Mies ei kelpaa/pärjää lapsenvahtina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vanessa

Vieras
Suunnitellaan muutaman kaverin kanssa että mentäis ulos syömään ja siitä sitten terassille tjtn. Kaikilla on lapsia, vähintään kolme, iältään 1-9 vuotiaita. Nyt yksi kaveri sitten sanoi, ettei voi lähteä koska ei saa lapsenvahtia. Kysyin, onko miehesi sitten jossain reissussa. Ei kuulemma ole, ihan kotona. Olin hiukan että jaa, mites se ei sitten niinkuin niitten lasten kanssa..? Heillä lapset 2, 6 ja 7 vuotiaat. kaveri vastas vaan että ei se osaa mitään, ei sitä niitten kanssa voi jättää.

Noh, mä ehdottaisin, että mitä jos ukot kerääntyis yhteen. Sais se ykskin latistettu ressu muilta jeesiä, jos ei itse luota itseensä. Ukot vois lasten mentyä nukkumaan pulista ja pelata tms.

Eihän mies voi oppia, jos ei saa mahdollisuutta. Lapset pärjäävät yhden illan huonommallakin hoidolla. Lapset kyllä oppivat nopeasti siihen, ettei isältä saa samaa palvelua kuin äidiltä. Meillä lapset osasivat mennä itse nukkumaan, jos he olivat isänsä kanssa. Normaalisti minä huolehdin kaikesta liikaakiin, joten isän hoito tavallaan tasapainotti tilannetta.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä että miten isä ei osaa olla omien lasten kanssa?! Ymmärrän jos mies ei halua montaa lasta vahtia jotka eivät ole omia, mutta ettei omien lasten kanssa voi/halua olla on minusta käsittämätöntä!

Alkuperäinen kirjoittaja kumikameli:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä että miten isä ei osaa olla omien lasten kanssa?! Ymmärrän jos mies ei halua montaa lasta vahtia jotka eivät ole omia, mutta ettei omien lasten kanssa voi/halua olla on minusta käsittämätöntä!

Täydellinen peesi, tommosta miestä en edes kelpuuttais isäksi!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Hauska kommentti :D

Mistä tiedät, osaako olla omien lastensa kanssa, ennen kuin on omia lapsia ja tällöin hän on jo isä ja sinun kelpuuttamisella ei ole hevon veen merkitystä enää :D

Kaverisi on sitten ottanut mammavaltikan järeään käyttöön kerta on saanut itsensä, lapsensa, ukkonsa ja koko tuttavapiirin uskomaan, ettei mies pärjää lastensa kanssa. Noin sitä siivotaan mies takuuvarmasti pois lastensa elämästä.

Pidä lempeä puhuttelu kaverillesi.

(Tai sitten tämä on tekosyy ja sitä ei huvita lähteä teidän kanssa.)

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Kaverisi on sitten ottanut mammavaltikan järeään käyttöön kerta on saanut itsensä, lapsensa, ukkonsa ja koko tuttavapiirin uskomaan, ettei mies pärjää lastensa kanssa. Noin sitä siivotaan mies takuuvarmasti pois lastensa elämästä.

Pidä lempeä puhuttelu kaverillesi.

(Tai sitten tämä on tekosyy ja sitä ei huvita lähteä teidän kanssa.)

Tuo suluissa oleva tuli väistämttä mieleen :D En oikein jaksa uskoa, että aikuinen ihminen vielä noin monen vuoden isänäolovuoden jälkeen ei osaisi. Mies parka.. :D

Mun kaveri ihmetteli meillä käydessää, että "eipäs teidän vauva vierasta isäänsä", kun annoin vauvan isänsä syliin. Heillä nimittäin kaikki kolme ovat isäänsä vierastaneet...Nyt toki kun lapset isompia, tuntevat, mutta tätä tapausta olen minäkin kovin ihmetellyt. Jäin vaan siinä tilanteessa aika sanattomaksi tämän tokaisun jälkeen :-)

Alkuperäinen kirjoittaja vanessa:
Suunnitellaan muutaman kaverin kanssa että mentäis ulos syömään ja siitä sitten terassille tjtn. Kaikilla on lapsia, vähintään kolme, iältään 1-9 vuotiaita. Nyt yksi kaveri sitten sanoi, ettei voi lähteä koska ei saa lapsenvahtia. Kysyin, onko miehesi sitten jossain reissussa. Ei kuulemma ole, ihan kotona. Olin hiukan että jaa, mites se ei sitten niinkuin niitten lasten kanssa..? Heillä lapset 2, 6 ja 7 vuotiaat. kaveri vastas vaan että ei se osaa mitään, ei sitä niitten kanssa voi jättää.
No, eihän sille mitään voi, jos heillä on tuollainen systeemi, mutta lievästi ihmettelen, että näitä miehiä vielä nykyaikanakin riittää.

Meillä on sekä miehelle että mulle ollu alusta asti tärkeää, että kumpikin osataan ja pystytään hoitamaan lasta täysipainoisesti. Luotan mieheeni täysin tilanteessa kuin tilanteessa lapsemme kanssa. Tietää kaikki jipot ja niksit, ja on ihan loistava lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun kaveri ihmetteli meillä käydessää, että "eipäs teidän vauva vierasta isäänsä", kun annoin vauvan isänsä syliin. Heillä nimittäin kaikki kolme ovat isäänsä vierastaneet...Nyt toki kun lapset isompia, tuntevat, mutta tätä tapausta olen minäkin kovin ihmetellyt. Jäin vaan siinä tilanteessa aika sanattomaksi tämän tokaisun jälkeen :-)

vähän samalla linjalla kun kerroin että lapsen isä jää 2kk hoitovapaalle lapsen kanssa ja minä menen töihin niin moni kysyi "miten se pärjää kotona lapsen kanssa kahdelleen?" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Hauska kommentti :D

Mistä tiedät, osaako olla omien lastensa kanssa, ennen kuin on omia lapsia ja tällöin hän on jo isä ja sinun kelpuuttamisella ei ole hevon veen merkitystä enää :D
Kyllä jokainen isä osaa olla lastensa kanssa, jos haluaa! Ihan niin kuin äiditkin. Siinähän sitä olemalla oppii molemmat.

Vääristynyt ajatus että isän ylipäänsä mieltää lapsenvahdiksi. Kyseessä on vanhempi.

Onko äitikin lastenvahti kun isällä menoja?

Saattaa olla ihan sanonta vaan eikä tarkoittaa sen enempää. Sanon minäkin joskus olevani lapsenvahtina, vaikka en sitä nyt ihan niin tarkoita.

Vääristynyt ajatus että isän ylipäänsä mieltää lapsenvahdiksi. Kyseessä on vanhempi.

Onko äitikin lastenvahti kun isällä menoja?

Saattaa olla ihan sanonta vaan eikä tarkoittaa sen enempää. Sanon minäkin joskus olevani lapsenvahtina, vaikka en sitä nyt ihan niin tarkoita.

Mutta tässä tapauksessa tarkoittaa ihan kirjaimellisesti jos isä ei 'pärjää'. Minä menisin ovesta ulos ja sanoisin etten nyt pärjää lasten kanssa, terve.

Yhteistyössä