mies armeijaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä 87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiskä 87

Vieras
olen 18v lähes vuoden ikäisen tytön äiti, mieheni, siis tytön isä, 19v,aloitti juuri armeijan. onko muita nuoria äitejä jotka kaipaavat intissä olevaa kultaansa?mikä helpottaa kovaan kaipuuseen? ikävä on tosi kova.viimeiset 3vuotta nukuttu joka yö yhessä, ja nyt sitten on nämä 2viikon putket ettei näekkään.... :(

mun mies oli jo 25 ku tavattiin, joten sitä inttiaikaa me ei seurusteltu. mut tiedän silti tunteen varsin hyvin, mies kun jäi maihin töihin vasta vuosi sitten, sitä ennen se oli koko seurusteluajan ja esikon vauva-ajan merillä. jos sua yhtään lohduttaa, niin mun mies oli poissa aina 6vko, ylikin. välillä sinä aikana ei kyennyt pitämään yhteyttä mitenkään, jossain grönlannissa tai keskellä atlanttia kun ei puhelinverkot oikein toimi. mutta siitäkin selviää, ja lohduksi voin sanoa että siihen tottuu. tosin siihen menee niin pitkä aika että sun kultasi pääsee varmaan intistä pois ennen sitä mutta...... no, ekat puolvuotta tuntu että jokainen lähtö oli maailmanloppu ja parisänky tuntu liian isolta nukkua yksin. mä nukuinki pitkään sohvalla. parin vuoden jälkeen olin niin tottunu siihen, että sanoin vaan heipat ja jatkoin arkea ku ukko lähti, niinku kuka tahansa kotiäiti sanoo miehelleen tän lähtiessä töihin, oli se työaika sitten 8-16 joka arkipäivä tai se 6 viikkoa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2006 klo 11:21 äiskä 87 kirjoitti:
olen 18v lähes vuoden ikäisen tytön äiti, mieheni, siis tytön isä, 19v,aloitti juuri armeijan. onko muita nuoria äitejä jotka kaipaavat intissä olevaa kultaansa?mikä helpottaa kovaan kaipuuseen? ikävä on tosi kova.viimeiset 3vuotta nukuttu joka yö yhessä, ja nyt sitten on nämä 2viikon putket ettei näekkään.... :(

TÄÄLLÄ ERÄS "SOTALESKI" MYÖS :wave: mies lähti maanantaina inttiin ja olen aika hukassa.. neljä vuotta oltu yhessä ja pisin ero on ollut viikko. En osaa oikein nukkua kun on iso sänky ja yksin siinä pitäisi koisia. Iltaisin tekisi mieli ottaa poika viereen nukkumaan, mutta sit kun se tottuis siihen niin ei saataisi viettää miehen lomia täysipainoisesti ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2006 klo 11:21 äiskä 87 kirjoitti:

kyllä se siun miehes pääsee luultavasti melkein joka viikonloppu pois, mut on se tietty tosi raskasta... onneks oma mies oli 24 ku tavattiin ni ei tarttenu kestää sitä semmoista.... tietty loppusoidan ajan se on siel aika pitkään mut jos on vaa puoli vuotta ni nopeesti se aika menee....

mun mies oli keväällä armeijassa,tyttö synty 3päivää sen jälkeen ku mies lähti inttiin,isyysloman sai pitää mutta siinä se erinlaisuus sitten oliki. lomia oli 2-3vkon välein,ihan niin ku muillakin. ei ollut eri asia vaikka lapsi olikin kotona,ja vieläpä ihan vasta syntyny..

pakko oli pärjätä ilman isukkia,mutta on se aika kyllä nyt jälkeen päin korjaantunu,ja siinä sivussa myös parishde vahvistunu.. äkkiä se aika menee ku on lapsi kotona johon keskittyä :heart:

Meillä isi lähti armeijaan kun ensimmäinen poika oli 7kk.. Ihan hyvin alussa pärjättiin vaikka ikävä olikin kova ja rankaa tietenkin välillä kun yksin poikaa hoiti vaikka apuakin välillä sai.. Loppujen lopuks sit päädyttiin vähäks aikaa asumiseroon kun meni asiat sillein(siellä missä sillon asuttiin,en tuntenut ketään,kaverit jäi muualle,joten aika yksin olin)... Mutta sepä ei sitten kauan kestäny ja yhdessä ollaan taas oltu jo jonkun aikaa ja toinen poika syntyi kuukausi sitten... En siis sano että teille kävisi samoin,toivon että ei,se kun ei ollut herkkua sekään.. Jaksamisia,kyllä se aika siitä kuluu kun lapsen kanssa touhuaa! :hug:

mun mies ei ole nyt intissä se pääsi pois kesällä....mutta muista erittäin hyvin miten hajalla olin silloin....oli aivan kamalaa olla erossa, tuntu et yhessä vaiheessa olin ihan masentunutkin...no loppusota koitti ja kaksi viikkoa olisi pitänyt olla erossa(tämä siis pisin aika) kolme pv se sielä oli ja sit sai luvan tulla meijän luo kun kävi puhumassa. mä olen todella herkkä ja tunteellinen ihminen, joten mulle toi oli melkein yli voimaista....
meillä oli se hyvä puoli että mun mies pääsi "treenilomille" joka toinen pv kun pelaa ihan palkallisesti.... ja välillä tai aika usein itseasiassa se tuli katsomaan meitä kotiin.... loppusota oli pisin aika kun joutu sielä kiinni olemaan ja me satiin käydä vaikka joka ilta sielä katsomassa isiä.
koita jaksaa, tiedän että sulla ei ole helppoa.... voin sanoa ihan suoraan rettä mä nään vieläkin välillä pahoja unia inttiajoista....

Mun mies lähtee inttiin heinäkuussa ja meidän vauva on silloin 9kk vanha.. kauhulla odotan mitä tuleman pitää.. ikävä on jo nyt vaikka mies 8-16 töissä.. mutta kyllä uskon et selvitään ja onhan mulla kaikki kaverit ja meidän vanhemmat tässä tosi lähellä.. mut silti hirvittää ajatus siitä että joutuu nukkuu yksin :( mut kyl siihenki tottuu, ehkä.. ei kaikki.

taas takana yksi valvottu yö.. Poika ikävöi isäänsä ja heräilee vähänväliä. Minä en saa unen päästä kiinni millään kun päässä pyörii kaikenlaiset ajatukset. Ehkä tää tästä tasaantuu kunhan mies pääsee ekalle lomalle.

Mies oli armeijassa kun vauva synty. Onneksi meni eka lapsiveet eikä alkanu heti supistukset niin ehti synnytykseen mukaan sieltä sodan keskeltä :D Olivat nimittäin ihan umpikorvessa...

Olihan se kaipuu ihan älytön, siinä kun odotti viimesillään ja ja sit oli pienen vauvan kanssa kaksin. 2-3vk putkia... Ja kun vielä tuo armeija oli Lapissa niin senhän tietää, että ei sieltä niin vain päästä lomille niinku etelämpänä. Kaveri sano, että hänen poikakaverinsa oli 2 vai olikohan 3 viikonloppua kiinni, kun kävi etelässä armeijan, meillä taas oli ihan jatkuvasti. Mutta kyllä se lähtee siitä varmasti menemään pikkuhiljaa, vaikka eihän se ihan yksinkertasta ole, ikävä on varmasti kova niin sinulla kuin lapsellakin :wave:

Meillä mies menee armeijaan heinäkuun 10, en tiedä miten tulen pärjäämään.. Ollaan oltu silloin melkein 3,5v yhdessä, ja ei yhtä yötä pidempään erossa.. Tyttö on silloin 2v ja mulla opintojen viimenen vuosi edessä, lopputyöt ja muut. Mutta en tosiaan tiedä miten meinaan selvitä, toivotaan että menee hyvin, ainakin paremmin mitä odotan menevän..

VOIMIA A.P:lle ja tietenkin muillekkin samassa tilanteessa oleville!! :heart:

Eikös ne jolla on pieniä lapsia saa joka viikonlopunvapaax, ellei ole leirillä tms..? Ja muistakaa, että jos vauva syntyy inttiaikana niin valtio maksaa vauvan tarvikkeet esim vaunut, turvakaukalon yms..Intin sosiaalikuraattori tms on sitä varten, jonka juttusilla kannattaa käydä, ettei jää mistään "eduista" paitsi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 12:02 Tiitu kirjoitti:
Eikös ne jolla on pieniä lapsia saa joka viikonlopunvapaax, ellei ole leirillä tms..? Ja muistakaa, että jos vauva syntyy inttiaikana niin valtio maksaa vauvan tarvikkeet esim vaunut, turvakaukalon yms..Intin sosiaalikuraattori tms on sitä varten, jonka juttusilla kannattaa käydä, ettei jää mistään "eduista" paitsi.

Eipä ainakaan meillä saanut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 13:29 kutku kirjoitti:
\

kyl meijän tuttu sai vauvan ku sen mies oli intissa ni se sai vaunut ja jotain muuta sellasta siis sai rahaa ja sit kävi ostaa sellaset ku halus jos raha ei riittäny nii piti laittaa ite lisää... mut kyl kuulemma riitti
voimia kaikille "SOTALESKEILLE" :hug: :hug: :hug:

tänään oli "tyttöystäväpäivä" siellä intissä, menin siis sinne ukko-kultaa katsomaan. Ei olis pitäny. Kahta kauheempi ikävä tuli kun ei saanut kunnolla edes koskea :/

En oo enää niin kauheen nuori ja mies ei senkään vertaa mutta viime vuosi oltiin erillään kun mies oli koko vuoden armeijassa. Tyttö ehti täyttää 1v. just ennen kuin isi lähti. Me oltiin kans oltu tosi tiiviisti yhdessä 6v. ennen armeijaa ja kuvittelin että kaikki on ihan kauheeta...

Mutta kappas vaan...kehittelin eka viikoiksi kauheesti tekemistä, kavereita kylään, ite kylään jne. ja aika kului kuin siivillä. Välissä oli niin ikävä että illalla pääsi itku jos ei sieltä voinutkaan soittaa kotiin.

Eka viikkojen jälkeen lomat kyllä pyöri sutjakasti eli kotona oli melkein joka viikonloppu. RUKissa ollessa tosin oli kolmekin viikkoa putkeen pois. Ne tuntui tosi pitkiltä väleiltä.

Nyt on reilu viikko vietetty kotielämää ja tää on mahtavaa!=) Asenteella vaan meette läpi tästä vuodesta tai puolesta vuodesta, kauanko sitten mies viipyykään. Meillä raskainta oli loppuvuodesta koska tyttö alkoi ikävöidä isää yhä enemmän, illat oli itkua ja isin kyselyä ja lopulta ikävästä seurasi joka iltainen oksentelu. Ongelmaa ei ollut silloin kun isi oli kotona.

Meidän suhde jopa parani (vaikkei koskaan ole huonosti mennytkään). Jotenkin sitä vaan rakastui uudestaan ja entistä lujemmin toiseen.

Noista vauva tavaroista...meillä tyttö oli alle 2v. kun ostettiin sotilasavustuksena vaunut. Meillä oli lainakiesit ja jouduimme ne palauttamaan. Hintaa sai olla max. 500?.
Samoin minulle korvattiin silmälasit koska näkö oli huonontunut todella paljon ja lääkäri oli sitä mieltä että uudet lasit tarvitaan. Myös kehykset korvattiin.
Samoin kuuluu korvata hammaslääkärikulut, suurten lääkekustannusten omavastuut yms. Esim. nyt vasta sain tietää että tyttärelle määrätyt erikoismaidot olisi kuuluneet myös tuohon samaan, samoin rasvat ja allergialääkkeet.

Tsemppiä kaikille joiden mies armeijassa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 18:10 määvaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 13:29 kutku kirjoitti:
\

kyl meijän tuttu sai vauvan ku sen mies oli intissa ni se sai vaunut ja jotain muuta sellasta siis sai rahaa ja sit kävi ostaa sellaset ku halus jos raha ei riittäny nii piti laittaa ite lisää... mut kyl kuulemma riitti
voimia kaikille "SOTALESKEILLE" :hug: :hug: :hug:

Joo siis saatiin mekin vaunut, turvakaukalo, pinnasänky ja patja. Se joku raja ylitty ja ite niistä maksettiin 37 euroa. Mutta tarkotin tuota siis, että ei saanut mies viikonloppuja sen vuoksi vapaaksi, ainoastaan ristiäisviikonlopun enkä muista olisko sekin joka tapauksessa ollu lomaa... Sorry ku en maininnu mitä tarkotin tuolla ;)

Yhteistyössä