Meillä minä olen se, joka huolehtii hedelmistä, vihanneksista ja aidoista raaka-aineista tehdystä ruuasta. Ja siitä että lapsille on aamupalatarpeet ja välipalaa. Mutta olen todennut, että asiasta on turha riidellä - teen itse sen, mikä minulta sujuu helposti ja vaimolta ei. Ja tuon hänelle joskus lihapiirakkaa, pitsoja ja olutta - mutta en aina.

Vaimo on asiaintilaan tyytyväinen, joskin on sitä mieltä että käytän ruokaan liikaa rahaa.
 
"Hermot meni", ei teidän ongelmanne ole se, ettei mies osaa tehdä ostoksia oikein.

Ongelma on se, että sinun asiantunteva mielipiteesi asioista (esim. siitä mitä kaupasta ruuaksi ostetaan) on :attn:oikein:attn: ja miehen väärin. Asia on ratkaistu vasta sitten, kun mies on lopullisesti ja täydellisesti alistunut sinun tahtoosi kaikessa, eikä tee mitään ohjeita kysymättä.

Yhteisen keskitien hakeminen tai sopiminen siitä, että vaativampi/omasta mielestään osaavampi hoitaa hommat itse on turhaa.
Tästä mä taas olen eri mieltä. Minusta KUMPIKAAN ei ole oikeassa. -Tai ainakaan osaa huomioida tarpeeksi toista.

Meillä juttu menee automaattisesti niin, että jos toinen poikkeaa yllärinä kaupassa, soittaa ja pirauttaa toiselle, josko jotain haluaisi tai tarvitsisi.
 
[QUOTE="...";30625906]Ja minä en ymmärrä tommoista naista, joka olettaa miehen osaavan tuoda kaupasta kaiken mikä kotoa puuttuu, jos itse hoitaa suurimman osan kaupassa käynnistä. Minä en ole ikinä olettanut miehen osaavan tuoda kaupasta sitä minkä minä olen miettinyt omasa päässäni enkä edes ääneen sanonut. Mies käy kaupassa ja tekee omat ostoksensa, tuo sen mitä pyydän tuomaan, jos muistaa mutten siitäkään hernettä nenään vedä, jos sattuu kauppaan unohtumaan se mitä pyysin tuomaan.[/QUOTE]

Nimenomaan. Ja sitten pitää oikein nettipalstalle valittamaan. :LOL: Jos mies ilmoittaa käyvänsä kaupassa, miksei voi sanoa että toisitko myös vessapaperia yms. Ei luulisi olevan vaikeaa.
 
hermot meni!
Alkuperäinen kirjoittaja Mielensäpahoittaja;30630806:
Nimenomaan. Ja sitten pitää oikein nettipalstalle valittamaan. :LOL: Jos mies ilmoittaa käyvänsä kaupassa, miksei voi sanoa että toisitko myös vessapaperia yms. Ei luulisi olevan vaikeaa.
Kun ongelmana on, että mies EI ILMOITA käyvänsä kaupassa. Tulee vaan esim. töiden kautta kotiin kauppakassit kainalossa ja siellä on sitten mitä sattuu. Miten voit siinä sitten sanoa että tuoppas vessapaperia. Kun pitää vaan todeta, että jaaha, et sitten tuonu vessapaperia, lähenpä ite hakemaan.
 
Kun ongelmana on, että mies EI ILMOITA käyvänsä kaupassa. Tulee vaan esim. töiden kautta kotiin kauppakassit kainalossa ja siellä on sitten mitä sattuu. Miten voit siinä sitten sanoa että tuoppas vessapaperia. Kun pitää vaan todeta, että jaaha, et sitten tuonu vessapaperia, lähenpä ite hakemaan.
:LOL::LOL::LOL:

Eli sä et edes odota äijäs tulevan kotiin kaupan kautta, mutta silti hänen pitäis tuoda vessapaperia?

Oletko kuullut 90- luvun keksinnöstä nimeltä kännykkä? Sillä voi laittaa saman aikakauden keksinnön nimeltä tekstiviesti, jossa voi sanoa vaikkapa, että tuohan tullessasi veeseepaperia ja kolme maitoa.
 
hermot meni!
:LOL::LOL::LOL:

Eli sä et edes odota äijäs tulevan kotiin kaupan kautta, mutta silti hänen pitäis tuoda vessapaperia?

Oletko kuullut 90- luvun keksinnöstä nimeltä kännykkä? Sillä voi laittaa saman aikakauden keksinnön nimeltä tekstiviesti, jossa voi sanoa vaikkapa, että tuohan tullessasi veeseepaperia ja kolme maitoa.
No jos hän sinne kauppaan kerta eksyy niin oletan että sieltä tuodaan sitä mitä kotona tarvitaan. Koska ITSE jos meen töihin ja olen tulossa kaupan kautta kotiin, teen ensin kotona listan, mitä tuon sieltä kaupasta töiden jälkeen, ettei tuu ostettua turhaa ja unohdettua tärkeitä juttuja!
Joka päiväkö sille miehelle pitäs pommittaa tekstaria, että meetkö tänään kauppaan töiden jälkeen, meetkö, meetkö?
 
Joka päiväkö sille miehelle pitäs pommittaa tekstaria, että meetkö tänään kauppaan töiden jälkeen, meetkö, meetkö?
Eissss!!!

Sun on pakko olla provo.

Hittojako sä sillä tiedolla teet meneekö äijäs duunin jälkeen kauppaan tai ei.
Jos hoksaat, että kotoa puuttuu maito ja banaanit, niin sit laitat äijälles viestin.

On hitosti yksinkertaisempaa kuin ruikuttaa asiasta jälkikäteen palstalle. Jos olisin äijäsi, niin en välttämättä tulis duunista kotiin lainkaan.
 
hermot meni!
Eissss!!!

Sun on pakko olla provo.

Hittojako sä sillä tiedolla teet meneekö äijäs duunin jälkeen kauppaan tai ei.
Jos hoksaat, että kotoa puuttuu maito ja banaanit, niin sit laitat äijälles viestin.

On hitosti yksinkertaisempaa kuin ruikuttaa asiasta jälkikäteen palstalle. Jos olisin äijäsi, niin en välttämättä tulis duunista kotiin lainkaan.
Niin, jos laitan hälle viestin että tuoppas maitoa ja banaania, mutta hän ei ole menossa kauppaan, niin ei se niitä tuo. Sitten kun se lopulta eksyy sinne kauppaan se viesti on jo unohtunut, että saisin joka päivä muistuttaa, tuo maitoa ja banaania jos käyt kaupassa.
 
Juuu
Eissss!!!

Sun on pakko olla provo.

Hittojako sä sillä tiedolla teet meneekö äijäs duunin jälkeen kauppaan tai ei.
Jos hoksaat, että kotoa puuttuu maito ja banaanit, niin sit laitat äijälles viestin.

On hitosti yksinkertaisempaa kuin ruikuttaa asiasta jälkikäteen palstalle. Jos olisin äijäsi, niin en välttämättä tulis duunista kotiin lainkaan.
Ketjun laajempi ongelma onkin se, että miehet (yleistys, mutta aiheellinen yleistys) eivät osaa eivätkä edes opi hankkimaan kaupasta sellaisia asioita, joita PERHE tarvitsee. Jos naisen toiveena on ne vihannekset, ne on siksi että lapsetkin saavat terveellistä ruokaa. Ihan liian harva mies ajattelee terveellisyyttä, ruoka tuntuu olevan vain mahantäytettä (oman mahan).

Ja kun sama toistuu aina vaan, eikä mies opi tuomaan kunnollisia perustarvikkeita, niin onhan se ongelma. Mutta margariinimerkistä kinaaminen ei munkaan mielestä ole oleellista.
 
"akka"
"Hermot meni", ei teidän ongelmanne ole se, ettei mies osaa tehdä ostoksia oikein.

Ongelma on se, että sinun asiantunteva mielipiteesi asioista (esim. siitä mitä kaupasta ruuaksi ostetaan) on :attn:oikein:attn: ja miehen väärin. Asia on ratkaistu vasta sitten, kun mies on lopullisesti ja täydellisesti alistunut sinun tahtoosi kaikessa, eikä tee mitään ohjeita kysymättä.

Yhteisen keskitien hakeminen tai sopiminen siitä, että vaativampi/omasta mielestään osaavampi hoitaa hommat itse on turhaa.
Meillä meni ilmeisesti aiemmin jotakuinkin noin miehen mielestä tuo ruoka- ja kauppahomma.

Sitten olosuhteet muuttuivat. Mies joutui päävastuuseen perheen ruokataloudesta ja kappas: nyt sen mielipide on se ihan oikea, ja kumma kyllä ruoka on silti hyvää ja terveellistä. En mä nyt kuitenkaan koe olevani mitenkään väärässä ja toisen tahtoon täysin alistettu, vaan oon varsin tyytyväinen siihen, että mieskin ottaa jotain vastuuta tästä perheestä ja sen hyvinvoinnista.

Kummasti se miehenkin tajunta laajenee kun huomaa, ettei äiti tai vaimo katso perään vaan on ihan itte vastuussa koko perheen syömisistä.
 

Yhteistyössä