Mielipiteitä tämmösestä? (kuivaksi opettelusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tämmönen juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tämmönen juttu

Vieras
Yks mun kaveri ei aio opettaa lastaan kuivaksi, vaan lapsi saa itse oppia. Poika pyytää usein potalle pissalle/kakalle, mutta kaveri ei auta housuja ja vaippaa pois. Niiden pois ottamisenkin lapsi saa kuulemma itse oppia. Joskus ku poika on ilman vaatteita, niin se menee itse potalle. Mun mielestä aika ihmeellistä touhua. Tietty jokainen tekee niinku itse haluaa. Poika on 2v1kk

No tuo varmaan kostautuu vielä äitilleen itelle. En tiedä mistä on kiinni että ei aio opettaa, laiskuudesta ei varmaan jos kuitenkin jaksaa vaipan vaihtaa aina.
harmi pojan puolesta jos hän olisi itse valmis alkaan potalle harjoitteleen.

Mitähän tohonki sanois. Kun mun mielestä kuulostaa siltä että se lapsi on jo oppinut kuivaksi (ainakin lähes ) jos kerran itse pyytää vessaan. Kaipa siellä sitä riisumisen oppimista vielä odotellaan. Käy vähän sääliksi lasta kun ei pääse vaikka haluaisi vessaan.

Niin, no lapsihan ei opi jos ei sitä opeta. Ja kyllä moni 2v kaipaa apua riisumisessa, etenkin jos on sukkahousut jalassa, ei meillä kesällä 3v täyttäväkää saa aina ite riisuttua :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tuo varmaan kostautuu vielä äitilleen itelle. En tiedä mistä on kiinni että ei aio opettaa, laiskuudesta ei varmaan jos kuitenkin jaksaa vaipan vaihtaa aina.

Kaverin mielestä lapsen pitää itse oppia vessa asiat alusta loppuun ja, että ne hoidetaan yksin. Ei kuulemma oo hyväksi lapsen kehitykselle jos aikuinen puuttuu ko. asioihin. Vaipankin se vaihtaa vieraiden aikana aina piilossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

peesi...

Yhteistyössä