Mies alkoholisti->Miten saan hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TOIVOA??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TOIVOA??

Vieras
Juu eli asiallisia vastauksia kaivataan.
Ei mielipiteitä, vaan jos jollain on kokemusta.
Eli mies yrittänyt lopettaa ryyppäämisen monta kertaa. Välillä pitkiä selviä kausia, sit repsahdus ja voi mennä viikko pari. Lääkkeitäkin ottaa jos käsiinsä saa samalla. Käytössä mielialalääke Sepram ja mirtatzapin, jotka jäävät ottamatta ryyppyreissujen aikaan.
En ole päästänyt häntä enää kotiin ja on älynnyt olla tulematta. Viimeisin reissu alkoi siis noin viikko sitten, sitä ennen joi salaa kotona.
Edelleen sekaisin, ei meinaa humala laantua. En ole hänelle soittanut vaan kuullut muuta kautta.
Uhkaa myös välillä tappaa itsensä.
Mieheni ei pohjimmiltaan ole paha ja kaiken suuttumuksenkin keskellä minua säälittää.
Ajattelin vielä viimeisenä oljenkortena että saisinkohan passitettua hänet pakkohoitoon? Ollaan joskus aiemmin käyty a-klinikalla ja sän sai vain pillereitä ja akupunktio hoitoja.. Sekä lastensuojelutyöntekijälle ilmoitus.
Ja miten jos haluaisi maksusitoumuksen esim. minnesota hoitoon, niin mitä sanovat sossussa jos käyn siellä? Meillä kaksi pientä lasta. Itse en käytä alkoholia.

Sukulaisella ei toiminut oikein se minnesota hoito mutta hänellä on työ joka altistaa niin sanotusti alkoholismille. Miehelle pitäisi puhua niin että hän on selvä ja saada hänet itse suostumaan hoitoon ja ymmärtämään että siitä on hänelle itselle hyötyä. Ei tuossa tilassa kykene ajattelemaan ketään muuta. Äläkä anna periksi jos tarjoavat antabusta tai muuta huuhaata.

Alkuperäinen kirjoittaja TOIVOA??:
Ja miten jos haluaisi maksusitoumuksen esim. minnesota hoitoon, niin mitä sanovat sossussa jos käyn siellä? Meillä kaksi pientä lasta. Itse en käytä alkoholia.

Se lienee melko tehokasmylly se minnesota, näin olen ymmärtänyt. Voit varmaan soittaa suoraan kuntoutusklinikalle jossa ko. hoitoa tarjotaan ja kysyä tietoja sieltä.

Juuri näin.Jos ei itse halua hoitoon niin eipä siinä kovin paljoa pysty auttamaan.Minun isäni on alkoholisti mutta ei myönnä sitä.On käynyt katkaisuissa mutta aina ratkeaa.Nyt kun ehdottaa että menis esim.tohon minnesota hoitoon niin toteaa vaan että mitä ne siellä mahtaa.Eikä ne mahdakkaan jos ei itse halua.Olen asiaan sopeutunut ja todennäköisesti hautajaiset on edessä varsin pian.Juo itsensä hautaan kuten veljensä teki.

Ei tosiaan kukaan , et edes sinä, lasten äiti voi auttaa. Ihmettelen noita akupunktiohoitoja alkoholisteille, mitä esim. täällä Espoossa annetaan bussikorttia vastaan... ei auta. Paras ehkä, että lähdet elämään lasten kassa muualle.

Alholistit ovat yleensä hyväluontoisia, joten sitä on turha käyttää esteenä suhteen lopettamiselle.

Ikävä kyllä, niin se vaan taitaa miltei aina mennä, että ellei ihminen tule uskoon, niin viina vie miestä eikä päinvastoin, eikä siltä tieltä palata.

Sinuna miettisin itsesi ja lasten tulevaisuutta.

Voimia raskaaseen elämään!

kannattaisi soittaa sosiaalityöntekijälle tai a-klinikalle ja sitä kautta kysyä pääsyä laitoskuntoutusjaksolle. Minnesota-malli on aika raju, varsinkin jos oma motivaatio on hakusessa. (Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.) Jos et saa miestä mukaan, voit käydä puhumassa sossussa itsekin. Toki olisi hyvä jos miehesi ymmärtäisi itsekin että on hakeuduttava hoitoon.

Yhteistyössä