Mies antaa ymmärtää olevansa sinkku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietin vaan

Vieras
Ajattelin kysäistä, että onko hyvinkin yleistä sellainen, että naimisissa oleva mies haluaa boostata egoaan ja ""unohtaa"" kertoa ex-suhteilleen olevansa naimisissa ja selittää, että miten esim. hänen vanhempansa toivoivat niin kovasti, että heistä olisi tullut pari jne?

Naurattaa melkein, mutta kävi ilmi, että oma ihana aviomieheni on ollut pitkästä aikaa yhteydessä yhteen ex-suhteeseensa, joka ei käsittääkseni ollut edes vakava, mutta tämä toinen osapuoli oli aikamoisen ihastunut ja rakastunut ja ihailee miestäni. Nainen otti yhteyttä ihan vaan perhetapahtuman onnittelujen merkeissä, ei mies.

No, mies ei ole kertonut lainkaan, että on jo ollut pitkään naimisissa (he asuvat eri maissa, eikä ole mitään luontevia yhteisiä ystäviä tmv) ja ummet ja lammet selitti tälle henkilölle, että miten vieläkin hänen vanhemmillaan (ts. minun appivanhemmillani) on joku häneltä saatu lahja ja miten he aina kyselevät hänen kuulumisiaan ja että hänkin pohtii joskus, että mitä jos sittenkin...

En meinannut uskoa silmiäni kun näin tätä viestin vaihtoa, mutta sitten alkoi jo melkein huvittaa. Ei tarvitse olla suurikaan tietokoneguru kun saisi selville (esim hakukoneiden kautta), että mies on naimisissa (mm. meidän perheellä on kotisivut ja kuvien osumat tulevat ihan nimellä) ja tiedän takuuvarmasti sen, että miehen vanhemmat eivät tästä henkilöstä kysele yhtään mitään (itse en edes tiennyt, että ovat koskaan tavanneet).

Mutta tulin siihen tulokseen, että pitäkööt mies huvinsa; jos hänen itsetuntoaan kohottaa se, että jossain joku häntä ikävöi ja hän voi ikäänkuin antaa ymmärtää, että ei hänellä ketään vakituista (tai vaimoa) ole, niin be my guest. Tiedän, että ei hän minua petä (ainakaan tämän kanssa), ja luultavasti siksi noin kepeästi laskettelee luikuria, kun ei joudu ikinä vastaamaan sanoistaan, mutta kieltämättä tekisi mieli lähettää tälle henkilölle meidän hääkuvamme. ;)

Aloin vaan pohtia, että onko tämä tällainen kovinkin yleistä?

Itselleni ei ole tullut mieleenkään vääristellä siviilisäätyäni vaikka kuinka olisin tavannut ihan ""potentiaalisia"" tai ihania miehiä, mutta minä olenkin nainen...en kaikista miesten egojutuista niin tajua.

Kuulitko puhelinkeskustelun? Näitkö sähköpostin? Vai mistä sait tietää? Olisi hauska kuulla :). Mielenkiintoinen juttu! Ehkä tämä naishenkilö edusti jotain ""vapaata ja huoletonta"" elämäntapaa, johon sitoutuminen ja perhe tuovat ""tylsyyttä""...jos vaikka tuli tarve ""kaunistella"" omaa tilannetta :D. Sinänsä kuulostaa hamittomalta ja hämmentyneen pikkupojan toiminnalta. Itse törmään silloin tällöin omassa miehessäni saman tyylisiin piirteisiin (en tosin yhtä suurimittaisessa muodossa). Ehkä se kuuluu miessukupuolen toimintaan...

mun naisystävä teeskentelee myös sujuvasti sinkkua. aina jos hänelle soittaa ja joku on hänen seurassaan ei välillä itsekkään(siis minä) tiedä soitinko kaverille vai omalle kullalle. että kyllä te naisetkin osaatte.

Näin sähköpostin, kun mies oli jättänyt sen auki (mitä ihmettelen myös). Huvittavinta tässä on se, että hän oli käynyt viestinvaihtoa omasta työsähköpostistaan, jota siis hänen sihteerinsä lukee. Ihmetyttää kyllä, että mitäköhän sihteeri pohtii meidän avioliitostamme... No, eipä sillä väliä.

Miehellä siis ei ole perhettä (meillä ei ole lapsia), avioliitto on ollut hänen ideansa alunperin ja jos hän tämän toisen kanssa olisi halunnut mennä naimisiin, hän olisi hyvin voinut sen tehdä. Oma teoriani on, että miestä imarteli ja imartelee naisen huomio (ulkomaalainen, muodokas, viehättävä, koulutettu), vaikka todennäköisesti hän ei varsinaisesti -tunne- naista juurikaan, koska ""suhde"" perustui epämääräiseen viestittelyyn ja harvoihin tapaamisiin, lähinnä illuusioon.

Sen aion kyllä jotain kautta selvittää, vaikkapa miehen siskolta, että onko tämä henkilö oikeasti tavannut appivanhempani (tai siskon ja hänen miehensä), ihan vaan yleisestä kiinnostuksesta. Ja ensi kerralla tsekkaan kirjahyllyn, että millaisia koristeita siellä oikein on. :-D

Ei tämä maailmaa kaada, mutta oli jotenkin huvittavaa. Mies kun viime aikoina ei ole juuri muuta tehnyt kuin varmistellut, että rakastanko minä häntä ja viihdynkö vielä hänen seurassaan, eli taitaa hänellä olla huono omatunto tuosta tai sitten hän on tehnyt sen pönkittääkseen omaa itsetuntoaa, jos hänellä on ollut sellainen olo, että olen ollut jotenkin kalsa ja kylmä häntä kohtaan... No, eipä tuota koskaan saa selville, mutta ajattelin kysäistä, että onko samanlaisia kokemuksia muilla! :)

Täytyy sanoa, että kyllä sinä ihailtavan tyynesti tämän asian otat. Minulta palaisi kyllä käämi, jos oma mieheni juttelisi exänsä kanssa, että mitähän heistä olisi voinut tulla... Ja antaisi ymmärtää olevansa sinkku.

En pidä itseäni mustasukkaisena tai minään hirmujustiinana, mutta en itse jaksaisi naureskella tuollaiselle. Minusta tuntuisi tosi pahalta, ja sanoisin sen kyllä miehellenikin. Ihmettelisin kyllä, että miksi hän minun kanssani naimisissa on, jos ei voi sitä avoimesti ihmisille kertoa, vaan pitää sinkkua esittää. Miettisin, että eikö hänelle riitä se huomio, mitä minulta saa, kun kerran on valmis unohtamaan minun olemassaoloni saadakseen egon boostausta exältään...

No, onnea teille kuitenkin, itsehän sinä miehesi tunnet. Jos teille ei tuollainen ole ongelma niin mikäs siinä sitten.

Ehkä en ottaisi tätä niin kevyesti, jos emme olisi vastaavanlaisia caseja (tai ei samanlaisia, mutta siis samanlaisia ""tyhmyydestä"" kertovia juttuja) käyneet läpi jo ennen naimisiin menoamme. Eli sain silloin osoituksen siitä, että mies ei todellakaan vain tajua, miten ovelia ja uteliaita naiset ovat. Lisäksi tämä ex-heila ei osoittanut mitään kiinnostusta, lähinnä vaan osoitti ihailunsa siitä, miten mies on menestynyt ym. Eli ehkäpä hän ajatteli pääsevänsä ""helpommalla"" kun ei ala kertoa mitään siviilisäädystään ja toisaalta hän ehkä ajatteli olla kiltti naiselle ja antaa sellaisen kuvan, että ikäänkuin häntä täällä kovastikin muisteltaisiin.

Siis typeräähän tuo on, ilman muuta, mutta sopii niin hyvin siihen kuvioon ja miehen ajatusten logiikkaan, johon olen törmännyt useasti aikaisemmin. Uskomatonta on lähinnä se, että mies ei ole muuten mitenkään tyhmä, vaan ajoittain hyvinkin älykäs. Mutta ehkä tämä on joku vajavaisuus tunneälyssä tmv, kun ei ihan raksuta. En tiedä, en ole psykologiaa niin tutkinut.

Eli siksi kaiketi pystyn suhtaumaan huvittuneesti, kun ei ole oletettavissa, että nainen esim tänne säntäisi tukka putkella (siinä olisikin selitettävää) ja toisaalta hän asuu toisella puolella maapalloa, eli mitään salaisia päiväkahvitapaamisiakaan ei ole tarjolla.

Ja mies noin muuten on hyvinkin ylpeä naimisissaolostaan ja esittelee minua kaikille (ja ylistää julkisesti, mikä on aika kiusallista), eli senkään takia tämä ei sovi mitenkään mihinkään kuvaan.

Ehkä hänelle tuli tilapäinen mielenhäiriö tai kevät hyrrää suonissa?-)

Aikuinen mies leikkii junaradalla. Tämä on samaa, kuin näillä palstoilla nimettömänä brassailut ja höpötykset. Jotkut kirjoittelevat senssipalstoilla kaikenmoista, koska ei ole mitään pelkoa siitä, että todellisuus paljastuu. Jos hupi on vaaratonta niin mikäs siinä. Tuli vain mieleeni, että ehkä se toinen kirjoittelija ei ymmärräkään, että miehesi vain huvittelee? Mistä kulttuurista hän on? Jotta.. kannattaisi ottaa huomioon tämän naisen mahdolliset tunteet tai muut vaikuttimet, ettei tule kömmähdystä.

Miehet älykkyysosamäärästä riippumatta ovat kovasti imarreltuja huomiosta, varsinkin, kun se tulee kodin ulkopuolelta!

Nainen on vahvasti uskonnolliselta seudulta, jossa arvostetaan avioliittoa, en viitsi mainita maata sen kummemmin.

Mies ei todellakaan tunnu hoksaavan ja itse asiassa kävi mielessä, että entäpä jos nainen on kuullut/nähnyt perhekuvistamme, että mies on naimisissa ja mies tekeekin itsestään ihan pellen selittelemällä ties mitä. Naisen viestit olivat aika korrekteja ja jos eivät torjuvia, niin eivät mitenkään innostuneen palavan rakkauden kourissa kirjoitettuja.

Eli sinänsä tekisi mieli vihjaista miehelle, että onko ihan varma, että nainen ei tiedä totuutta ja pitää häntä ihan pölvästinä...ja kenties juuri siksi ""uskalsi"" monen vuoden jälkeen häntä lähestyä kun on jo sisäistänyt sen, että mies on onnellisesti naimisissa jne.

Tuo junarata-vertaus oli aika hauska. :)