Mies aina ylitöissä enkä aina jaksaisi

• Viestiketjun aloittaja Periaatteessa onnekas
  • Ensimmäinen viesti
alkuperäinen
Omasta kokemuksestani sanoisin, että ehkä sitä ei raskaana ole kaikkein objektiivisimmillaan:). Toi teidän tilanne kuitenkin vaikuttaa siltä, että ongelma on ihan todellinen eikä mitään sun kuvitelmaa... Kannattaa merkata kalenteriin jokainen ylityöpäivä, vaikka se tyhmältä tuntuisikin. Muuten lankeaa juuri siihen ansaan, että hyvänä kautena kuvittelee, että ei se mies nyt oikeastaan niin paljoa ole poissa kotoa. Kun teillä on mustaa valkoisella työmääristä, voi niistä keskustella ilman muistin tekemiä virheitä.

Mä pelkäsin hurjimpina työputkina miehen fyysisen kunnon puolesta. Tuli pelko sydänoireista ja muusta. Mies murtui kuitenkin ensin henkisesti ja ajautui kunnon kriisiin siitä, millainen ihminen, isä ja työntekijä haluaa olla. Nyt "uudessa elämässä" ollaan kaikki onnellisempia ja miehellä on aikaa jopa harrastaa. Antaa kuulemma kummasti virtaa elämään, kun on muutakin kuin työ:)
Tämä on aika hyvä neuvo, näkisimme molemmat vähän realistisemminasiat kaunistelematta ja suurentelematta mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä x2;27670036:
Meillä vähän vastaava tilanne, mies yrittäjä ja tekee paljon töitä, on sillä työntekijöitä mut ite se on kuitenkin vastuussa kaikesta eikä ne työntekijät pysty/osaa tehdä niitä kaikkia hommia mitä mies tekee. Meillä tosin se parempi et mies kyllä kotosalla usein jo neljältä, mut tekee sit pari tuntia vielä töitä kotona, puhelimessa joutuu kyllä päivystämään jatkuvasti. Eniten mua ehkä tuntu toi miehen jaksaminen olevan samaa kun teillä. Oon tosi huolissani välillä et miten se oikeesti jaksaa kun on paljon töitä ja stressiä. Ite helpotan miehen hommia sillä, et kotona hoidan kaiken, lapset, siivoukset, ruoanlaiton ym kotityöt ettei miehen tarvi niihin enää puuttua ollenkaan. Mut olishan se kiva saada joskus apua niihinkin
Meillä sama juttu, mies yrittäjä. Meilläkään mies ei paina työpaikalla pitkää päivää, mutta tuo puhelimessa päivystäminen ja muiden asioiden hoitaminen raastaa välillä hermoja. Vaikea suunnitella mitään, koska useimmiten suunnitelmat menevät mönkää jos (JA KUN) miehen työpaikalla tapahtuu sairastumisia tai jokin muu kriisitilanne. Aikataulut muuttuvat aina viime tipassa, tämä vaatii muulta perheeltä hirveästi joustamista!
Itse olen spontaani luonne, ja olisi ihana lähteä välillä ihan extemporee jonnekkin. Ei onnistu, ei sitten millään.

Saraldo
Tätä ei varmaan kannattais sanoa ääneen, koska muuten se kohta toteutuu, mutta tää on aika harvinainen ketju, kun kukaan ei ole käskenyt ap:tä vielä jättämään sitä sikaa :D.

boffe
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27670045:
surffailevat netissä puolet päivästä jos ei heitä vahdi, muilla kun ei oikein olisi aikaa vahtia ja jatkuvasti neuvoa.
Huh, tuo on kyllä jo syy antaa kenkää. Tiedän omasta kokemuksestani, että lorviva työkaveri aiheuttaa lisästressiä ja ärtymystä. Työnteosta palkka kuitenkin maksetaan, ei nettisurffailusta.

Mies on rakennusalalla, 3kk talvesta lomautettuna. Noin 1/4vkosta tulee neljltä kotii ja kesällä tekisi 18h päiviä ellei osaisi kieltäytyä. Mutta tämäkin on parempi kuin ennen ;)
Ja yhdessä on oltu 7 1/2v ja kolme lasta

Yhteistyössä