Mielipiteitä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiharapää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hei kiharapää!

mä oon aina tykänny volkswageneista, erityisesti nämä uudet borat ja passatit on aivan <3. ainoo vaan että saksalaiset ei osaa sähköjuttuja, joten autoissa on monen monituista sähkövikaa koko ajan ( mun golffissa tällä hetkellä etuvalot rikki, siis pitkät näkyy kyllä niinku pitäis, muuten saa ajella parkkivaloilla.sisältäpäin ei nää onko sulla pitkät päällä, vilkutatko, loppuuko akku.... kellon näkee kyllä ku laittaa sisältä ne mittarinvalot täysille. )

lisäksi niissä on ovi vikoja lähes poikkeuksetta, mutta muuten on hyvä ajaa.
toyotat on hyviä siinä että on yli hyvä ajaa ( jopa jos vuosiluku on -85 ) ja jos menee rikki, niin halvaks tulee korjauttaminen. lisäks moni moottorivika helppo korjata ite koska toyotat ei oo niin tarkkoja autoja, jos joku osa roikkuu jeesusteipin varassa ei mitenkään vaikuta ajamiseen :)

Me ostettiin juuri minulle "kakkosautoksi" Mersun A-koppanen diesel. Olen ihan älyttömän tyytyväinen siihen. Kulutus on todella alhainen ja se on näppärä käytössä - mutta myös vakaa moottoritiellä. Voimaa riittää myös, joten ei jää "jalkoihin" :)

Yksi parhaista puolista käytössä on myös että se on kivan ylhäällä, joten sisältä näkee hyvin liikenteen ja on helppo kiinnittää lasta turvaistuimeen kun voi seistä ihan suoraan (ei tarvitse kömpiä alaspäin niinkun tavallisissa malleissa). Penkkejä saa myös eteenpäin, taitettuna tai poistettua, joten tilaakin on yllättävän paljon takana.

Hinta-laatu-suhde on tosi hyvä! Ja tarvittavia nappuloita ja ominaisuuksia on juuri tarpeeksi - ei ylimääräistä roinaa, mutta kivoja ja hyödyllisiä ominaisuuksia.

Mutta kaikki lähtee ihan omasta tarpeesta ja minkälaisissa olosuhteissa tulee ajokilometrejä! Tarviiko konttitilaa vai lapsille tilaa, maantieajoa, kaupunkiajoa etc etc.

Meille oli ehdot että on turvallinen (pellit kestää), taloudellinen, mukava ajaa ja ettei huollot maksa maltaita. Ja tosiaan ostettiin 2002 vm 120.000 km ajettu, eli diesel mersuna juuri sopivasti "sisäänajettu", mutta vielä valtavasti kilsoja edessä :)

Meillä on keskusteltu tietyistä merkeistä ja malleista, kun mies hieman valikoiva. Moottori on oltava enemmän kuin 2 litranen, ettei vaan jää jalkoihin. Meidän tämän hetkinen mersu 17v on aika mielenkiintoinen ajaa.. Sillä on ajettu 370 000 km!! Ja lähtee 20 asteen pakkasessa kylämkäynnistyksellä. Siihen ei päde kaikki samat ajojutut kuin lähes uuteen..
Meillä sekä kaupunkiajoa, että maantieajoa.. Riippuu paljon siitä kumpi liikkuu autolla, kun mies menee viereiseen kuntaan töihin.. Kilometrejä kertyy siitäkin jo 30 km vähintään päivässä..

KP

Yhteistyössä