mies äijälomalla viikon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tellu

Vieras
Hei! Nyt kaipaisin mielipidettänne siskot. Miestäni ovat miespuoliset kaverit pyytäneet kanssaan Bulgarian Sunny Beachille lomailemaan jätkien kanssa kahdeksi viikoksi. Nämä miehen kaverukset (parhaillaan sinkkuja) ovat vielä melkoisia hurjastelijoita -kun jätkät on keskenään, lomilla on aina enemmän tai vähemmän naisia involved. Believe me, tiedän vanhastaan mitä miehen kavereiden lomakäyttäytyminen on... Nyt musta tuntuukin ikään kuin he eivät kunnioittaisi minua ja mieheni välistä suhdetta, kun kutsuvat vain hänet mukaansa (olemme aiemmin lomailleet näiden jätkien kanssa isommalla porukalla, heidänkin silloiset tyttöystävät mukana). En millään lailla epäile mieheni uskollisuutta, eiköhän hänellä pysy ""pöksyt jalassa"", mutta silti tuntuu kurjalle kun toinen lähtisi yksin -""jätkälomalle"". Mitäpä te muut rouvat ajattelisitte jos miehenne saisi kutsun äijien mukaan, kun tiedätte että paikan päällä miehen kavereille on ryyppäjäisiä ja naisia? Entä onko tavallista että miehenne käyvät ""äijälomilla"" ilman teitä ? Itselleni tilanne on uusi -siksi en tiedäkään miten suhtautua. Olenko outo jos mielestäni sana ""äijäloma"" -omat vaimot kotiin -kuulostaa lapselliselta yli kolmekymppisten miesten suusta? Muuten mies kyllä on ja saa edelleenkin olla kavereidensa kanssa niin paljon kuin haluaa : )

No, minä vietän siskoni ja parin kaverini kanssa tyttölomia ja tyttöviikonloppuja, joten en varmaankaan olisi paras pistämään vastaan mieheni menemisistä. Tosin molemmin puolin näistä menoista toki keskustellaan, mutta luottamus on kuitenkin niin vahva, että voimme mennä ja lomailla itseksemmekin. Emme tosin tee sitä kovin usein, mutta silloin tällöin. Ja olen kyllä sitä mieltä että äijälomat tai tyttölomat tms. eivät missään tapauksessa sisällä pettämistä. Toki vastakkaisen sukupuolen kanssa voi jutella, tanssia tms, mutta sänkypuuhat säästetään kotiin.

""Nyt musta tuntuukin ikään kuin he eivät kunnioittaisi minua ja mieheni välistä suhdetta, kun kutsuvat vain hänet mukaansa (olemme aiemmin lomailleet näiden jätkien kanssa isommalla porukalla, heidänkin silloiset tyttöystävät mukana).""

Ei siinä kuule mistään kunnioituksen puutteesta ole kysymys. Tottakai he ajattelevat, että et viihtyisi yksin naisena äijäporukassa. Minusta aika lapsellisen itsekästä sulta ajatella, että kyseessä olisi kunnioituksen puute sua kohtaan. Oudompaa mielestäni olisi, jos kaverit eivät kutsuisi ystäväänsä mukaan.

Varsinaiseen kysymykseen on vaikea vastata. Tilaisuudet pettää lisääntyvät tolla reissulla varmasti. Toisaalta pettäjätyyppi pystyy hoitamaan homman vaikka töissä ruokatunnilla. Vähän niin ja näin...

Vastaan tässä sekä ap:lle että otan kantaa Kundin viestiin.

Minun mielestä miestä kannattaa kyllä kannustaa käymään kavereiden kanssa jossain, ilman avokkia. Saapahan nähdä muutakin elämää, kuulla mitä muille kuuluu, ennenkaikkea olla ÄIJÄ ja mahdollisesti tulla siihen tulokseen, että kylläpä siellä ei ole mitään mistä jäädä paitsi, ensi vuonna uudestaan katsotaan nyt. Kyllämiehillekin on tärkeä pitää yllä omia kaveri-juttujaan.

Mutta sen minä sanon, että ainakin oma mieheni sanoi vaivautuvansa sinkkukavereiden kanssa liikkuessaan, kun pitäisi itse olla jotenkin ulkopuolinen tavallaan, olla osallistumatta naisten iskemiseen ja silti pysyä osana jätkäporukkaa. Ja siis enhän minäkään mene sinkkukavereiden kanssa diskoon, kun tiedän että ne kuitenkin häviää puolentunnin sisällä miesjahtiin. Ja seuraan liittyyy meidän lukumäärää vastaava porukka sinkkuäijiä, joista yhden jäädessä ilman naista hänet tuupataan minun viereeni. Pitää sitten yrittää olla antamatta ristiriitaisia viestejä, ettei tule väärinkäsitystä. Ja sinkkumiehellä menee totaalisesti aika hukkaan siltä illalta.

Eli jos miehesi meinaa olla tosissaan mukan äijien riennoissa, ja koska sinkkumiehillä se pillu on kuitenkin mahdollisesti mielessä, varsinkin jos tiedät jo ennestään että näin on, niin kyllä miehen pitäisi kyetä sulle selittämään, miten aikoo välttyä huorissa käynniltä ja pimujen naurattamiselta, tai tehdä kaikki niin että välttyy silti joutumasta ""itse asiaan""

Myöskin, jos hän on fiksu mies, hänen kyllä pitäisi ainakin tiedostaa se seikka, että sanomista tulee, koska kukaan ei voi sen illan hämärien tapahtumien jälkeen mitenkään jälkeenpäin todistaa, että ""siellä hotellihuoneessa ei tapahtunut mitään"" ""tai kännykästä loppui akku viikoksi ja laturi meni hukkaan"" tai ""mä vaan sammuin sinne sen muijan punkkaan, ja seuraavana aamuna mulla oli perseessä fritsu ja mulkkua kirveli""

On kohtuutonta odottaa, että vaimon mielikuvitus ei lähde tuollaisen matkan jälkeen laukkaamaan, jos ei sitten ole ihan täysi täysi saapas naiseksi.
Niin se vain on.

Mä 'päästäisin' mieheni omien kavereidensa kanssa reissuun viikoksi pariksi, mutta ryökäle ei halua lähteä ilman minua. Toisaalta tunnen ja tiedän hänen kaverinsa, joten senkään suhteen ei olisi huolen häivää.

Eli vaikea sanoa neuvoa. Sinähän parhaiten ne miehesi kaverit tunnet. Ja tottahan se on, että siellä Sunny Beachilla (olen ollut kerran ja se riitti) pettämistilaisuudet tulevat herkemmin eteen kuin työpaikan lounastunnilla.

Itse varmaan juttelisin miehen kanssa näistä peloistani. Jos on yhtään fiksu, niin ymmärtää kyllä sinunkin näkökulmasi. Ja jos luottamusta on, niin mikäs siinä sitten.

Jos nyt yhtään lohduttaan: jos äijäs on valmis heittämään kahden viikon loman vuoksi teidän suhteen roskikseen, niin sinne se sitten kuuluikin.

Meillä ainakin on sellanen sanaton sopimus että kumpikaan ei lähde lomaileen ilman toista.Ite olen suhteemme aikana,aivan alussa,käynyt laivalla ja kyllä siitä on saanut kuulla.Olen nyt hänelle ""velkaa"" yhden laivareissun kavereineen,mutta eipä ole mennyt.Yhdessä käymme myös baarissa silloin kun käymme,milloin minun kavereitten,milloin hänen kavereittensa kanssa.Omaa aikaa on silti kummallakin :)

Tietysti omaa aikaa on harrastukset yms,ei kait nyt vain baarikeikat?

Mitä ap:lle sanoisin... mielestäni etelänmatkat tehdään yhdessä.En pitäisi ajatuksesta että oma miesystäväni lähtisi sinkkuporukalla (hänellä on näitä ystäviä paljon ja tiedän kyllä menttaliteetin) eikä hän myöskään tunne tarvetta lähteä ko porukassa. Kaupunkilomilla hän on ollut yksin,esim.Irlannissa tapaamassa ystäväänsä. Se ei haitannut minua mitenkään.

Äijä-juttujen ja samoin akka-juttujen vietto kumpikin tahollaan on ok ja ihan toivottavaakin esim. viikonloppu jossain, mutta 2 viikkoa Bulgariassa sinkkukavereiden kanssa on jo kylllä kyseenalainen...

Mielestäni miehesi pitäisi itse älytä kieltäytyä tästä kun kerran parisuhteessa olette. Onko miehesi mielestä vastaavasti ihan okei jos sinä lähden tyttöjen kanssa vastaavalle 2-viikon ""sinkku""-lomalle vaikkapa Roomaan ;)))

Uskoisin että jos tälläistä ehdotat tulee aika nopeasti vastalause.

Kylkikyljessä ei tarvitse nyhjätä mutta kohtuus kaikessa.

Minä sanoisin että ei käy samoin sanoisi miehen minulle.

Kai nämä asiat ovat vähän ""pariskuntakohtaisia"" juttuja! Mieheni oli juuri kaverinsa kanssa yhdistetyllä viikon mittaisella työ- ja lomamatkalla etelässä, eikä mieleenikään tullut alkaa yrittää häntä kieltää reissuun lähtemästä. (Tosin tämä hänen kaverinsakin on onnellisesti naimisissa - en tiedä olisinko suhtautunut toisin, jos toinen osapuoli olisi ollut sinkku tai jos mieheni yhtenään viettäisi ""omia lomia"", ehkäpä?!)

Pieni välimatka aina silloin tällöin tekee ihan hyvää parisuhteelle, joten anna miehesi lähteä, jos hän haluaa mennä. Jos asetut ""poikkiteloin"", tulee vain teille molemmille paha mieli.

Kevääksi miehet suunnittelevat matkaa samaan paikkaan, mutta nyt he ottavat meidät perheet mukaan :-)

Kyllä toi homma on vähän rajatapaus...kuten sanotaan tilaisuus tekee varkaan. Tosin ei siihen välttämättä kahta viikkoa tarvita, mutta kuitenkin! Itse en ole pettäjätyyppiä, mutta kaksi viikkoa ""melkein maapallon toisella puolella"" voisi
saada unohtamaan perheensä, varsinkin pienessä kännissä. Valitettavasti...

Meillä ei kumpikaan ""päästäisi"" toista 2 viikon lomalle kaveriporukassa. Eihän toista voi estää, mutta sovussa ei tapahtuisi. En kyllä edes haluaisi. Ehdota, että ovat ensin viikon äijäporukassa, ja sitten sinä menet perässä ja vietätte tokan viikon yhdessä.
Oltiin Sunny Beachillä viime kesänä perhe lomalla, tarjontaa on ja halvalla kaikista nautinnoista.

Meillä on jo vuosia ollut tapana lähteä likkaporukalla lumilomalle kerran talvessa. Tilaisuuksia pettämiseen olisi vaikka kuinka paljon, muttei haluja. Mieheni luottaa minuun, enkä minäkään häneltä epäisi äijä-lomaa, jos hän sellaiselle tahtoisi. Eipä kyllä lähtisi kahdeksi viikoksi pelkällä ukkoporukalla minnekkään, Pari päivää on sitten jo ihan eri juttu.

Mä en kyllä suvaitsisi kahden viikon etelänreissua. Tiedän myös, ettei oma mieheni tykkäisi, jos minä häipyisin villiä elämää viettävien sinkkuystävättärieni kanssa etelään. Ei ole onneksi tarvinnut pohtia moista ja toivottavasti ei tarvitsekaan.

Kyllä miehesi pitäisi tosiaan älytä itse kieltäytyä tai siis ymmärtää, että on vähän liikaa vaadittu, että toinen häipyy kahdeksi viikoksi jonnekin rypemispaikkaan sinkkukavereittensa kanssa, joiden pääasiallinen tarkoitus on kellistää naisia.

Sori vaan, mutta täälläkin saa lukea näitä juttuja, että vaikka miten on 'niin uskollista, niin uskollista', niin tilaisuus tekee varkaan. Ja eihän miehen perusluonnolle mitään voi. Kun tyrkytetään, niin pakkohan se on ottaa. Tätäkin saa täällä lukea kyllästymiseen asti; olkoon sitten totta tai tarua.

Eli sanot nyt tiukasti stop ukkosi innolle lähteä reissuun tai tunget vaihtoehtoisesti mukaan. Miksipäs se loma siitä muuttuisi, jos yksi nainen on mukana. Vai menevätkö ukkojen pasmat ja vonkausyritykset ihan pieleen...

Minä kyllä sanoisin suorat sanat moisesta suunnitelmasta ja olisin loukkaantunut, jos mieheni edes harkitsisi lähtemistä . Toisaalta ei myöskään mieheni ole kovin suvaitsevainen tässä suhteessa - laivamatka ystäväni kanssa aiheutti riidan, vaikka mitää syytä epäilyksiin ei ole.
Olin luottavainen ekassa pitkässä suhteessani ja annoin tyypin mennä vapaasti. Uskottomuus siitä seurasi - nyt en enää osaa luottaa. Toisaalta itselläkään ei ole menohaluja. Kavereita voi mielestäni tavata muuallakin kuin kapakassa tai lomamatkoilla.

Apua, miten porukka haluaa sitoa siippansa itseensä! Minä olen ollut naimisissa jo kohta neljännesvuosisadan ja olen aina halunnut/voinut/saanut matkustaa myös yksin tai naisporukassa ja saman suon miehelleni. Tietysti matkustamme myös paljon yhdessä, mutta joskus sitä vaan ei kaipaa miestä mukaansa, kuten esim. shoppailumatkalle jne.

Viime hiihtoloma vietettiin myös erikseen, minä etelän lämmössä ja hän alpeilla, kas kun intressit hiihtämisen suhteen eivät ole ihan samanlaiset.

Ymmärsin, että ap:n jutussa on kyse siitä, että sinkkukaverit lähtevät naisten bongausreissulle etelään kahdeksi viikoksi. Onko sinusta sitten ok, että ap:n mieskin lähtee mukaan tällaiselle reissulle? Jos sun ukollasi olisi mieskavereita, jotka viettävät hurjaa sinkkuelämää vaihdellen naisia kuin sukkia ja tarkoituksena etelänreissulla saada lisää kokemusta naisista, niin olisitko ilomielin lähettämästä ukkoas näiden kavereiden kanssa parin viikon reissulle?

On se kumma, että aina löytyy näitä, jotka kirjoittelevat, miten HEILLÄ menee mahtavasti, vaikka käyvät eri reissuilla eikä kukaan ole koskaan pettänyt ketään ja miten on kummallista, miten ihmiset ovat ahdasmielisiä ja rajoittavia.

Ehkä sunkin ukkos olisi tyytyväinen, jos sinä lähtisit kuukaudeksi villien sinkkuystävien kanssa reissuun Espanjaan. Vai olisiko?

Jos elää parisuhteessa, on siinäkin olemassa tietyt säännöt. Ei kaikille samat, joten turha on puhua omasta 'avoimesta' suhteesta ja esittää, miten outoa on, jos mies ei muka saa lähteä minnekään. Kyse ei varmaankaan ap:kään tapauksessa ole siitä, etteikö mies voisi lähteä, minne haluaa. Mutta joku raja on oltava, kun parisuhteessa ollaan.

Noi on niitä tyyppejä, jotka itseasiassa vastailevat vain toisten ketjuissa jotta saisivat mainostaa kuinka hienoja ihmisiä ovat itse.
Täysin turhaa sellainen. Kaikkien ellien miehet eivät ole vielä saavuttaneet Nirvanaa. Kyllä se niin on, että vaikka toinen yrittäisi luottaa ja olla luottamuksen arvoinen ja pitää yllä avoimia välejä, niin ongelma tulee kun toinen siinä parisuhteessa ei yllä ihan samaan.

Ei ole ap:n mies ajatellut loppuun asti. Jos ei vaimo ole turhan nipottaja, niin miehen pitäisi vapaaehtoisesti ottaa tällaiset asiat huomioon, ja olla hankkiutumatta vängällä tilanteisiin joista ei voi taata mielenrauhaa vaimolle.

Mutta pettäjän mielestä kaikki ovat turhan nipottajia, jotka näyttävät merkkejä siitä että ei sulatakaan kaikkia tempauksia noin vain. Ja jos ei aio pettää sinkkumatkalla, niin mitä se sitten tekee silläaikaa kun muut höpöttävät, ryyppäävät ja naivat naisten kanssa? Katsoo telkkaria vai? Likoaa uima-altaassa ja nauttii hiljaiselosta? Just joo.

Ja jotkut miehet ottaa siitäkin tekosyyn pettää, kun vaimo ""nalkuttaa"" ennen reissuunlähtöä. Kun koskaan ei saa mitään tehdä ja aina joku hengittää niskaan. Ja on mustasukkainen hullu. Sen kuvan se antaa sitten vaimosta rakastajallekin, joka häntä säälii, kun mieparka joutuu elämään pullossa kuivan ja huumorintajuttoman vaimon kanssa.
Ja kaikki jotka ei petä , tai salli puolison pettämistä, on tosikkoja joilla ei ole tarpeeksi avara mieli eri näkökulmille.Kaikki tämä kunnes se kalahtaa omaan nilkkaan.

Ei kai miehen lomalle lähtö ole ongelma jos kerran luotat mieheen? Mitä väliä sillä on mitä hänen kaverinsa mahdollisesti matkalla puuhaavat niin kauan kuin oma mies pitä housut jalassa.

""Nyt musta tuntuukin ikään kuin he eivät kunnioittaisi minua ja mieheni välistä suhdetta, kun kutsuvat vain hänet mukaansa ""
Teoriasi tuntuu jokseenkin järjettömältä. Jos omat kaverisi pyytäisivät sinua lomalle niin pitäisitkö sitä epäkunnioittavana suhdettanne kohtaan? Miehet eivät varmasti ole pohtineet suhteenne tilaa pyytäessään miestäsi mukaan ja toisaalta voivat myös ajatella ettei ole mitään syytä miten loma suhdettanne uhkaisi jos vaikka tietävät ettei miehesi sinua missään olosuhteissa petä.

""Mitäpä te muut rouvat ajattelisitte jos miehenne saisi kutsun äijien mukaan, kun tiedätte että paikan päällä miehen kavereille on ryyppäjäisiä ja naisia?""
Väliäkö sillä jos mies ryyppää bulgariassa? Eikö saisi? Ja mitä naisiin tulee niin on kovin vaikea uskoa että kyseisillä miehillä niin kova flaksi käy. Puheet ovat tietysti yleensä kovat, mutta eiköhän miesten matka yleensä päädy siihen että kovassa kännissä koitetaan saada sinkuille naista - tuloksetta. Harva miesporukka vetää naisia puoleensa kovinkaan paljon.

Yhteistyössä