mies ei ole halunnut mua kahteen vuoteen ja nyt pim vaan kaiken pitäs muuttua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";23899775]No kyllä musta ois kamalaa, jos miehen suu haisis pahalle ja näyttäs siltä ettei ole hoidettu :( Yöks...tunkio. Ja yhtä kamalaa olis, ettei tosiaan tekisi mitään asian eteen.[/QUOTE]

Niinpä. Ja pitäisin suun hoitamattomuutta niin kurjana asiana, että en suutelisi minäkään. Ja jos toinen ei tee asian hyväksi mitään vuosikausiin, tulisi sellainen olo kuitenkin, että ei halua.

Ymmärrän täysin miestäsi. Ihmisen ominaishajuunhan sitä niin mies, kun nainenkin rakastuu. Jos toisen suu haisee mädäntyneelle kalalle, niin ei siinä varmasti haluaa pahemmin läheisyyttä harrastaa...

Porvoosta päivää. Muuten olisi mennyt läpi, mutta olisit jättänyt ton "hampaat kuntoon kertalaakista" -kommentin pois. Katsos kun ei tuollaisia remontteja tehdä kertalaakista yhdellä kertaa.

[QUOTE="vieras";23901154]Porvoosta päivää. Muuten olisi mennyt läpi, mutta olisit jättänyt ton "hampaat kuntoon kertalaakista" -kommentin pois. Katsos kun ei tuollaisia remontteja tehdä kertalaakista yhdellä kertaa.[/QUOTE]

jaa, no siihen käsitykseen mä jäin kun juttelin taysin hammasylilääkäri kimmo lehtimäen kanssa... mutta ehkä hän ei sitten tiennyt mistä puhui...

ja FOBIA on sellainen asia, et sen kanssa ei järjellä tai viitsimisellä ole mitään tekemistä...

Mua loukkaisi tuossa tilanteessa varmaan eniten se, että noin pieni asia on ollut kaiken tiellä. Joo, ymmärrän, että pahanhajuinen hengitys on kurja juttu, mutta jos homma olisi siitä ollut kiinni, Listerinet kitusiin ja vaikka takapanolle kiireesti ennen kuin tuoksu haihtuu. Mutta jos mä persoonana en riittäisi rakastettavaksi vaan mun HAMPAANI olisivat sitä tärkeämmät, kyllä se riipisi ja olisi helvetin halju olo.

Paljon riippuisi siitä, olisiko suhteeseen kuulunut yhtään hellittelypuheita, kannustamista ja hyväksyntää muilla osa-alueilla. Mutta jos yhtäkkiä täydestä hylkiöstä tulisi hyväksytty yhdellä hammaslääkärireissulla, mä vaihtaisin miestä, sillä suhteessa olisi jotakin perustavanlaatuista vikaa.

Kyllä tehdään ihan koko pakkittna kaikki kerralla kuntoon, silloin kun on kyse nukutuksessa tehtävistä toimenpiteistä.
Mun sisko käy ainoastaan ko hammiksissa.
Sikakallista, mutta onneksi ei ole tarvinnut käydäkkään kuin 3 kertaa, joista yhden maksoi Saarioinen, kun heidän lihassaan oli luunpala, joka lohkaisi systerin hampaan.

kun juttelin taysin hammasylilääkäri kimmo lehtimäen kanssa... mutta ehkä hän ei sitten tiennyt mistä puhui...

Kuinka hälle pääsee juttelemaan ihan noin vaan ilma lähetettä sinne, sikäli suupolilla kävitte juttelemassa. Ja vieraan ihmisen hankkimana sen ajn vielä.
Tällä viikolla poikani käytin siellä kahden viisurin poistossa ja ihan hammaslääkärin passituksella sinne lähetteellä mentiin.

Mut mä en kyl sulattais mieheni käytöstä. Just kun tukee tarvis ja kannustusta, niin hylkää. aikas pintapuolista hänen rakkaus/tykkäys.

Alkuperäinen kirjoittaja nääsvillestä kans;23901474:
kun juttelin taysin hammasylilääkäri kimmo lehtimäen kanssa... mutta ehkä hän ei sitten tiennyt mistä puhui...

Kuinka hälle pääsee juttelemaan ihan noin vaan ilma lähetettä sinne, sikäli suupolilla kävitte juttelemassa. Ja vieraan ihmisen hankkimana sen ajn vielä.
Tällä viikolla poikani käytin siellä kahden viisurin poistossa ja ihan hammaslääkärin passituksella sinne lähetteellä mentiin.

Mut mä en kyl sulattais mieheni käytöstä. Just kun tukee tarvis ja kannustusta, niin hylkää. aikas pintapuolista hänen rakkaus/tykkäys.

olen lähetellyt sähköpostia kimmon kanssa, puhunut puhelimessa samoin kun hammaslääkäri helena forssin kanssa. mulla on lähete sinne ja maanantaina aika nukutushoitoon jossa koko suu hoidetaan kerralla kuntoon.

mutta joo, hiukan on mies nyt mun silmissä muuttunut. ja vaikka mun pitäis olla onnellinen huomiosta jota olen kaivannut, niin nyt se yhtäkkiä loukkaakin mua...

Mä olen sitä mieltä, että miehesi on toiminut ihan ymmärrettävästi. Jos mun mies jättäisi perushygienian niin huonolle tolalle, että se yököttäisi mua niin, ettemn pystyisi koskemaankaan, en taitaisi kahta vuotta jaksaa äijää kotonani katsella. Tai jos jaksaisin, olisi se kyllä aikamoista rakkautta...

[QUOTE="Siru";23903910]Mä olen sitä mieltä, että miehesi on toiminut ihan ymmärrettävästi. Jos mun mies jättäisi perushygienian niin huonolle tolalle, että se yököttäisi mua niin, ettemn pystyisi koskemaankaan, en taitaisi kahta vuotta jaksaa äijää kotonani katsella. Tai jos jaksaisin, olisi se kyllä aikamoista rakkautta...[/QUOTE]

Oon samaa mieltä mutta kyllähän sen miehen olisi pitänyt jotenkin auttaa, jos kyse oli pelosta eikä siitä ettei huvita mennä hammaslääkäriin.

Mä oon pahoillani, mutta täytyy sanoa, että joidenkinnihmisten hampaat todella haisee niin kakalle, että samassa pöydässäkin syöminen olisi vaikeaa, saatikka, että pitäisi halata. En pystyisi, tuollainen nousisi parisuhteessa kynnyskysymykseksi. :(

Totta kai puolison pitää olla tukena, mutta jos on aikansa patistanut ja yrittänyt, niin ehkä siihen hyytyy ennenpitkää.

Tosi hienoo et viimein se hammasasia tulee kuntoon. Se on kuitenkin turhan väärtti, jos et huolehdi hampaista ja käy joka vuosi hammaslääkärissä myös remontin jälkeen.

Olen hammashoitaja ja olen työskennellyt myös anestesiahoitajana. Kyllä nukutuksessa tehdään koko hoito, eli kaikki kuntoon kerralla.

Ja toisekseen: kun tapasin nykyisen mieheni ja olin häneen aivan järjettömän rakastunut, en saattanut suudella häntä, kun hänen hengityksensä haisi. Hoitamattomat hampaat aiheuttivat sellaisen lemun, että oksat pois. Kun menin tapaamaan häntä, saatoin haistaa hammasmädän jo rappukäytävään, ja se on ihan totta! Mietinkin jo, että tuleekohan tästä mitään..

Sitten vain rohkeasti sanoin hänelle totuuden hänen hajustaan, vaikkei sen sanominen ollut helppoa. Mies hoiti hampaansa kuntoon ja huolehtii suuhygieniastaan tunnollisesti. Ja saa pusuja! :)

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23903936:
Mä oon pahoillani, mutta täytyy sanoa, että joidenkinnihmisten hampaat todella haisee niin kakalle, että samassa pöydässäkin syöminen olisi vaikeaa, saatikka, että pitäisi halata. En pystyisi, tuollainen nousisi parisuhteessa kynnyskysymykseksi. :(

Totta kai puolison pitää olla tukena, mutta jos on aikansa patistanut ja yrittänyt, niin ehkä siihen hyytyy ennenpitkää.

Tosi hienoo et viimein se hammasasia tulee kuntoon. Se on kuitenkin turhan väärtti, jos et huolehdi hampaista ja käy joka vuosi hammaslääkärissä myös remontin jälkeen.

Olen täysin samaa mieltä.

Mä yritän kirjoittaa kommentin niin, että voisit ymmärtää myös sun miestäsi.
Itse kärsin hygienia-neuroosista ja suutelu esimerkiksi on aina ollut mulle ajatuksissa sellainen kynnys. Toki se kynnys oli helppo ylittää suhteen alkuhuumassa, mutta sen jälkeen kun ne intohimon räiskeet on hieman asettuneet, niin sitä suutelemista on ruvennut miettimään aina enemmän. Mietin aina, onkohan toinen pessyt hampaansa, mitä jos ei ole, saankohan sieltä jotain pöpöjä. No hammaspesun jälkeen on turvallisempi mieli.

En pysty juomaan edes lasten jälkeen samasta mukista, en syömään samoista ruokailuvälineistä kenenkään kanssa, enkä mitään mitä joku toinen on haukannut. Pesen käsiä aika paljon ja inhoan koskea toisten käsiin, kun en tiedä onko pestyjä. Seksiin ryhtyessäkin täytyy olla hyvin peseydytty, ettenkun voidaan mitään harrastaa. Tällaista tämä on, neuroottista. Jos ymmärrät oman hammaslääkärifobiasi päälle jotain, luulen että voit ymmärtää myös, että on olemassa tällainenkin fobia tai neuroosi. Hygienia-asiat on toisille vaan todella tärkeitä , joskus jopa liiankin.

Tietysti asioille pitäisi tehdä jotain, ainakin siihen pitäisi pyrkiä.. Korjaamaan tilanne. Mutten tiedä mitä minä tekisin, jos esimerkiksi mieheni olisi ollut käymättä pesulla tai ollut hoidattamatta suutaan , vaikkakaan ei tahallaan. Eihän se tietenkään halailua eikä läheisyyttä estä, joten luulenpa, että miehelläsi on ollut syynä jokin muu. Ehkä se hampaiden huono kunto ja sinun haluttomuutesi hoitaa suutasi on tehnyt sinusta hänen silmissä hetkeksiaikaa jotenkin luoltaantyöntävän.

ihan hyvin voisin kuvitella, että jos mieheni jotenkin ulkoisesti tai vaikka ihan päänsisäisesti olisi huonossa kunnossa, eikä hän haluaisi tai yrittäisi hoitaa asiaa mitenkään, vaan antaisi asioiden olla repsottaa kaksikin vuotta. Väkisinkin siinä minulta ne tunteet ja huumat viilenisi. Tämä nyt ei ole tietenkään monen mielestä mitään pyyteetöntä ja aitoa rakkautta? Mutta pakko todeta, etten minäkään täydellinen pysty olemaan, enkä tunteiltani mahtaisi taatusti mitään.. Olen läheltä seurannut myös monia muita suhteita, missä tapahtuu samaa. Esimerkiski masentunut puoliso joka ei halua edes yrittää hakea apua, kohta se toinenkaan ei jaksa kauaa seurailla. Tottakai siinä tulee pieni toivonpilkahdus jos se toinen joku kaunis päivä haluaakin yrittää.

Tietynlainen elämänilo ja halu pitää itsestä huolta on se mikä varmasti sitä suhteen toista osapuoltakin kiinnostaa. jos et rakasta itseäsi, miten joku toinen siihen voi? Toki joku toinen voi olla se "äiti tai isä" joka vie toisen väkisin hoitoon, mutta se ei vielä välttämättä kerro minusta kaikkea. Ihmisiä on erilaisia, voi olla että joku toinen masentuu ja ahdistuu siinä rinnalla, eikä hänestäkään ole apua tarjoamaan. Niin käy aika usein, kun annetaan ongelmien venyä pitkiksi, se syö molempia. ja mun on vaikea kuvitella, että tuo teidän tilanne on alkanut naps yllättäen, "kun nyt et mene hammaslääkäriin, en anna edes halata" vaan onko asiat pikkuhiljaa lipunut tuohon? Ensin on karsittu pusuista, vieraannuttu, lopulta ei ole ollut edes niitä halauksia.

Helppohan se olisi aina luovuttaa, mutta voittehan te yhtähyvin vielä yrittää tämän ongelman nyt selvittää kun olette hyvään alkuun päässeet.

Minä hoidan hampaat hyvin,ja joudun juoksemaan hammaslääkärissä silti useita kertoja vuodessa.
Kuitenkin hygieniasta pidän huolen,kun haluan että mies tykkää :)

Mies ei itse kuitenkaan käy hammaslääkärissä ollenkaan,ja pesee hampaat pari kertaa vuodessa.
Oma päätöksensä,olen yrittänyt puhua että edes lapsille näyttäisi mallia......
Mutta se ei estä seksiä tai läheisyyttä meillä!!

:headwall:[QUOTE="Miä";23904398]Minä hoidan hampaat hyvin,ja joudun juoksemaan hammaslääkärissä silti useita kertoja vuodessa.
Kuitenkin hygieniasta pidän huolen,kun haluan että mies tykkää :)

Mies ei itse kuitenkaan käy hammaslääkärissä ollenkaan,ja pesee hampaat pari kertaa vuodessa.
Oma päätöksensä,olen yrittänyt puhua että edes lapsille näyttäisi mallia......
Mutta se ei estä seksiä tai läheisyyttä meillä!![/QUOTE]

Et ehkä haista paljon mitään?

Missäs siitä justiinsa olikaan, että mikä miehessä/naisessa on vast. sukupuolen mielestä seksikästä. Naisessa se oli hymyileminen ja iloisuus. Ja sitten toisessa tutkittujuttu-artikkelissa kerrottiin, että mies ahdistuu naisen kyynelistä, pakenee etäämmälle oitis noista vetistelyä... Jaa'a. Siksikö kovin moni nainen kokee, ettei miehestä ole tueksi/lohduttajaksi vaikeissa tilanteissa ja surussa?! Tästä voisimme päätellä: aviomies ei korvaa hyviä ystäviä!

[QUOTE="vieras";23905923]Missäs siitä justiinsa olikaan, että mikä miehessä/naisessa on vast. sukupuolen mielestä seksikästä. Naisessa se oli hymyileminen ja iloisuus. Ja sitten toisessa tutkittujuttu-artikkelissa kerrottiin, että mies ahdistuu naisen kyynelistä, pakenee etäämmälle oitis noista vetistelyä... Jaa'a. Siksikö kovin moni nainen kokee, ettei miehestä ole tueksi/lohduttajaksi vaikeissa tilanteissa ja surussa?! Tästä voisimme päätellä: aviomies ei korvaa hyviä ystäviä![/QUOTE]

Siinä tutkimuksessa puhuttiin ihan seksuaalisesta kiihottumisesta, että ei siitä voida vetää ykskantaan päätelmää, että mies ei siedä naisen kyyneliä. Normaali mies ei vaan seksuaalisesti innostu itkevästä naisesta.

[QUOTE="joku";23903888]MENE SINNE HAMMASLÄÄKÄRIIN JA LAITA ITTES KUNTOON ja sitten lopetat ton valittamisen[/QUOTE]

Nyt on kyllä ihan pakko peesata tätä. En voi edes kuvitella sellaista tilannetta, että miehen tai mun hampaat olisi vuosikausia hoitamatta. Yököttää jo ajatuskin.

[QUOTE="vieras";23906639]Nyt on kyllä ihan pakko peesata tätä. En voi edes kuvitella sellaista tilannetta, että miehen tai mun hampaat olisi vuosikausia hoitamatta. Yököttää jo ajatuskin.[/QUOTE]

mä ymmärrän ap:ta, itse hoidan kyllä hampaani, mutta fobia on fobia, valtava pelko ja silloin ei tosiaan ole kyse viitsimisestä.
onneksi saat nyt apua, katsotte päivä kerrallaan miten sitten käy! :)

Yhteistyössä