Mies ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joskilde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joskilde

Vieras
Mitä tehdä kun mies ärsyttää ja käy hermoille jatkuvasti? Mies ei siis tee mitään poikkeavaa, minä vain raivostun kaikesta tai haastan riitaa. Mitään ongelmaa en koe olevan, vaikka sellainen varmasti on, pakko olla joku syy käytökselleni! Seksi sujuu normaalisti ja joskus minulla jopa on hauskaa hänen seurassaan mutta jokin on muuttunut. Onko kellään kokemuksia? Ratkaisu ideoita kaivataan kipeästi, tai suhde on pian entinen

sillä erolla, että mies provosoi. Kostaa kaiken, minkä näkee tarpeelliseksi. Ja nyt on mennyt sellaisen rajan yli, mistä ei ole paluuta. Näillä kehyksillä.

Mies ei koskaan ole väärässä, mies on aina syytön ja sädekehä kirkkaana.

Tyytymättömyys purkautuu. Mieti mistä se johtuu. Onko kysymys parisuhteen ulkopuolisista tekijöistä ja purat sen mieheen? Vai onko kysymys tunteen hiipumisesta?

Molemmissa tapauksissa oireet ovat samankaltaiset. Lista käteen ja rehellisyyttä itsellesi.

""Joskilde""

Olen samaa mieltä ""Meikämaijan"" kanssa. Pohdi omia tunteitasi parisuhteen ja elämäsi osalta. Sen, että ärsyynnyt miehestä joka käänteessä taustalla voi olla alitajuinen halu päästä eroon suhteesta. Syynä tähän voi taasen olla kiinnostus jotain toista kohtaa. Se, että ei itse aktiivisesti koeta eroa vaikka tilanne olisi tuollainen on puolestaan seurausta siitä, että kokee huonoa omaatuntoa niin, että ei halua olla suhteen lopettava osapuoli.

Tai sitten elämässäsi on jotain sellaista, mikä kanavoi muualta saamasi ärtymyksen juuri mieheesi. Tai sitten olet siinä vaiheessa, jossa suhteen alkuihastus on muuttumassa arjeksi. Tuolloin ne piirteet toisessa, jotka omituisuudessaan ovat aluksi rakastuneena tuntuneet kovin viehättäviltä pikanteilta ominaispiirteiltä, tuntuvatkin nyt raivostuttavilta vioilta persoonassa.

-.-

AP kirjoitit ""Mitä tehdä, kun mies ärsyttää ja käy hermoille jatkuvasti- mies ei tee mitään poikkevaa, mutta minä raivostun kaikesta"".

Sinun kannattaisi miettiä, mitkä tekijät saavat sinut ärsyyntymään ja raivostumaan, vaikka miehessä ei itseasiassa ole mitään vikaa.

Käytätkö e-pillereitä, tai muuta hormonaalista ehkäisyä, ne nimittäin aiheuttavat ärtymystä, kiukkuisutta ja raivareita, joillakin.
Kannattaa luke Klinikalla ja Naistentaudit palstan kirjoituksia e-pilsuista ja niiden erilaisista vaikutuksista mielialoihin ja käyttäytymiseen.

Toinen mahdolliisuus ovat pms- ja pmdd ( pre menstrual syndrome/ kuukautisia edeltävä oireyhtymä) oireyhtymä, johonka tiedetään kuuluvan yli 150 erilaista psyykkistä ja fyysistä oiretta ja jotka ovat lääkäreillekin vielä täysin mysteeri.
Tästä pms:stä ja sen aiheuttamista fyysisitä ja psyykkisistä ongelmista löytyy asiallista tietoa, joko googlen haulla -pms oireyhtymä- tai allaolevassa linkissä:
http://groups.msn.com/Lapsettomuus/pms1.msnw

Kilpirauhasen vajaatoiminta näyttää olevan myös erittäin merkittävä tekijä mielialan säätelyssä. Googlen haulla -kilpirauhanen-, tai kilpirauhasen vajaatoiminta löytyy paljonkin tietoa.

Ei se mies ole välttämättä raivostuttava paskakasa, mutta jos itseä raivostuttaa, niin johonkinhan se kiukku on purettava ja lähellä olevaan henkilöönhän se on helpoin purkaa.

Miehessä ei ole vikaa. Sitten tutki tosiaan ensin itseäsi. Minulle tulee mieleen stressi ja (työ)väsymys. Onko töissä kaikki hyvin? Ja saatko riittävästi unta?
Syö ainakin B-vitamiinia. Entä vatsa, selkä, ovat ne kunnossa?

Hae myös näistä em. harmia, nekin vaikuttavat hermoihin. Jos asiat ovat kunnossa, niin sitten miehen vastaavat. Sitten onkin aiemmin esitettyjen syiden vuoro.

Hyvä Joskilde, minä ehdoitan että puhut miehellesi tästä. Hänkin varmasti huomaa muuttuneen käytöksesi. Älä pidä ongelmaa omanasi, vaan pyrkikää ratkaisemaan se yhdessä, parina.

Yhteistyössä