mies ei halua naimisiin koska mulla ei ole työtä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan vaan purkaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
6kk työttömänä.
olin kotona 2,5v.
kun olin kotihoidontuella mulla oli tulot, kotihoidontuki 316e, lapsilisät 210e, kuntalisä 90e, esikoisesta kelan elatustuki 147e.

Nyt työttömänä saan työmarkkinatukea+kulukorvaus työharjoitteluntakia nuo on yhteensä jotain 950e/kk, lapsilisät 216e, elatustuki esikoisesta 147e.

Eli mies on joutunut melko pitkään jo kantamaan pääasiallisen rahallisen vastuun teidän elämisestä?
Ehkä se painaa jo useamman vuoden jälkeen hartioilla?

Kyllä mä ymmärrän sitä sun miestäsi, olisiko teillä edes varaa tällä hetkellä käyttää rahaa tuhansia häihin?
Vai menisittekö vain maistraatissa halvalla naimisiin?

Ehkä sun tosiaan kannattaa ensin saada se kunnon työpaikka, raha-asiat tasapainoon, toivottavasti tuo työharjoittelu poikii jotain. :)

Kyllä toi munkin mielestä tekosyyltä haiskahtaa. Olette olleet noin kauan yhdessä, eikä mies sua varmaan ole lemppaamassa, vaikkei töitä heti löytyisikään, niin vaikea tajuta, miksi se olisi este naimisiin menolle.

[QUOTE="vieras";27760813]Eli mies on joutunut melko pitkään jo kantamaan pääasiallisen rahallisen vastuun teidän elämisestä?
Ehkä se painaa jo useamman vuoden jälkeen hartioilla?

Kyllä mä ymmärrän sitä sun miestäsi, olisiko teillä edes varaa tällä hetkellä käyttää rahaa tuhansia häihin?
Vai menisittekö vain maistraatissa halvalla naimisiin?

Ehkä sun tosiaan kannattaa ensin saada se kunnon työpaikka, raha-asiat tasapainoon, toivottavasti tuo työharjoittelu poikii jotain. :)[/QUOTE]

olin kotona 2,5v josta mies on hoitanut kulut (HUOM hoitaa siis vain asumiskulut) yksin elokuusta 2011 lähtien.

Ihan maistraatti kelpaa. Pienet kahvittelut vain kotona.

Ja kun talo ja laina on miehen nimissä ja hänen omaisuuttaan vaan niin en mä sen lainoja ala maksamaan eikä hänen mielestä kun niitä pidäkään maksaa. Kun puolesta voidaan avioehtokin tehä jos on tarvetta koska mä en miestäni halua rahan tai omaisuuden takia.

Muuttuiskohan miehen mielipide jos se tietäis millaiset perinnöt mua odottaa muun vanhempani jättävät tämän maailman. Taidan sen kuitenkin pitää omana tietona.

Yhteistyössä