Mies ei halua/osaa puhua

  • Viestiketjun aloittaja Vaimo
  • Ensimmäinen viesti
vikaavikaa
meillä mies valittaa etten minä osaa puhua asioista... no eipä se ite koskaan tee aloitetta mihinkään keskusteluun ja jos ite yritän se ei ota kantaa mihinkään. siksi yritän sitten selvitellä asioita viestin välityksellä....
 
vieras
täällä samanlaista, paitsi että en saa vastauksia edes niihin tekstareihin.Pirun väsyttävää,kyllästyttävää ja ärsyttävää.hoida nyt sitte asioita moisen kanssa,kaikki jutut jää puhumatta / selvittämättä kun toinen "ei osaa" puhua.
 
Meillä kyllä puhutaan paljon normaalisti, mutta tuo on valitettavan totta että nyt rakennusaikana kun mies tekee ympäripyöreitä päiviä kun kelit sallii, niin meilläkin muutaman kerran henkevimmät keskustelut ja nauvottelut on käyty tekstiviestitse. Eikä se muuten ole paha asia, varsinkin kun saa vastakaikua. Ja näppäillessä sitä tulee ilmaistua ne tärkeät asiat ja punnitsee paremmin myös negatiiviset sanansa kuin kasvotusten. =)
 
ev
Täällä kans... me stevitään asioita Facebookin kautta. Siellä yksityisviesteissä toki... helvetin säälittävää!!! Mutta kun mies ei osaa puhua naamatusten, se kokee et en anna sen sanoo mielipiteitään. Mä koen sen puhetyylin taas syyttävänä ja hyökkäävänä.

Kirjoittamalla menee asiat enempi perille.. kummallekin.
 
Harvoin kai suhteen alussa tarvii kauheesti mitään ongelmia ruotia et eiköhän tuo puhekyky ilmenny vasta myöhemmin...

Meillä mies on täysin onneton puhumaan, siis jos kyse on parisuhde asioista/ongelmista. Meillä viellä vaikeuttaa asiaa kun mies on muutenkin melko hiljainen ja "hidas" ja minä taas puhelias ja nopeatempoisempi eli vastaus pitäisi tulla heti jne. Mies sitten usein tuntee itsensä "ahdistetuksi" ja kokee keskustelut pikemminkin kuulusteluina vaikkei se tarkoitus olisikaan.

Eli parhaiten melkein asiat selkiytyy kun laittaa työpäivän aikana tekstareita, mies sitten vastaa niihin kun on töistä sopiva hetki ja saa rauhassa miettiä vastauksia. Naamatusten keskustelut menee helposti vaan vittuiluksi puolin ja toisin. Sama se kai on miten niitä asioita käsitellään, kunhan jotenkin käsitellään. Harmi vaan tuppaa kasaantumaan paljon käsittelemättömiä enkä minä ainakaan koskaan unohda niitä.
 
Mä edelleen liputan sen puolesta että välillä ottaa miehen kanssa kahdenkeskisen illan ja molemmat ottaa muutaman oluen, ei siis kännejä, mut sen verran että vaikeistakin asioista puhuminen helpottuu. Se on meillä ollu se voimavara ja mieskin puhuu kuin ruuneberg kun on pienessä sievässä. Nyt kun oon raskaana ja näitä yhteisiä iltoja ei oo ollu sitten heinäkuun, niin tekstiviestit sauhuaa. Sitähän me naurettiin yks päivä että meillä on liian vähän kahdenkeskistä NOUSUHUMALAISTA aikaa :LOL:
 

Yhteistyössä