Miellyttääkö 60-luvun ikonilamppu silmäänne?

29.03.2010
372
0
16
Kyseessä on siis tämä ns. kaarilamppu.
Tykkäättekö? Sopisiko teidän sisustukseen? Kenellä on kotona ja mistä ostitte?

castiglioni_arco_lamp.jpg

Picture-153-400x298.png

furniture123-arco-floor-lamp-1036.jpg

Minusta lamppu on aika kaunis, meille se ei sopisi. Minusta tuollainen lamppu vaatisi ympärilleen tilaa ja varutta.
Meidän sillisalaattityylirikkotyylipuhdastyylittyömyys olohuoneeseemme se ei ehkä istuisi.

Juu siis tota...onhan se varmaan "ihan kiva" mut kuten sanottu, sopii vain tietynlaisiin sisustuksiin ja ympäristöihin. Meillä olis ehkä tilaa tolle mut tyyli väärä. Periaatteessa kuitenkin tykkään.

Kertokaa, millaisen tyylin tuollainen lamppu mielestänne vaatii?

Itse olen ajatellut aika pelkistettyä, modernia designia olohuoneeseen.

en ole mikään tyylintuntija, mutta sellaista valoisaa, melko niukkakalusteista, selkeästi kalustettua, pelkistetysti kalusttettua tilaa. Harmonisia värejä. Ei pitsihörhelöiden ja neonvärien keskelle, ehkä.

[QUOTE="vieras";26431014]mä en tykkää eikä siis löydy meiltä, vaikka tilaa, avaruutta ja korkeutta löytyisikin. Jotenkin kylmä ja kolkko tuo lamppu.[/QUOTE]

Mulle metallin hohko tuo mieleen toimiston ja kieltämättä hieman kylmän.
Itse en tykkään kromilampusta, vaan itseasiassa valkoisesta versiosta. Toki siinäkin on metallin hehkua. Mun mielestä tuo kaarilamppu taas tekee sohvanurkkauksesta sellaisen mukavan "pesän"

big-arco-detail-2_163_1.jpg

[QUOTE="vieras";26431415]En niinkään itse pidä noin pehmosista muodoista, mutta oikeassa sisutuksessa kiva.

Itselleni ottaisin:

antiqued-metal-tripod-lamp.jpg

atlantic_lamp2.jpg
[/QUOTE]

Katselin tätä lamppua Vepsäläisellä, mutta tuossa lampussa taitaa olla se heikko puoli, että se häikäisee suoraan silmiin suoralla valolla.

Oli pakko avata kun mietin vaan että miltä näyttää "ikonilamppu", mielessä oli joku Jeesuksen kuva ja pään päällä loistava sädekehä-halogeeni! :D

Mutta joo, tykkään kyllä ihan tuosta lampusta. Ei mahtuisi meille, mutta muuten voisin sen saada sisustukseen sopimaan.

[QUOTE="kiwa";26431352]Tykkään, mutta aivan puhdaslinjaisessa modernissa interiöörissä se näyttää mun mielestä aika kuluneelta.
Tällaisissa se on kiva:

Arc-Lamp-2_ALoM-Blog.jpg

[/QUOTE]

Tästä just tykkään! Sopivaa kontrastia. Mä haluun...

Yhteistyössä