mies ei halua naimisiin koska mulla ei ole työtä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan vaan purkaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kunhan vaan purkaan

Vieras
ymmärtäisin jos kyse olis jostain elämäntapa työttömästä mutta kun mä olen tässä ekaa kertaa elämässäni työttömänä. Olen aina elättänyt itseni ja oman lapseni. Nyt kun ollaan asuttu yhdessä 2,5v ja meillä on yhteinenkin lapsi olen ollut kotihoidontuella ja mies on ottanut enemmän vastuuta maksuista. mutta edelleenkin olen silloin hoitanut omat laskuni ja kaikki lasten kulut sekä oman että yhteisen lapsen kulut. Työttömyyteni johtuu aika pitkälle siitä että ollaan muutettu toiselle paikkakunnalle joka on maalla ja olen nyt kotihoidintuelta alkanut työnhakijaksi. Töitä omalla alallani on täällä todella huonosti.
Oma mielipiteeni on että tuo työ on pelkkä veruke. Sanois vaan suoraan ettei halua naimisiin.

Valehtelet, suomessa on huutava työvoimapula ja sinä muka olet työtön. Kaikki tällä palstalla tietää että kuka vaan voi opiskella itsensä asianajajaksi tai erikoislääkäriksi ihan milloin vaan ja alkaa tienaamaan isoja rahoja. Kysy ihan keneltä vaan kirjautuneelta.

Haluatko sinä naimisiin miehen kanssa, joka ei halua naimisiin sinun kanssasi? Jos et, niin sittenhän olette molemmat tyytyväisiä, kun ette mene naimisiin. Eikö niin?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27760288:
Uusperhekuviot toimivat harvoin.

noh meillä toiminut tämä asia jo 7-vuotta eikä tässä ole mitään muita osapuolia.

On vain minä, mies ja esikoiseni jolla ei ole minkäänlaista biologista isää kuvioissa ja yks meidän yhteinen lapsi. me eletään kuin mikä tahansa normaali ydinperhe.

[QUOTE="vieras";27760293]Valehtelet, suomessa on huutava työvoimapula ja sinä muka olet työtön. Kaikki tällä palstalla tietää että kuka vaan voi opiskella itsensä asianajajaksi tai erikoislääkäriksi ihan milloin vaan ja alkaa tienaamaan isoja rahoja. Kysy ihan keneltä vaan kirjautuneelta.[/QUOTE]

:D

No juu, vaikea kuvitella tosiaan että työttömyys olisi se "oikea" syy kun kerran et ole mikään siivestelijä. Ehdota sille avioehtoa jolla tuokin pitäisi ainakin teoriassa selviä (rahojen epätasaisuus). Jos vielä hiertää, niin sitten voisi mies selittää hieman tarkemmin...

Jos kyse on väliaikaisesta tilanteesta niin kosi kun olet saanut töitä. Jos et saa töitä alueelta niin muuta työn perässä ja sano miehelle että on tervetullut mukaan halutessaan.

Jos kyse on väliaikaisesta tilanteesta niin kosi kun olet saanut töitä. Jos et saa töitä alueelta niin muuta työn perässä ja sano miehelle että on tervetullut mukaan halutessaan.

Oletko oikeasti sitä mieltä että pitää alkaa varastoapulaisen paikasta siirtolaiseksi ja muuttamaan eri puolelle suomea työn perässä, vaikkakin olisi asunut sukutilallaan 40 vuotta ja pitänyt paikkaa pystyssä ittekseen, tila myyntiin ja työn perässä muualle siirtolaiseksi vuokralle asumaan?

[QUOTE="vieras";27760329]Oletko oikeasti sitä mieltä että pitää alkaa varastoapulaisen paikasta siirtolaiseksi ja muuttamaan eri puolelle suomea työn perässä, vaikkakin olisi asunut sukutilallaan 40 vuotta ja pitänyt paikkaa pystyssä ittekseen, tila myyntiin ja työn perässä muualle siirtolaiseksi vuokralle asumaan?[/QUOTE]

Ap kylläkin kertoi muuttaneensa paikkakunnalle, ilmeisesti miehen perässä. Jos mies ei suvaitse mennä naimisiin koska hän on työtön, niin ehdottamani on oikea ratkaisu.

ihan väärä lähestymistapa on sanoa että oon työtön koska en saa täältä oman alan töitä. Iso osa työttömyydestä johtuukin juuri siitä et ihmiset keksii kaikenmaailman verukkeita ettei töihin tarvitse mennä. Jos haluat töihin, menet minne pääset ja siellä ollessa haet oman alan duuneja.

Minulla naimisiin menon ehtona oli, etten ole enää opiskelija.. Neljä vuotta opiskelin vielä tämän jälkeen kunnes valmistuin. Samana päivänö kun valmistuin niin varasin ajan maistraattiin ja laitoin tiedon tekstarina miehelleni. :D luvattu mikä luvattu :D Nyt ollaan oltu neljä vuotta naimisissa ja yhdessä yhteensä 10 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27760335:
minä eikä moni muukaan varmaan tajua tuota pakonomaista halua päästä naimisiin.

Ei ole mitään pakkoa. Jos oikeasti ei piittaa tai usko avioliittoon vois varmaan kertoa sen sille toiselle osapuolelle ihan normaalisti. Mä en siitä mitään kilareita vedä. Kun on kuitenkin joskus vuosia sitten maininnut sen ettei sillä ole mitään naimisiin menoa vastaan että varmaan itsekin joskus menee naimisiin kun se sopiva löytyy(kertoi siis tämän joskus kaua sitten sillon kun ei vielä mitenkään seurusteltu tai oltu yhdessä, oltiin vaan tuttuja).

[QUOTE="susu";27760339]ihan väärä lähestymistapa on sanoa että oon työtön koska en saa täältä oman alan töitä. Iso osa työttömyydestä johtuukin juuri siitä et ihmiset keksii kaikenmaailman verukkeita ettei töihin tarvitse mennä. Jos haluat töihin, menet minne pääset ja siellä ollessa haet oman alan duuneja.[/QUOTE]

Noh mulle siis kelpaa ihan mikä työ vaan mihin pääsen. Mieluiten kuitenkin kokopäivätyötä. Mutta faktahan on se ettei sairaanhoitajan tai lääkärin työhön pääse ilman alan tutkintoa. Täällä ei ole sellaista työtä mihin pääsis ilman mitään alan tutukintoa tai työkokemusta. Valitettavasti.

Noh mulle siis kelpaa ihan mikä työ vaan mihin pääsen. Mieluiten kuitenkin kokopäivätyötä. Mutta faktahan on se ettei sairaanhoitajan tai lääkärin työhön pääse ilman alan tutkintoa. Täällä ei ole sellaista työtä mihin pääsis ilman mitään alan tutukintoa tai työkokemusta. Valitettavasti.

Oonkin aina halunnut kuulla paikkakunnasta missä on ainoastaan ns korkeakoulutettuja työpaikkoja. Kertoisitko lissää :)

En omaa tutkintoa mihinkään näihin tehtäviin. Muita paikkoja vapaana ei ole meidän kunnassa. Naapurikunnassa aikalailla sama tilanne, saman tyyppiset työt avoinna.

Laboratoriohoitaja
2 Sairaanhoitajaa
Puheterapeutti
Sosiaali työntekijä
Psykologi
Floristi
Hitsaaja
Henkilökohtainen avustaja (Avustajalta toivotaan kokemusta avustamisesta)

En omaa tutkintoa mihinkään näihin tehtäviin. Muita paikkoja vapaana ei ole meidän kunnassa. Naapurikunnassa aikalailla sama tilanne, saman tyyppiset työt avoinna.

Laboratoriohoitaja
2 Sairaanhoitajaa
Puheterapeutti
Sosiaali työntekijä
Psykologi
Floristi
Hitsaaja
Henkilökohtainen avustaja (Avustajalta toivotaan kokemusta avustamisesta)

Varmuudella voin sanoa että tohon viimeiseen pääsee töihin. Toki riippuu millainen hakija, en mäkään mitään pässiä palkkais.. Ja se et hakemuksessa sanotaan että toivotaan sitä tai tätä, ei tarkoita ettei ilman niitä ominaisuuksia sitä työtä sais. Kyse on kysynnän ja tarjonnan laista. Nimim. kokemusta on

[QUOTE="susu";27760389]Varmuudella voin sanoa että tohon viimeiseen pääsee töihin. Toki riippuu millainen hakija, en mäkään mitään pässiä palkkais.. Ja se et hakemuksessa sanotaan että toivotaan sitä tai tätä, ei tarkoita ettei ilman niitä ominaisuuksia sitä työtä sais. Kyse on kysynnän ja tarjonnan laista. Nimim. kokemusta on[/QUOTE]

Tuossa henkilökohtainen avustaja jutussa pitää osata käsitellä jotain peg-letkua. Mä en edes tiedä mikä se pegletku on...

[QUOTE="susu";27760389]Varmuudella voin sanoa että tohon viimeiseen pääsee töihin. Toki riippuu millainen hakija, en mäkään mitään pässiä palkkais.. Ja se et hakemuksessa sanotaan että toivotaan sitä tai tätä, ei tarkoita ettei ilman niitä ominaisuuksia sitä työtä sais. Kyse on kysynnän ja tarjonnan laista. Nimim. kokemusta on[/QUOTE]

"varmuudet" taitaa nyt olla vähän keksittyjä :laugh:

Todella fiksu mies. Nostan hattua.

Kukaan aikuinen hiemankin elämänkokemusta omaava ja itse vastuunsa kantava järkevä mies ei sitoudu naiseen joka ei kykene elättämään itseään työnteolla, oli syy sitten mikä hyvänsä. Hanki töitä, kanna kortesi kekoon ja ääni kellossa varmaan muuttuu. Painolastia ei kukaan halua.

[QUOTE="mies";27760417]Todella fiksu mies. Nostan hattua.

Kukaan aikuinen hiemankin elämänkokemusta omaava ja itse vastuunsa kantava järkevä mies ei sitoudu naiseen joka ei kykene elättämään itseään työnteolla, oli syy sitten mikä hyvänsä. Hanki töitä, kanna kortesi kekoon ja ääni kellossa varmaan muuttuu. Painolastia ei kukaan halua.[/QUOTE]

et tainnut lukenut aloitusta.

"varmuudet" taitaa nyt olla vähän keksittyjä :laugh:

No ei edes ole provo. Musta on lähinnä provo et sanoo ettei saa töitä jos ei edes hae aktiivisesti kaikkiin vähänkin mahdollisiin! Itse olen hakenut jopa pariin paikkaan (toinen niistä myös henk.koht avustaja) mihin ei ollut kokemusta eikä opintoja takana, mut sain duunit, toisessa olen ollut nyt 6 vuotta vakituisena ja opiskellut alan töiden ohessa. Et kyl fakta on se et itse sitä on itsensä suurin este. Tässäkin asiassa.

et tainnut lukenut aloitusta.
Luin mutta luin nyt varmuudeksi uudestaan. Miten niin?

Olet miehestäsi riippuvainen taloudellisesti tällä hetkellä, mies ei halua sitoutua sellaiseen tilanteeseen loppuelämäksi mikä on täysin ymmärrettävää ja ihailtavaa tänä päivänä kun taloudellinen tilanne on muutenkin epävarma, elättejä ei kukaan kaipaa.

Jos tämä tilanne olisi toisinpäin niin täällä varmaan heruisi muilta naisilta runsaasti ymmärrystä ja kommentteja että työttömän miehen kanssa ei kannata mennä naimisiin. Mutta nainenhan ei voi käsittää miksi häntä ei huolita avioon elätiksi, silloinhan täytyy olla varmaan miehessä vikaa. Naurattaa.

Hommaa se duuni niin asiat näyttävät ihan toisenlaiselta tai ainakin sitoudu sen duunin etsimiseen hankkimalla esim. koulutusta. Siihen asti on ihan turha täällä nillittää asiasta ja olla marttyyrina kuinka ei ole sinun vikasi että töitä ei ole. Parisuhdehan teillä jatkuu joka tapauksessa joten en näe tässä yhtään mitään ongelmaa paitsi tietysti sen että joku ei pääse leikkimään prinsessaa ja selaamaan häälehtiä.

Yhteistyössä