mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vain

Vieras
Ala-asteella oleva lapsi, joka on OIKEASTI aivan mahtavan hyvä piirtämään (ja joo, ei ole mun oma lapsi), saa kuviksesta seiskan sillä syyllä että piirtää liikaa aku ankkoja.. Onko se jokin syy antaa huonompi numero?
Jos opettaja pyytää jotain muuta piirtämään niin piirtää sitä mitä pitääkin, mutta jos on vapaat kädet niin tykkää piirrellä erilaisia aku ankkaan liittyviä kuvia..

Joo voihan se piirtää käskystä muutakin mut jos naama on norsunvitulla ja eleestä huomaa ettei oikeen innosta piirrellä muita niin kyllä se seiskaan tippuu :/ syystäkin. ei se taito vaan se luovuuden into eri tyyleissä. Veikkaan kyl vahvasti että kyseessä on sun oma lapsi. ei kukaan toisen lasten asioista oo näin perillä ja että siitä vielä LAUANTAI yönä vaivautuu noin yksityiskohtaisesti kirjoittaan tänne. elä sitä numeroa murehdi, se on tosiaan vain numero

Kuulostaa siltä, että opettaja ei vaan tykkää ko. oppilaasta. Eli huono pärstäkerroin. Onneksi ala-asteen kuvisnumeroilla ei ole juuri väliä elämän kannalta.

Mun mielestä tossa tilanteessa kannattais keskustella pojan kanssa siitä, mitä tästä voi oppia yleisellä tasolla, siis elämää ajateleen pidemmällä tähtäimellä. Ja sanoa sillekin, että ei kannata murehtia siitä kuvisnumerosta, kun ei se oikeesti merkkaa elämässä mitään.

Opettajaa harmittaa. Ehkä hän näkee, ettei itse tule koskaan olemaan niin lahjakas, kuin se pieni lapsi. Lisäksi hän ei saa lapsen lahjakkuutta ja mielenkiintoa valjastettua, vaan lapsi kapinoi tunnilla. Opettajaa sattuu oma huonommuus.

Mäkin sain joskus seiskan. Ihan rehellisesti sanottuna, en ollut niin huono. En ollut huono, vaan opettaja oli. Sen jälkeen olen saanut muilta opettajilta kymppejä tai ysejä (ysi on tullut siitä, etten ole tehnyt töitä, joista en ole ollut innostunut)

Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Kuulostaa siltä, että opettaja ei vaan tykkää ko. oppilaasta. Eli huono pärstäkerroin. Onneksi ala-asteen kuvisnumeroilla ei ole juuri väliä elämän kannalta.

Mun mielestä tossa tilanteessa kannattais keskustella pojan kanssa siitä, mitä tästä voi oppia yleisellä tasolla, siis elämää ajateleen pidemmällä tähtäimellä. Ja sanoa sillekin, että ei kannata murehtia siitä kuvisnumerosta, kun ei se oikeesti merkkaa elämässä mitään.

Totta. Mutta jos kyseessä oikeasti lahjakas lapsi niin saattaa kovasti hämmentää lasta itseään.
Siis jos todella tasoero muihin huomattava.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Opettajaa harmittaa. Ehkä hän näkee, ettei itse tule koskaan olemaan niin lahjakas, kuin se pieni lapsi. Lisäksi hän ei saa lapsen lahjakkuutta ja mielenkiintoa valjastettua, vaan lapsi kapinoi tunnilla. Opettajaa sattuu oma huonommuus.

Ihan totta. Minulla on tästä omakohtaista kokemusta. :D

Yhteistyössä