Mies ei antanut mulle lupaa lähteä pikkujouluihin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hittolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27485938]Alat päivä päivältä kuulostaa pienitalopreerialaisemmalta.[/QUOTE]

Mulla onkin pari sellasta mekkoa sekä semmonen bonnet (mikä lie suomeks; hilkka?) hattuna. :p Lettien pitää antaa taas kasvaa. Ainoana mielessä just nyt lisääntyminen ja pienen keittiöpuutarhan istuttaminen keväällä.

Onneksi näin ei ole... ;) :heart:

Mua taas häiritsi se että ikään kuin naimisissa olevalle ihmiselle olisi joku itseisarvo se että kaikki muutkin häntä himoitsee, ja olettamus että vieras muka voi hänet ampua alas luuloistaan "ei sua kuule kukaan halua"-lauseella... :D :D :D

Totta kai haluan, että työpaikalla kukaan ei voi keskittyä töihinsä kun olen paikalla ja kun keskustelen työasioista niin vastapuoli vain huokailee ihailevasti :laugh:

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Alkuperäinen kirjoittaja Joku järki hei..;27485375:
Hetkonen... Siis miksi sinun pitäisi mennä niihin TYÖPAIKAN pikkujouluihin? Pidätkö niin paljon työstäsi. Minulla aviomiehenä ainakin heti heräisi epäilys, että miksi pitäisi mennä firman ryyppy/pettämisjuhliin vain, että saisi pitää työpaikkansa. Se on vaan työpaikka. Jos on niin kyvytön sosiaaliseen kanssakäymiseen, että suhteiden ylläpito työkavereihin ei onnistu ilman ryyppy/pettämisjuhlia niin mielestäni on ansainnut työttömyyden.

Miksi nämä PIKKUJOULUT ovat nyt niin tärkeä asia? Mikset voi järjestää vaikka kotona pirskeitä työkavereiden tai kavereiden kesken. Onko se jouluateria tai keilaaminen tai erikoisohjelmanumero siellä firman kalliissa pikkujouluissa nyt niiiiiiin maan mahtava, että sen takia pitää mennä sinne iskettäväksi ja kuolattavaksi tai että itse järjestetyt kemut ei vetäisi sille vertoja?

Sama pätee kaikkiin puolisoiden opiskelijaristeilyihin / bileisiin sukupuoleen katsomatta!

Miks ihmeessä jotkut kuvittelee, että pikkujoulut on vain ja ainoastaan ryyppy- ja pettämisjuhlat? Miten pikkujoulut eroaa kaikista muista firman tilaisuuksista? Jos on pettääkseen, sen voi helposti tehdä siellä työpaikallakin, ihan virka-aikaan. Tai kotimatkalla, just ennen töiden alkua, työmatkalla... Meidän pikkujouluissa ei kukaan ole koskaan ketään pettänyt, ainakaan tietääksemme. Ihmiset on enemmän tai vähemmän hönössä, mutta mitään ongelmia ei ole koskaan ollut. Mä olen niissä bileissä aina selvinpäin ja niin on moni muukin ollut. Silti meillä on ollut tosi hauskaa, kun kerrankin pääsee viettämään vapaata aikaa niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa muutenkin on suuren osan päivästä.

Tänä vuonna me järjestetään tämä juhla ihan itse, omalla kustannuksella. Meitä lähtee vain tietty porukka, ehkä kolmasosa henkilöstöstä. Ja lähdetään vielä laivalle, mikä on jo ilman pikkujouluaikaakin synnin kotipesä :O.

[QUOTE="juups";27484317]Ei sun tartte hakata siä päätä seinään, ei ollenkaan. Tiedätkö, mä koin, et mä en jaksa. Kerroinkin, että olin väsynyt, ja jotenkin ajatus bileillasta ei oikein napannut. Kävin toki jossakin, kuten mieskin omissa harrastuksissaan ym, mutta tämä koski nyt oikeastaan vain tota bilettämistä. Ajatus siitä, että toinen ryyppää ja makaa seuraavan päivän, ei oikein napannut siinä vaiheessa.

Enkä mä aatellu, et kotiäiti ei vois mennä mihkään, mut se vaan ei tuntunut elämäntilanteeseen sopivalta, lähinnä siis ton jaksamisen takia. Meillä kuitenkin neljä lasta...

Meitä ihmisiä on vähän erilaisia. Siks meillä toimittiin näin, teillä vissiin erilailla?[/QUOTE]

Täytyy kyllä kauhistella miten saakeli kauheita ja katkeria akkoja voi olla. Siis millä oikeudella sä jäkätät miehellesi menoistaan jos sua itseä ei nappaa tai huvita tai et jaksa mennä menoihisi? Sanoit oikein suunnitelmallisesti jäkättäneesi jotta mies ymmärsi pahan olosi (joka tuli mistä?, katkeruudesta) ja oli menemättä?
Henkistä väkivaltaa sanon vaan.

Minusta on käsittämätöntä, että valitaan kumppaniksi ja puolisoksi itsensä täysi vastakohta. Että jos itse tykkää mennä joskus vaikka baariin, niin valitaan mieheksi sellainen joka ei tykkää yhtään baareilusta, ei juo, tykkää vain nyhjätä kotona.

Ei sitten käynyt mielessä, että jossain vaiheessa voi tulla onkelmia?

Minun mielestä omat menot ovat pääsääntöisesti "ilmoitusasia" jota sitten puidaan, että saadaanko lastenhoito ja muut kuviot toimimaan. Ei ensimmäisenä pidä mennä tilanteeseen siten, että on epävarma omasta "pääsemisestä". Kai sen jokainen ymmärtää, että meno voi jäädä väliin jos onkin kumppanin sukulaisen hautajaiset tms, mutta ei pitäisi jäädä väliin sen takia että toisella "on vähän ollut tylsää" ja sitten onkin taas vielä pikkujoulut yms.

Ja tiedoksesi, että pikkujoulut voi vaikka nostaa yhteisön henkeä. Jos sulla on huonoja kokemuksia niin ei tarkoita että kaikilla olisi..

[QUOTE="mei";27485848]Ei nyt varsinaisesti "lupaa" tarvitse kysellä, mutta kyllä molemmat varmistetaan toisiltamme että käykö että menen. Ihan kunnioituksesta toiseen ja myös siksi että toisella saattaa olla jo tiedossa joku muu suunnitelma jota ei ole ehtinyt/muistanut kertoa.

Nimenomaan työpaikan pikkujoulut tuntuu olevan niitä joissa sattuu ja tapahtuu.. Ennemmin sitten vaikka pikkujoulut omien kavereiden kesken, työpaikan pikkujouluissa toki sitten voisi pyörähtää syömässä jne. Mutta ryyppääminen työkavereiden ja esimiesten kanssa?
Onpa monella ollut vaikeaa pikkujoulujen jälkeen rantautua takaisin töihin, kun hävettää...

Minä sanoin miehelle suoraan että en tykkää että menet(pohjautuen aiempiin kokemuksiin), mutta hetken asiaa sulateltuani ehdotin että kävisi asiallisesti siellä jonkin aikaa olemassa.
Yleensä noissa pippaloissa tuntuu meno olevan sellaista, että tuskin nukun ennen kuin mies kotiutuu sieltä ehjänä kotiin..[/QUOTE]

Tästä menojen rajoittamisesta tuli mieleen eräs tuttu kotiäiti jota mies ei päästänyt yksin edes lenkille. Lopulta vaimo lähti toisen miehen matkaan ja jätti exänsä hoitamaan koko pesueen. Joskus se rajoittaminen voi kääntyä itseään vastaan kun toisella tulee mitta täyteen.

Yhteistyössä