Mies ei halua lasta -miten vauvakuumeen saa pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ahdistaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ahdistaa"

Vieras
Meillä on yksi lapsi, syksyllä koulunsa aloittava. Nyt olisi viimeiset mahdollisuudet tehdä toinen, mutta mies ei halua enää lapsia! Syynä kuulemma mukavuudenhalu. Minä olen säilyttänyt kaikki vauvanvaatteet ja nyt olisi monella tapaa hyvä aika tehdä lapsi. Kevät saa minulla vauvakuumeen huippuunsa ja ahdistaa tuo miehen mielipide ihan hirvittävästi! Mietin jo eroa ja hakeutumista hedelmöityshoitoon... siis en oikeasti menisi, mutta mielessä käynyt. Miten saisin vauvakuumeen pois? Hirvittävä tunne kun en saa enää ikinä lapsia, masentaa :( koko tulevaisuus tuntuu ihan typerältä. Esikoinenkin toivonut meille vauvaa ja ihmiset ehdottelevat "tehkää toinen". Mies piti pitkään mielipiteenään "sitten joskus" ja siksi elättelin toivetta :(

Ei kai tuota vauvakuumetta saa mitenkään pois. Ikävää, että olette miehen kanssa eri aaltopituudella ko. asiassa. Se on joko vaihdettava ukkoa jonka kanssa pyöräyttää iltatähti tai tyydyttävä tähän yhteen ainokaiseen lapseen ja pysyä nykyisen ukon kanssa.
Lapsethan ei ikinä päätä vanhempien puolesta tuleeko lisää lapsia vai ei. Pahin mahdollinen kysymys lapselle on, että olisko kiva saada pikkuveli tai -sisko. Ei ikinä. Ihan sama toivooko esikoinen sisarusta. Samoin kuin sukulaiset, ystävät ja tuttavat, helppohan heidän on sanoa, että tehkää toinen.
Ymmärrän miehesi näkökulman asiaan, hänellä alkaisi kaikki sama rumpa alusta. Nyt varsinkin kun teillä alkaa olemaan lapsen kanssa helppoa kun syksyllä jo koululainen.
Kannattaa vielä puhua miehen kanssa, että onko oikeasti ehdoton ei toiselle lapselle. Jos näin on, ja itselläsi halu lisää, suosittelen harkitsemaan vaihtoehtoja. Helposti katkeroidut ajan myötä sitten jos päädyt miehen vuoksesi olemaan ilman toista lasta.

Mulla sama tilanne... Ikää on jo niin, että todella on ne viimeiset hetket käsillä, eikä oikein ehdi enää miestä vaihtaakaan (eikä tässä isompia ongelmia olekaan, paitsi tämä lapsiasia). Tunteesi ovat todella tuttuja. Itsekin yön pimeinä tunteina mietin kaikkea hullua, kuten mitä jos tekisi vaan jonkun kanssa lapsen. Tietenkään en niin tee, mutta tuntuu todella turhauttavalta, kun mies on vaan päättänyt, että ei halua enää lapsia. Vaikka mistä sitä tietää, vaikka haluaisikin sitten joskus kymmenen vuoden päästä jonkun toisen kanssa, aarrrgh. Suurin toiveeni on, että sattuisi vahinko... Tahallaan en rupea "vahinkoa" tekemään, koska sitten en pystyisi elämään omatuntoni kanssa. Mutta surullista tämä on...

Sinänsä toinen lapsi ei miehelle tuottaisi suurta kuormaa, koska esikoisenkin olen hoitanut lähes yksin. Niin ja kaiken lisäksi minä olen se, joka tähän taloon pääosin tuo leivän. Ajattelin sanoa miehelle, että en aio enää käyttää ehkäisyä. Jos ei tämä sovi, saa olla ilman seksiä tai ottaa toisen naisen. Ottaa oikeasti niin päähän ne lupailut toisesta lapsesta. Olisi täysin eri asia, jos olisi alusta asti sanonut, että ei halua kuin yhden.

Meillä ei heti tärpännyt ja vauvakuume oli ihan huikeissa mitoissa.
kyllä se ajan kanssa hiipui, kunnes yllätys oli aivan valtavan ihana.
Nyt on pian 3 viikkoinen kultakimpale sylissä:)
Keskustelpe miehesi kanssa, että tahdot vielä, kerro kaikki tunteesi, josko sitten vaikka....?:rolleyes:

Yhteistyössä