Mies ei leiki

  • Viestiketjun aloittaja Kakso
  • Ensimmäinen viesti
Kakso
lasten kanssa. Itse olen lasten ( 3v.ja 1 v.) kanssa päivät kotona. Mies tulee töistä, menee nettiin ja on siellä vaikka koko illan. Itse odottaisin, että mies edes muutaman minuutin leikkii lasten kanssa, mutta ei, koneen ääressä vaan ärjyy, kun vanhempi lapsi kiljuu ja selvästi kerjää isältään huomiota. Kylässä ollessa mies leikkii lasten kanssa (silloin kun ei lue lehtiä), kun siellä se ei voi mennä nettiin. Kellään muulla samanlaista?

Keskustelu asiasta (tai riitely) ei tuota tulosta. Just äsken mies ilmoitti, että hänellä ei ole helppoa töissä (vaihtoi äskettäin työpaikkaa ja kaikki on uutta) ja sitten kotona pennut kiljuu tai joutuu vaihtaa vaippaa koko ajan, missään ei ole hyvä. Ja toista lasta onneton ei halunnut, ilmoitti mulle siitäkin vasta kun synnytykseen oli aikaa pari viikkoa. Kun yritettiin toista lasta, minä olin kuulemma se, joka halusi lapsen, hän oli omasta mielestään "uhri". :/
 
Sarita-80
Meillä oli jonkin aikaa vastaavaa, mutta kun tarpeeksi kauan jankutin miehelle että varsinki isompi tarvii sen huomiota enemmän kuin netti, niin alkoi leikkimään ilataisin esikon kanssa ja on sitten lapsen nukkumaanmenon jälkeen vähän aikaa netissä. Tietokoneeseen jää niin ihmeen helposti koukkuun, ettei sitä itsekään tajua olleensa tuntikausia koneella.
 
Kakso
Valitettavasti ei ole kyse netistä. Mies sanoi, että hän ei halua leikkiä lasten kanssa, hänellä on oikeus olla rauhassa kotona, eikä lasten tarvii häiritä häntä. Sen verran mies tekee, että on pari kertaa viikossa poikien kanssa ulkona. Ja sit naapurit ihailee, että on siinä ihana isä.

Mies tyhjensi äsken tiskikoneen. Oli tyhjentänyt myös kuivat astiat kuivauskaapista ja heittänyt yhdelle hyllylle epämääräiseen läjään. Kyllä taas raivostuttaa. Vaikka toisaalta, survoinpa sitten isännän komerossa kaikki vaatteet yhdelle hyllylle. Hiukan tasoitusta.

Tuntuu vaan, ettei enää mitkään keskustelut auta.
 
alannah
Tuli tuossa mieleen ku sun mies oli sanonu aivan liian myöhaan, et ei haluakkaa toista lasta ja, et on joku "uhri" ku olit viimeisillään raskaana... Mun mies oli sanonu mulle raskauden alussa, et "sähän se kolmannen halusit, en mä". Ja senki sanoi just sen takia ku en lähteny hänen mukaan vanhempiensa luo. Olin just sillo nii pahoin voiva. Ja vaikka oltaisiinki pysähytty ties kui monesti, eipä se ois mun oloa sen koommin helpottanu. No mutta mieheni kuitenki tulee mukaan synnytykseen niiku edellisellä kerrallakin. Mutta tää kolmas on kuitenki TODELLA vimppa raskaus. Meillä mies kuitenki leikkii lasten kans ku töistä tulee mut se taas tympii ku hän tulee töistä, tulee myös jonku monitoori tai joku tietsikan "osa" mukana ja sitä alkaa sit rämppäämään ja muksut jää mun harteille. :whistle: :/

 
Toi on kyllä tosi säälittävää tekstiä mieheltä,ettei halunnut lasta ja uhri yms.Itse en moista kyllä sulattais.ja tosta netissä lorvaamisesta,puhu suoraan ja sano että et ajattele itseäsi vaan lapsen parasta.. :(
 
Mammamiia
Itse kärsin kans siitä, että saan olla jankuttamassa miehelle, et pois netistä. Ku ei se nää eikä kuule mitään, surffailee vaan. Kyllä se menee sit leikkii lasten kans ku mä käsken. Ei se tämäkään ole kovin mukavaa. Musta on tullu jankuttava akka. Mä olen vain yrittäny sanoo, et jos mun ei tarvis "vahtia" ja käskeä sitä, ni en olis se jankuttava akka!!!! :p
 
ä80
Meilä aikas samanlaista päivästä toiseen..mies tulee kurssilta ja istuu koneella tai telkan eessä koko illan. Joskus tiskaa, kun ensin olen siitä jo muutaman päivän "valittanut".. Ja pojan kanssa saattaa joskus leikkiä hetken, mutta kun kitinä alkaa kiikutetaan poika mun luoksen että siinä ole hyvä! Ja jso pyydän jotain tekemään,niin sanotaan vaan että justhan mä eilen sen kanssa vehtasin..ärsyttää!!!!! Ja mul on kuulemma enemmän omaa aikaa ku kerta oon kotona koko pvän....JUST JOO!!! Omaa aikaa juu..koko pvä menee pojan kanssa touhutessa, siivotessa tai ruokaa tehdessä..Itse hyvä jos viitsii ees kurssilleen vaivautua joka pvä. En tiiä miten saisi järkeä miehen päähän. Ei tällästä jaksa enää. Sanoo rakastavansa ja haluaa olla meidän kanssa, mutta ei kyllä siltä tunnu.. Alkaa tuntua etten kohta edes rakasta ollenkaan, ku joka pvä saa menettää hermot ja huutaa/riidellä joka asiasta. Menetän sitten usein poikaankin hermot, ku eka on miehen kaa riidelty..
Mikä noita miehiä vaivaa?? Nuoria varsinkin..oma mieskin vasta 22..liian nuori isäx?!?
 
Leikki on lapsen työ
Normaali lapsi osaa leikkiä tai pitäisi osata leikkiä itse! Lukeminen ja pelaaminen ja mahdollisuuksien tarjoaminen riittää! Lapsen pitää oppia leikkimään itse, se on hänen työtään, ei aikuisen! Itse luen (paljon!) ja pelaan, mutta muuten lapsi keksii ja leikkii itse, en todellakaan mene itse leikkiin sekaantumaan. Hoidan omia asioita samalla jutellen lapsen kanssa hänen leikkiessään.
 

Yhteistyössä