V
Vepasto
Vieras
Olen järjestämässä kaverille polttareita. Itse asiassa ohjelma on suunniteltu, "vieraat" ovat ilmoittaneet tulostansa ja summakin on ilmoitettu, mitä pitää maksaa. Mun mielestä summa ei ole liian iso; 30 ?/henkilö. Sillä maksetaan siis kaikki morsiamen kulut ja jos jotain jää yli, niin annan loput rahat morsiamelle. Morsiamen siskot lupasivat maksaa mukisematta tuon summan kokonaan, vaikkeivat kumpikaan ole mukana kuin vain päivällä, eli jäävät iltaohjelmasta pois. Nyt yksi henkilö ehdotti, että hänen kaverin ei tarvitsisi maksaa ollenkaan, koska ei ole mukana päiväohjelmassa, vaan tulee vasta illalla. Ensinnäkin, miksi joku toinen ehdottaa toisen puolesta, tämän tietämättä ettei tarvitse maksaa? Ja tämä henkilö, joka tulee illalla vasta mukaan, ei itse edes ehdottanut, etteikö hän maksaisi sitä summaa. Mä laitoin viestin tälle yhdelle joka ehdotti sitä maksun peruuttamista, että kaikki maksaa koko päivästä, vaikkeivat olisikaan mukana koko ajan. Lisäksi laitoin kaikille viestin, että ilmottautuminen on sitova, ja vaikka sairastuisi, ei maksua saa enää takaisin, koska muuten mä joutuisin maksamaan omasta pussista ne. En kai ole kohtuuton?