Mies ei ajattele yhtään, vie kipeän lapsen ulos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsi tuli eilen illalla kipeäksi, yöllä valvoi ja itki kokoajan, kuumetta päälle 38,5 astetta. Nyt aamulla kuumetta n. 37,5 ja tosi itkuinen ja väsynyt. Mies totesi ettei lapsi enää 'niin kipeä' ole, haluaa kuulemma touhuta lapsen kanssa ennen töihin lähtöä. Sanoin että touhuamaan kerkeää myöhemminkin, kipeänä ei lähdetä ulos leikkimään. Mies suuttui ja sanoi ettei asia mulle kuulu, lähti lapsen kanssa ovet paukkuen. Lapsi ei siis ole mun oma. Suututtaa kun mies ei ajattele lapsen parasta, vaan teki tästä asiasta taas meidän välisen 'se on mun lapsi, ei sun' riidan.

No mitäs haittaa? Ei se ulkoilma vaarallista kuumeisellekaa ole....hikiriehuminen ei suositeltavaa.
Meillä tyttö melkein 40 asteen kuumeessa ja tuossa pihalla terassilla keinu riippukeinussa ja katseli kirjoja ja välillä kävi varjoisalle hiekkalaatikollakin leikkimässä

Riippuu vähän touhuilun laadusta mutta ap on kyllä ihan oikeassa, kipeänä lepäillään. Jälkitaudit (esim. sydänlihastulehdus) on muutoin vaarana.

Tietysti "vähän kipeää" lasta on vaikea saada pysymään vaan aloillaan mutta jos lapsi on väsähtänyt ja itsekin halukas lepäilemään, niin silloin on hyvä päivä vaikka katsella leffoja lapsen kanssa. :)

On meilläkin lapset kipeinä olleet ulkona mutta siis omien halujensa ja voimiensa mukaan.

Ymmärtäisin jos lapsi olisi itse kärttänyt että saisi olla isän kanssa pihalla ennen tämän töihinlähtöä, mutta sitä että mies noin suutuspäissään tai jostain näyttämisenhalusta vie itkuisen ja väsyneen lapsen (joka olisi halunnut lepäillä sisällä?) ulos noin vaimon kiusalla, pidän typeränä käytöksenä.

[QUOTE="Lissu";28575967]Riippuu vähän touhuilun laadusta mutta ap on kyllä ihan oikeassa, kipeänä lepäillään. Jälkitaudit (esim. sydänlihastulehdus) on muutoin vaarana.

Tietysti "vähän kipeää" lasta on vaikea saada pysymään vaan aloillaan mutta jos lapsi on väsähtänyt ja itsekin halukas lepäilemään, niin silloin on hyvä päivä vaikka katsella leffoja lapsen kanssa. :)[/QUOTE]

Lapsi oli valvotun yön jäljiltä tosi väsynyt, aamupalan syömisestä, pukemisesta yms. ei tullut mitään, itkeskeli vain koko ajan. Aamupalapöydässä sanoi itse että haluaa lepäämään ja katsomaan piirrettyä. Mies vaan on semmonen, ettei se malta itse olla kotona yhtään, ja sen vuoksi nyt ei kelvannut se leffapäiväkään. Lähdössä päivällä töihin ja yritin sanoa että sen aikaa malttais olla kotona, että katsottaisiin vaikka porukalla jotain kivoja piirrettyjä yms. Totesi että mulle että sä kerkeät sen kanssa kyhjätä kotona sitten kun hän on töissä. Yritin selittää ettei kyse ole siitä että 'kuka saa tehdä mitäkin lapsen kanssa' vaan siitä ettei tulisi kipeäksi enempää. Lapsella oli keuhkoputkentulehdus juuri, nyt tuli uudestaan kipeäksi kun siitä kerkesi parantua. Eli mielestäni pitäisi antaa parantua ihan rauhassa, ettei tule enää mitään jälkitauteja.

Yhteistyössä