Mies ei anna ottaa 2,5vuotiasta mukaan etelänlomalle.

  • Viestiketjun aloittaja elina
  • Ensimmäinen viesti
elina
Oon syksyllä lähdössä pojan 10v, äitini ja siskon perheen kanssa Turkkiin.
Olin varannut matkan myös 2,5v pojalleni, mutta mies ei anna ottaa pienempää poikaa mukaan. Poika on kyllä aivan kamalan villi, ehtii joka paikkaan hetkessä ja tekee pahojaan, jos silmä hetkeksikään välttää.
Vie pojan siksi aikaa äidilleen, itse on töissä.
Hotelliin kuuluu iso vesipuisto, ja uima-altaita on peräti 30kpl. Peruisitko itse oman matkasi ja lähtisit vasta sitten kun pojalla enemmän älliä päässä, vai menenkö ilman poikaa. Matka kestää viikon.
 
Aurora
Ottaisin ilman muuta pienenkin mukaan reissuun! Miksi mies ei antaisi ottaa häntä? Kyllä tuon ikäinenkin nauttii reissusta, ja jopa lasten kanssa on mahdollista itsekin nauttia matkasta. Me ollaan reissattu molempien lasten kanssa, ja tuo kuopuskin, joka on todella vilkas ja ed. reissun aikaan 1,5-vuotias, pysyi oikein nätisti aisoissa matkalla. Istui kaupungilla kiltisti rattaissa ja muuten oli valjaat apuna, ettei hävinnyt väkijoukkoon. Rannalla/altaalla on oltava koko ajan tietenkin vahtimassa, mutta teitä aikuisiahan oli reissuun lähdössä useampia, joten vahtivuoroja voisi jakaa.
 
vieras
Menisin illman, on kivampi ainakin sille isolle pojalle, että saa vähän oikeaa lomaa, ettei joudu pienen mukaan menemään. Ja jos kerran pienellä on vielä tuttu hoitaja ja isäkin tarvittaessa lähellä, niin matkaan vaan, pienen vuoro on sitten, kun matkasta olisi hänelle oikeasti iloa.
 
ei passia mut hammasharja löytyy
ilman lasta tietty! mä en veis ollenkaan lapsia ulkomaille pelkään et ne siepataan tai tapahtuu jotain.Mut mä en koskaan ulkomaille menis muutenkaan ni...
 
Aurora
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menisin illman, on kivampi ainakin sille isolle pojalle, että saa vähän oikeaa lomaa, ettei joudu pienen mukaan menemään. Ja jos kerran pienellä on vielä tuttu hoitaja ja isäkin tarvittaessa lähellä, niin matkaan vaan, pienen vuoro on sitten, kun matkasta olisi hänelle oikeasti iloa.
Kyllä muuten pienetkin lapset ihan oikeasti iloitsee reissaamisesta ja uusista elämyksistä. Miten se ilo olisi jotenkin aidompaa sitten vasta kun on esim. kouluiässä? Vai mikä se ikäraja on? Meidän lapset ainakin ovat olleet aivan riemuissaan matkoilla, ja itsekin on nauttinut heidän riemunsa kautta vielä enemmän kuin ilman lapsiamatkustaessa. Ja valokuvia katselemalla matkojen jälkeen ne ilot eletään uudelleen vielä monta kertaa. Lasten kanssa matkustaminen vain vaatii vanhemmilta enemmän viitseliäisyyttä ja kärsivällisyyttä, mutta se kyllä palkitaan, lasten riemuna ja koko perheen yhteisinä hienoina kokemuksina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pienen vuoro on sitten, kun matkasta olisi hänelle oikeasti iloa.
:eek: Oikeasti iloa?? :headwall: Kyllä meillä etelän matkasta nautti OIKEASTI jopa hitus :headwall: alle vuoden ikäinen lapsi.
Sama juttu. Kyllä altaassa puljaaminen ja hiekkarannalla leikkiminen lähes jokaista taaperoa miellyttää. Loman aktiviteetit vaan mitotetaan matkalaisten iän mukaan =)
 
Me ollaan lähdössä Italiaan perheen kanssa, mies ei tahtoisi ottaa meidän 1 vuotiasta mukaan mutta mä tahdon. Ikävöisin pientä niin kovasti jos mummolaan jäisi..Kyllä mä uskon että lasten kanssa reissu menee ihan hyvin. niin meillä kuin teilläkin. Kivaa matkaa teille päätittepä miten tahansa =)
 
what
Häh.
En ole ikinä käsittänyt näitä, otan vain toisen lapsen mukaan reissulle lähtijöitä.
Onko poika sitten jo melkein kolme kun reissuun lähdette jos nyt on jo 2,5-vuotias.
Ton ikäinenhän nauttii jo vedestä ja auringosta ja kaikesta muustakin löträämisestä.
Mitä järkeä jättää lapsi mummolle kun voi lähteä toisen mummon ja tädin ja serkkujen kanssa lomalle häh????
Johan teitä on jo aikuisia niin monta, että ei kai tuossa ole mitään ongelmaa....

Nimimerkillä itse olin lomareissulla yksin viisivuotiaan ja yhdeksän kuisen kanssa euroopassa ja vieläpä ihan vilkkaassa kaupungissa.
 
muuttanut
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ottaisin pojan mukaan ja luottaisin siihen että pärjään lomalla lapseni kanssa.
En tiedä mikä on ap:n tilanne, mutta ei sitä lasta noin vaan viedä ulkomaille lomalle ilman toisen vanhemman lupaa. Passia ei esim saa ilman kummankin vanhemman allekirjotusta. Jos ovat eronneet, niin ainoastaan yksinhuoltajuus tilanteessa ei tarvitse kait tällasissakaan välittää miehen mielipiteestä.

Jos ovat edelleen parisuhteessa, niin kyllä tuollasista asioista pitää yhdessä sopia eikä tehdä toisen mielipiteen vastasesti. Jokatapauksessa ovat yhdessä lapsen vanhempia ja pitäsi asioista voida sopia, eikä tehdä omavaltaisia päätöksiä suuntaan tai toiseen. Kehotan siis keskustelemaan miehen kanssa ja tekemään sopiva kompromissi tai yhteisesti hyväksyttävä ratkaisu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menisin illman, on kivampi ainakin sille isolle pojalle, että saa vähän oikeaa lomaa, ettei joudu pienen mukaan menemään. Ja jos kerran pienellä on vielä tuttu hoitaja ja isäkin tarvittaessa lähellä, niin matkaan vaan, pienen vuoro on sitten, kun matkasta olisi hänelle oikeasti iloa.
Kyllä muuten pienetkin lapset ihan oikeasti iloitsee reissaamisesta ja uusista elämyksistä. Miten se ilo olisi jotenkin aidompaa sitten vasta kun on esim. kouluiässä? Vai mikä se ikäraja on? Meidän lapset ainakin ovat olleet aivan riemuissaan matkoilla, ja itsekin on nauttinut heidän riemunsa kautta vielä enemmän kuin ilman lapsiamatkustaessa. Ja valokuvia katselemalla matkojen jälkeen ne ilot eletään uudelleen vielä monta kertaa. Lasten kanssa matkustaminen vain vaatii vanhemmilta enemmän viitseliäisyyttä ja kärsivällisyyttä, mutta se kyllä palkitaan, lasten riemuna ja koko perheen yhteisinä hienoina kokemuksina.
Joo, uskon, että poika matkasta nauttisi. Ehdin jo pojalle kertoakin, että syksllä lähdetään lentokoneella etelään. Poika ihan innoissaan tiiraillut lentokoneita siitä saakka. Isomman kanssa olen 1vuotiaasta saakka joka vuos ennen kuopuksen syntymään matkustellut ja kaikki sujunut hyvin. Tää pienempi on kyllä niin täys vastakohta isommalle, et oon nyt itsekin ruvennut miettimään, että ehkä parempi pojan jäädä kotiin, jos jotain sittenkin sattuisi. Tulee sit ens vuonna mukaan, järkeäkin jo sitten vähän enemmän päässä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja what:
Häh.
En ole ikinä käsittänyt näitä, otan vain toisen lapsen mukaan reissulle lähtijöitä.
Onko poika sitten jo melkein kolme kun reissuun lähdette jos nyt on jo 2,5-vuotias.
Ton ikäinenhän nauttii jo vedestä ja auringosta ja kaikesta muustakin löträämisestä.
Mitä järkeä jättää lapsi mummolle kun voi lähteä toisen mummon ja tädin ja serkkujen kanssa lomalle häh????
Johan teitä on jo aikuisia niin monta, että ei kai tuossa ole mitään ongelmaa....

Nimimerkillä itse olin lomareissulla yksin viisivuotiaan ja yhdeksän kuisen kanssa euroopassa ja vieläpä ihan vilkkaassa kaupungissa.
Mun siskosta ei apua paljon olis, sillä vauva matkan aikaan 9kk.
Mun poika olis matkan aikaan 2v9kk.
 
Näin vähillä tiedoilla on vaikea olla mieltä, mutta yleisesti ottaen ei ole kummankaan vanhemman asia kieltää toista vanhempaa viettämästä aikaa lapsen kanssa. Mä voin ymmärtää, että mies kieltäytyy syystä tai soisesta lähtemästä matkalle, mutta sen asia ei ole kieltää lapsia, kuten ei olis vastaavassa tilanteessa mulla oikeutta kieltää lapsia lähtemästä, jos mä en ite haluais lähteä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ottaisin pojan mukaan ja luottaisin siihen että pärjään lomalla lapseni kanssa.
En tiedä mikä on ap:n tilanne, mutta ei sitä lasta noin vaan viedä ulkomaille lomalle ilman toisen vanhemman lupaa. .
Lisään että keskusteltuani miehen kanssa...Tai voihan mies tietenkin ottaa lomaa ja puuhailla pojan kanssa jotain kotona. Mummolle ei todellakaan menisi tässä tilanteessa.
 
neljän mutsi
riippuu... sinänsä vois olla hyvä idea lähteä ilman, mutta ymmärrän hyvin jos itse et halua. itse olen pitänyt tärkeänä antaa myös meidän perheen vanhimmalle (nyt 14) nk. laatuaikaa ilman pieniä (ikäero seuraavaan 10 vuotta). Meidän pikkuiset nauttivat kovin mummon seurasta, joten meidän perheessä toimisi kyllä tuo että 2,5 vuotias jäisi kotiin...
 
what
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja what:
Häh.
En ole ikinä käsittänyt näitä, otan vain toisen lapsen mukaan reissulle lähtijöitä.
Onko poika sitten jo melkein kolme kun reissuun lähdette jos nyt on jo 2,5-vuotias.
Ton ikäinenhän nauttii jo vedestä ja auringosta ja kaikesta muustakin löträämisestä.
Mitä järkeä jättää lapsi mummolle kun voi lähteä toisen mummon ja tädin ja serkkujen kanssa lomalle häh????
Johan teitä on jo aikuisia niin monta, että ei kai tuossa ole mitään ongelmaa....

Nimimerkillä itse olin lomareissulla yksin viisivuotiaan ja yhdeksän kuisen kanssa euroopassa ja vieläpä ihan vilkkaassa kaupungissa.
Mun siskosta ei apua paljon olis, sillä vauva matkan aikaan 9kk.
Mun poika olis matkan aikaan 2v9kk.
Eli melkein kuitenkin kolmevuotias....
Riippuu yksikuisesta, mutta kait siinä nyt ehtii sitä teidän poikaakin tiirailemaan, mutta kuten sanottu itseppä parhaiten tiedät ja luultavasti miehesi ei paljoa vahtimiseesi usko kun ei edes poikaa mukaan antaisi ja reissuun on lähdössä noin monta muuta aikuista ja toinen lapsi on jo kuitenkin 10v.
Meillä en edes osaisi tuollaista tilannetta kuvitella niin vaikea sanoa.
Tosin me ollaankin reissattu aika paljon ja ihan kummankin lapsen kanssa joista toinen myös aika rämäpäinen mitään pelkäämätön kiipeilijä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ottaisin pojan mukaan ja luottaisin siihen että pärjään lomalla lapseni kanssa.
En tiedä mikä on ap:n tilanne, mutta ei sitä lasta noin vaan viedä ulkomaille lomalle ilman toisen vanhemman lupaa. .
Lisään että keskusteltuani miehen kanssa...Tai voihan mies tietenkin ottaa lomaa ja puuhailla pojan kanssa jotain kotona. Mummolle ei todellakaan menisi tässä tilanteessa.
Mun mies ei ikinä ole kummankaan pojan kanssa keskenään aikaansa viettänyt, poikien hoito yksin minun vastuulla. Mulla kesälomaa ainoastaan 2vkoa heinäkuun vikasta viikosta ja mies lomalla ennen mua, vie pojat silloin äidilleen hoitoon. Pienemmän pojan päiväkoti suljettu koko heinäkuun, ja päiväkotiin ollaan ilmoitettu, että poika lomalla koko sen kuukauden.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai otat pojan mukaan! Missäpäin Turkkia on hotellissa 30 kpl uima-altaita?
Kusadasissa. Se on vesipuiston yhteydessä oleva hotelli, eli kaikki puiston altaat ja liukumäet hotelli käytössä.
Vau, eipä ole ennen osunut silmään tuo paikka. harmi kun on jo maksettu matka toiseen paikkaan Turkissa.

Sanoisin, että lapset yllättävät iloisesti ulkomailla.. osaavat kyllä käyttäytyä hyvin siellä. Onhan se heillekin mukava kokemus.
 

Yhteistyössä