Mies ei lähde matkoille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja savu nousee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

savu nousee

Vieras
Meidän isäntää ei saa millään mukaan perheen yhteisille tai kahdenkeskisille matkoille. Ei innostu oikein mistään ja jos sen saa kerran vuodessa jonnekin ihmisten ilmoille, on se väsynyt ja pahankurinen. Marisee ja valittaa pikkuasioista ja pilaa toistenkin lomafiiliksen. karjuu väsyneenä muksuille ja minä toivon ettei olisi lähdetty ollenkaan. Toisaalta ei suostu jäämään kotiinkaan ja toivoo kuitenkin vaihtelua ja irrottautumista työasioista. Olen yrittänyt saada ukkoa suunnittelemaan ja keskustelemaan, mitä kukin lomalta toivoo ja odottaa. Sanoo vaan, että suunnittele sinä, ei jaksa. Onko tämä yleistä, millainen on miesten unelmaloma? Isäntä painuu kalaan ja järvelle ja talvella kelkkailemaan, joskus päästään mekin mukaan. Mieheni on kamala työnarkomaani, joten totaalinen irrottautuminen tekee hänelle ja itselle tekee todella hyvää. Oletteko te naiset kokeneet samaa ja mistä miehet unelmoivat lomalla? toivoisin että kaikilla olisi kivaa...

Kumpi sen reissun maksaa.

Meillä ainakin on ottanu pannuun kun vaimo tilailee
mitäkinmatkaa, mutta kun lasku
tulee ei sitä kyllä maksa.

Eli homman nimi on se että miehen rahoilla täytyy reissata

:'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 09:45 tarkennus kirjoitti:
Kumpi sen reissun maksaa.

Meillä ainakin on ottanu pannuun kun vaimo tilailee
mitäkinmatkaa, mutta kun lasku
tulee ei sitä kyllä maksa.

Eli homman nimi on se että miehen rahoilla täytyy reissata

:'(

No onkohan aika poistua sieltä tossun alta ja alkaa itse vaikuttaman asioihin? Ärsyttää aivan suunnattomasti kun täällä palstalla aina märissään, kun vaimo käyttää kaikki rahat! Siis mitä ihmettä, eikö teistä lapamadoista ole edes päättämään omien rahojen käytöstä?
Meillä tasan tarkkaan yhdessä suunnitellaan ja päätetään mihin lähdetään, ja me maksamme miehen kanssa YHDESSÄ. Kumpikaan ei tilaile mitään ominpäin. Aivan ihmeellistä, kuinka naiset vedättää miehiään 2-0, eikä teistä ole muuhuin kuin palstalle märisemään :headwall:

Onko tuo matkailu niin tärkeää? :/
Me ei olla käyty miehen kanssa yhdessä missään maassa.Ei kun 2 krt ruotsinlaivalla tän 4 ½ vuoden aikana.Kyllä ilmankin pärjää,eikö?

Hei ja asiahan herättää mielipiteitä. yes! Meillä matkakulut jaetaan tasan ja mitään ei tilata, ennenkuin pitkällisen harkinnan jälkeen. Siis ulkomailla ei ole lasten kanssa käyty kertaakaan ja isännän kanssa yli yhden kerran yhdessäolon aikana (11v). Pari kertaa miniristeilyllä ja muutama hotellikeikka esim. eläinpuistossa ja osa öistä sukulaisissa. Törsäämisestä ei siis kovinkaan voi puhua. Kyllä ilman matkojakin pärjää, mutta meille se on yksi tapa rentoutua. Toisaalta kyllä kotonakin pitää pystyä rentoutumaan, mutta meille se on luonteen takia vaikeaa. Omakotitalossa maalla on aina jotain puuhaa, minä alan jynssätä kaappeja, suursiivota ja mies tekee esim. polttopuita. Miehen vanhemmat asuvat melkein vieressä ja kaikki muutkin sukulaiset kehittävät mökillä yms remontti- ja metsänhoitopuuhia miehelleni. Loppukesä menee marjastaessa ja mies kalastaa paljon. Olemme oppinet pakosta sanomaan jo ei, mutta silti hommaa on. Kun asuu maalla, kaipaa nähdä ihmisiä ja erilaisia paikkoja välillä. Ja aina tulee jotain ylim. menoja talon, auton tai lasten kanssa, se on elämää. Mutta unelmoin kyllä yhteisestä lomasta Kreikassa lasten kanssa, ja kyllä sellainen aika vielä tuleekin, kun vaan jaksaa malttaa odottaa ja säästää! Ja ihmiset ovat erilaisia. Lapsuudenkodissani matkat ovat jättäneet itselle ihania muistoja ja kokemuksia ajasta ja huomiosta, jota vanhemmat meille lapsille antoivat. Ei mennyt aika kotitöihin ja murheisiin vaan jaettiin kokemuksia yhdessä. Sitä haluaisin omille lapsilleni ja rentoutusta itselle ja ukolle.

Kuulostaa ihan kaverini mieheltä, paitsi että tuo mies ei käy edes kalassa! Ainoat matkat, joita suostuu tekemään, ovat vierailut sillä paikkakunnalla, josta ovat kotoisin (eli käydään vanhempia ja sikäläisiä kavereita tervehtimässä).
Oma mieheni haluaisi olla suksien päällä (lasketella) kaikki lomat ja autolla reissaaminenkin käy. Minun kanssani on ruvennut käymään jopa etelän reissuilla, ja ilmeisesti ihan viihtynytkin. Edellisen vaimonsa kanssa ei suostunut koskaan tällaisille lähtemään, joten pidän sitä kyllä suuressa arvossa.

Meillä on vähän samanlaista. Jos johonkin haluaa pästä, itse pitää suunnitella kaikki ja suunnilleen pakottaa mies mukaan. Olisi mukavaa yhdessä suunnitella ja käydä usein reissussa, mutta mies on kotihiiri ja rahan laittaminen matkustamiseen on tuhlausta :/

Olen vaan jankuttanut ja jankuttanut ja vedonnut lasten etuun ja mahtaviin kokemuksiin, ja sen tuloksena lähdemme kesäkuussa etelään! Jihuu!

Meillä aiankin akka reissais vaikka kuinka paljon.

Lähtökohtana on vain se, että minä maksan koko huvituksen.

Ei kiinnosta matkustelu, ku mies saa aina maksaa kaikki.

Ottaa pannuun. ja tasa-arvo kohdallaan.

Uusimmat

Yhteistyössä