mies aina syyllinen(kö)?

tuli mieleen tuosta alkoholin käyttö -jutusta.. Tämä paljon puhuttu perheväkivalta. Puhun nyt omasta kokemuksesta ja haluaisin saada keskustelua aikaiseksi. Tilanteeni on se, että vanhemmillani on ollut avioliitto aina yhtä vuoristorataa. Itse en ymmärrä äitiäni, joka pimahtaa hyvin helposti kaikesta, seurauksena on huutoa, nalkutusta, syyllistämistä, tavaroiden heittelyä. Isäni on aika rauhallinen tyyppi ja masentuu helposti äitini käytöksestä. Mutta. Isäni voi olla myös väkivaltainen, varsinkin kun alkoholia ottaa. Myös äiti on aggressiivinen ihminen alkoholin vaikutuksen alaisena. Ja kun molemmat ottavat alkoholia, niin siitä ei hyvää seuraa. Äiti yleensä haastaa riitaa, lopulta iskäkin hermostuu ja lopputulos on se, että jommallakummalla on naama mustana. Jos se on äiti, niin iskä lähtee putkaan. Jos se on iskä, niin hän tulee esim. meille yöksi. Ja kävi kuinka kävi, niin he sopivat asiat seuraavana päivänä ja elämä jatkuu entiseen malliinsa. En ymmärä tätä. Mielestäni molemmat ovat tyhmiä, kun eivät muuta tilannetta. Enkä varsinkaan tuota että isäni on muka niin paha.. Onhan se totta että miehellä on paljon enemmän voimaa, kun aletaan väkivaltaiseksi, mutta täytyykö silti kestää mitä vaan?

 
vieras
vähän samaa aihetta sivuutin omassa ketjussani,isäni alkoholin käytöstä,mikä ei koskaan mulle ollut ongelma vaan äitini,se selvä osapuoli...mutta eipä tostakaan kovin pitkää ketjua tullut,ei virinnyt keskustelua!;)
Kai se on "perinteitä kunnioittaen" aina syyllistää se mies..tiedä sitten!
 
Ehkäpä heidän suhteensa on sairas, ei niinkään ne ihmiset siinä. Toisenlaisen kumppanin kanssa molemmilta saattaisi kadota se väkivaltainen taipumus. Minä en usko siihen että jos kerran lyö niin aina lyö tai että yksi väkivaltainen suhde tarkoittaa että kenenkään kanssa ei voi elää normaalisti.
Ja jos nainen lyö ja mies lyö takaisin, niin silloin molemmat ovat raukkoja. Jotenkin toivoisin että jos nainen läimäyttää miestä, niin miehellä olisi selkärankaa olla lyömättä takaisin ja erota. Ja tämä johtuu vain siitä että mies yleensä on paljon naista voimakkaampi eikä ole todellisen uhan alla jos käytetään vain käsiä ja naisten yleistä läpsäyttelytekniikkaa, mutta mieheltä yksi nyrkinisku naiselle, niin se voi olla siinä.
 
juu
meillä oli minun ollessa pieni kotona aivan samanlaista, paitsi meillä vanhemmat ei käyttänyt alkoholia.Muuten vaan äiti riehui, huusi, heitteli lautasia ja lopuksi isä hakkasi äidin.. Vanhempien erosta on nyt 16 vuotta ja hakkaamista jatkui vielä pari vuotta eron jälkee..satunnaisesti. Mun mielestä näissä riidoissa äiti oli syyllinen, paitsi.. isän olisi pitänyt osata poistua paikalta.. en tiedä.. vaikeita asioita, joissa lapset kärsivät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vähän samaa aihetta sivuutin omassa ketjussani,isäni alkoholin käytöstä,mikä ei koskaan mulle ollut ongelma vaan äitini,se selvä osapuoli...mutta eipä tostakaan kovin pitkää ketjua tullut,ei virinnyt keskustelua!;)
Kai se on "perinteitä kunnioittaen" aina syyllistää se mies..tiedä sitten!
tuosta sinun ketjusta tuo tulikin mieleeni :)

toinen juttu, mitä olen paljon miettinyt (myöskin arka aihe) on raiskaukset/raiskauksen yritykset. Mielestäni on todella hyvä jos nainen uskaltaa ilmiantaa raiskatun, mutta minua harmittaa jotkut, jotka tekevät ilmoituksen vain kiusatakseen. Se heikentää oikeasti raiskattujen mahdollisuuksia saada oikeutta. Miksi jotkut siis esim. kostoksi ilmoittavat miehistä, onko moraalisesti oikein? Tuntuu että se on liian helppoa, koska naista useasti uskotaan tällasissa tapauksissa. Ja vaikka mies todettaisiin syyttömäksi, niin silti hän jotenkin leimautuu.
 

Yhteistyössä