Mielipiteitä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten on?

Vieras
Voiko tammikuussa 17vuotta täyttävä tyttö päästä muuttamaan yksin asumaan, jos hänen äitinsä antaa siihen luvan? Tyttö on asunut ennen lastenkodissa, mutta nyt kohta vuoden äidin luona.. Äiti ratkesi taas juomaan..Joutuuko tyttö takaisin lasten kotiin vai onko tällä taustalla mitään mahdollisuutta päästä muuttamaan yksin. Peruskoulu päättyi, tyttö kävi viikon verran yhtä koulua, mutta lopetti sen.. osittain paniikkihäiriön takia.

Mielipiteitä mielipiteitä!!

No kyllähän monet muuttaa asumaan pois kotoa jo 16vuotiaana opiskelujen takia, joten miksikä ei? En kyllä tiedä miten sitten kun on lastensuojelun asiakas. Itsekin olen muuttanut 17v, pois kotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
No kyllähän monet muuttaa asumaan pois kotoa jo 16vuotiaana opiskelujen takia, joten miksikä ei? En kyllä tiedä miten sitten kun on lastensuojelun asiakas. Itsekin olen muuttanut 17v, pois kotoa.

Mä mietin ihan samaa.. siis kun tyttö täyttää tammikuussa jo 17v.eikä ole mikään rällästäjä.. Mut silti tuo äidin tuoma tausta.. vaikuttaako se tytön mahdollisuuksiin päästä omaan asuntoon..jos hän itse haluaa ja on aikuinen ihminen joka puoltaa tätä.. siis hänen äidin lisäksi.

Lastensuojelun tukiasuntoon on esim mahd muuttaa. Siellä käy sitten se joku asumisneuvoja jelppaa asioiden hoidossa ja kattoo miten toi itsenäinen eläminen sujuu. Lisäks on sitten se sosiaalityöntekijöiden verkosto jne... Kannattaa sellasta kysellä. Vaikka on niihinki jonoa

Juu, mä mietin kans tota tukiasuntoa.. et eikö se pitäis olla mahdollinen.. Tuntuu vaan että kaikki roikkuu nyt tän tytön kimpussa siksi kun lopetti koulun js pelkään että tämän takia hänet laitetaan takaisin laitokseen. Laitokseen joka on täynnä alkoholisti/narkkarinuoria.. musta ei kovin hyvä idea....

Yhteistyössä