Et kertonut, että onko lapsenne yhteisiä vai sinun edellisestä suhteestasi. Jos lapset ovat vain sinun eikä miehen, niin siinä tapauksessa saat jonkinlaista elatusapua lapsista, joten periaatteessa miehesi ei ole pakko kustantaa sinun lasten elatusta. Jos kyse on yhteisistä lapsista, niin sehän on jo lakiin kirjattu, että kumpikin vastaa lasten elatuksesta parhaan kykynsä mukaan.
Mitä pidemmälle jatkat tätä systeemiä, niin sitä enemmän katkeroidut ja kärsit taloudellisesti. Jos kyse on yhteisistä lapsista, niin saisit mieheltä elatusmaksut, jolloin eläisit leveämmin kuin nyt. Koska mies ei ole osallistunut lasten elatukseen nytkään, niin älä vain ihmeessä suostu sellaiseen järjestelyyn, että mies elatusmaksuaan pienentääkseen suostuisi maksamaan esim. harrastus- ja vaatekulut puoliksi, koska et varmasti saisi niitä mieheltäsi. Helpompaa, että mies maksaisi tietyn summan joka kuukausi elatusta, joten jos mies jättää ne maksamatta, ne saa oikeudessa perittyä.
Mies käyttää sinua härskisti hyväksi, etkä löydä keinoja, miten kierteen saa katkaistua. Ota käyttöön jääkaapissa systeemi, että miehen itseostamille ruoille on oma hylly, miehen liinavaatteita, pyyhkeitä ja vaatteita ei pestä (pesuaineetkin voi itse ostaa) jne. Telkkarin katseluunkaan ei ole asiaa, jollei maksa tv-lupaa tai sähkölaskua (tai edes 50 % niistä).
Miehesi ei kunnioita eikä arvosta sinua. Epäilenpä, mahtaako rakastaakaan, sillä ainakin minulle rakkaus on nimenomaan tekoja eikä pelkkää rakkauden vakuuttelua. Mitä merkitystä sitä paitsi tällaisessa tilanteessa on sillä, että mies vakuuttelee rakkauttaan, jotta saa naisen tyyntymään ja mies tietää, että illalla naiselta taas irtoaa "piparia", kun vähän aikaa hellittelee naisen hellyydentarvetta.
Itselläni oli vähän vastaava tilanne. Mieheni otti aluksi vastaan mukisematta kaikki hellyydenosoitukseni. Tykkään hemmotella miestä paljon, kun rakastun, mutta huomasin äkkiä, että hemmotteluintoni laantui, kun toinen ottaa kaiken itsestäänselvänä vastaan eikä vastaavaa käytöstä ole näkyvissä hänen puoleltaan. Minä siis kokkasin herkkuruokia, siivosin kämpän puhtaaksi jne, jonka jälkeen mies vietti paljon aikaa luonani tekemättä mitään. Rupesi ärsyttämään toisen passiivisuus. Sitten vain päätin, että minä en siedä enää tilannetta ja jos miehelle muutos ei sovi, hän voi lähteä kävelemään samantien. Kerran sitten rohkaistuin, pyysin miestä auttamaan ruoanlaitossa, pyysin tarttumaan imuriin ja jossakin vaiheessa kysäisin, että voisiko hän käydä kaupassa. Siitä se sitten lähti menemään. Nykyisin olemme sopineet (siis ennen yhteenmuuttoa), että mitkä kulut jaamme puoliksi ja mitkä kulut ovat henk.kohtaisia kuluja. Nyt taas systeemi toimii ja nimeomaan tasa-arvoisesti.