"mielummin poltat ku stressaat" Onko muka perää :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitennii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitennii

Vieras
kaveri tuli käymään ja kertoi plussanneensa. Aikansa siinä juteltiin vauva juttuja ja tämä painuu tupakille. Olin ihan äimänä ja sanoin että "ai et ole tupakointia vielä lopettanut.." niin hän tokaisi että jollekkin tutuntutulle oli sanottu neuvolassa että mielummin sitten polttaa sitä tupakkia kuin stressaa. Ja pahempi se on seinään lopettaa kuin pikkuhiljaa.. :O täh!

Olisko kaveris sitten sitä tyyppiä, että siitä lopettamisesta stressi tulis?
Kulostaa tekosyyltä.

muoks.
Mä olen aina ihmetellyt, miten joku voi kirjoittaa nikittä. Nyt olen itse "aave" :o
Enkä tehnyt mitään..

Jos saa sanoa rumasti niin jokaisella on selitys ja p*****nreikä!!!
Toivon mukaan sanoit ystävällesi että ootko ihan tosissas? Tai ainakin kannattaisi asiasta keskustella oman hoitavan lääkärin/ hoitajan kanssa kuin näitä tutuntuttuja!!! Sama kun täällä kysellään vaikka mitä lääketieteellisiä asioita enemmin kuin soitetaan lääkärille, suorastaan idiotismia.

Kyllä jokainen AIKUINEN ja JÄRKEVÄ ihminen tietää että tupakointi vahingoittaa lasta!
nim. yli 10v polttanut ja seinään lopetus kun alettiin yrittämään raskautta!

Ei kaikki todellakaan taida tajuta että tupakointi ja alkoholin käyttö on vaaraksi sikiölle... Valitettavan moni odottaja ei ajattele lapsensa parasta vaan omat mieliteot menee edelle.. Säälittävää...

Nohnoh, eipäs olla niin kärkeviä. Toisille lopettaminen on todellakin stressaavampaa kuin toisille. Olen lopettanut todella monta kertaa ja lipsunut aina vaikka olen useamman kuukauden ollut polttamatta. Nyt raskauden aikana poltin alussa ja käytin jonkin aikaa nikotiinipillereitä. nekin lopetin jo marraskuussa. Mutta ei alku ollut todellakaan helppoa, vaikka en edes polttanut enää säännöllisesti. Joten: toiselle se yksinkertaisesti on vaikeamapaa kuin toisille. Mulla esim mies pystyy olemaan viikkoja muuten vaan polttamatta ja sitten kun ottaa olusen niin polttaa muutaman. Mulla ei ikinä onnistuis...

Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Nohnoh, eipäs olla niin kärkeviä. Toisille lopettaminen on todellakin stressaavampaa kuin toisille. Olen lopettanut todella monta kertaa ja lipsunut aina vaikka olen useamman kuukauden ollut polttamatta. Nyt raskauden aikana poltin alussa ja käytin jonkin aikaa nikotiinipillereitä. nekin lopetin jo marraskuussa. Mutta ei alku ollut todellakaan helppoa, vaikka en edes polttanut enää säännöllisesti. Joten: toiselle se yksinkertaisesti on vaikeamapaa kuin toisille. Mulla esim mies pystyy olemaan viikkoja muuten vaan polttamatta ja sitten kun ottaa olusen niin polttaa muutaman. Mulla ei ikinä onnistuis...

Minusta se on haluamisesta kiinni se lopettaminen.
Kyllin kova tahto ja todela hyvä syy niin lopettaa pystyy vaikka vaikeaa olisikin.

Mä poltin reilu kymmenen vuotta ennen plussaamista ja ennen raskaaksi tuloa meni jopa 2 askia päivässä ja pysyin alle viikossa lopettamaan kokonaan.. Oman lapsen terveys ja hyvinvointi riitti motivaatioksi, enkä sano että se helppoa olisi ollut...

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:

Minusta se on haluamisesta kiinni se lopettaminen.
Kyllin kova tahto ja todela hyvä syy niin lopettaa pystyy vaikka vaikeaa olisikin.

Ei. Jotkut ihmiset addiktoituvat vahvemmin kuin toiset. Tämähän on ihan tutkittu asia. Joillekin addikti voi olla nikotiini tai alkoholi tai sokeri tai seksi tai jne. Ja irtipääseminen voi olla hyvinkin vaikeaa tällöin. Ei se halusta ole kiinni. Toki oman halun tulee olla hyvin vahva, koska muuten lopettaminen ei onnistu ollenkaan. Ja pitää myös muistaa, että jotkut saavat todella pahoja vierotusoireita, jotka osaltaan madaltavat kynnystä repsahduksiin.

Minä kanssa ihmettelin kun kauan vauvaa yrittänyt kaverini vihdoin plussattuaan jatkoi tupakointiaan koska "en halua vetää stressiä siitä". Kaiken kukkuraksi sanoi valehtelevansa neuvolassa ettei ole koskaan polttanutkaan :o

Luulisi että varsinkin pitkään toivottua vauvaa vaalisi mahdollisimman hyvin, mutta kaipa se rööki on kuitenkin joillekin tärkeämpää kuin vauvan hyvinvointi :(

Alkuperäinen kirjoittaja Miimii:
Mä poltin reilu kymmenen vuotta ennen plussaamista ja ennen raskaaksi tuloa meni jopa 2 askia päivässä ja pysyin alle viikossa lopettamaan kokonaan.. Oman lapsen terveys ja hyvinvointi riitti motivaatioksi, enkä sano että se helppoa olisi ollut...

täysi peesi tähän. Tahdosta on kysymys, taas kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Minä kanssa ihmettelin kun kauan vauvaa yrittänyt kaverini vihdoin plussattuaan jatkoi tupakointiaan koska "en halua vetää stressiä siitä". Kaiken kukkuraksi sanoi valehtelevansa neuvolassa ettei ole koskaan polttanutkaan :o

Luulisi että varsinkin pitkään toivottua vauvaa vaalisi mahdollisimman hyvin, mutta kaipa se rööki on kuitenkin joillekin tärkeämpää kuin vauvan hyvinvointi :(

On on, toki on.

Anteeksi nyt vaan tupakan puolesta puhujat. Voitteko todellakin rehellisesti väittää ettei teitä ressaa tupakointi raskaus aikana? Mulla ainakin stressi oli kahta kauheempi vauvan hyvinvoinnista jos polttaisin... Jeesus mitä p****a ihmiset suoltaa!

Ei ole perää. Olen kysynyt lääkäriltäkin tätä ja on kuulemma "vanha uskomus" jääny elämään joillekin ja jotkut th:t ja lääkärit tosiaan sanovat odottajalle että stressi isompi paha kuin tupakka, mutta näin se ei tosiaan nykytiedon mukaan ole.
Itse opiskelen th:ksi ja meillekin opetetaan kyllä ehdottomasti ennemmin opastamaan nikotiinikorvaustuotteiden käyttöön kuin tupakointiin raskausaikana, eikä missään ole tullut vastaan enää tuollainen väittämä.

Yhteistyössä