mielipiteitä polttarimaksusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Olen järjestämässä kaverille polttareita. Itse asiassa ohjelma on suunniteltu, "vieraat" ovat ilmoittaneet tulostansa ja summakin on ilmoitettu, mitä pitää maksaa. Mun mielestä summa ei ole liian iso; 30 ?/henkilö. Sillä maksetaan siis kaikki morsiamen kulut ja jos jotain jää yli, niin annan loput rahat morsiamelle. Morsiamen siskot lupasivat maksaa mukisematta tuon summan kokonaan, vaikkeivat kumpikaan ole mukana kuin vain päivällä, eli jäävät iltaohjelmasta pois. Nyt yksi henkilö ehdotti, että hänen kaverin ei tarvitsisi maksaa ollenkaan, koska ei ole mukana päiväohjelmassa, vaan tulee vasta illalla. Ensinnäkin, miksi joku toinen ehdottaa toisen puolesta, tämän tietämättä ettei tarvitse maksaa? Ja tämä henkilö, joka tulee illalla vasta mukaan, ei itse edes ehdottanut, etteikö hän maksaisi sitä summaa. Mä laitoin viestin tälle yhdelle joka ehdotti sitä maksun peruuttamista, että kaikki maksaa koko päivästä, vaikkeivat olisikaan mukana koko ajan. Lisäksi laitoin kaikille viestin, että ilmottautuminen on sitova, ja vaikka sairastuisi, ei maksua saa enää takaisin, koska muuten mä joutuisin maksamaan omasta pussista ne. En kai ole kohtuuton?

Mun mielestä ei pitäis maksaa kun siitä mihin osallistuu, jos ei halua. Se on ok, ettei rahojaan saa takas, jos on ilmoittautunut johonkin (muttei pääsekään/haluakaan) kun se homma on jo maksettu/varattu.

Ite oon paritkin polttarit järkänny ja noin on meilläkin homma ollu t sitovat ilmottautumiset ja rahoja ei palautella.
Ja viimesimmät polttarit jotka järkättiin tuli maksamaan 27e/hlö.Siihen sisälty sauna/poreallas ulkoilmassa,koskenlasku ja pientä purtavaa(silleen et mahansa sai hyvin täyteen)/juotavaa.

Minun mielestä pitää maksaa vain siihen mihin osallistuu, mutta toki muustakin voi maksaa jos haluaa, näin varmaan lähisukulaiset tekevät. Minusta tuo on aika iso summa pelkästään morsiammen kuluihin (ateria, juomia, muu...?). Riippuu vähän siitäkin mitä tuon päivän ohjelma on, pitäisikö maksaa kaikesta vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
Mun mielestä ei pitäis maksaa kun siitä mihin osallistuu, jos ei halua. Se on ok, ettei rahojaan saa takas, jos on ilmoittautunut johonkin (muttei pääsekään/haluakaan) kun se homma on jo maksettu/varattu.

minusta se menee sitte melko vekslaamiseksi, rahoja lasketaan ja mietitään että mihin saa kympillä osallistua jne.
tuo 30e ei oo iso raha ja sen voi kyllä maksaa vaikka osallistuis vaan iltaohjelmaan.

No kyllä mua ketutti, kun raskaana ystäväni takia osallistuin "rymypolttareihin" ja sit sain maksaa osani viinoista ja ryyppämisistä... Ja tuoda omat limpparit mukana.

Olin just polttareissa ja n. 50e oli morsiamen kuluihin ja päälle vielä omat ruoat ja juomat. Oltiin tosin ilta mökillä, baari-iltaa ei vietetty. Mun mielestä oli aika iso summa, kun vielä ostin 30e häälahjan ja kyseessä oli hlö, jota näen harvoin. Mutta kiva päivä oli.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja frog2:

minusta se menee sitte melko vekslaamiseksi, rahoja lasketaan ja mietitään että mihin saa kympillä osallistua jne.
tuo 30e ei oo iso raha ja sen voi kyllä maksaa vaikka osallistuis vaan iltaohjelmaan.

En mäkään mitään eri summia ole valmis ihmisille jakaan. Vaan silleen mietitään ohjelma, että mihin kaikilla on varaa ja mitä ollaan halukkaita tekemään. Ja sit lasketaan mitä ne maksaa, että summa on kohtuus kaikille.
Erikseen sit, jos joku tietää ettei pääse mukaan kun vasta illasta baariin ryypiskeleen, niin se voi sit liittyä joukkoon. Sen ei mun mielestä sillon tartte osallistua polttareitten muihin kuluihin.

Niin ja mielestäni on hyvä laittaa siten, että jokainen maksaa omat viinansa ja morsiammen juomisille on joku summa, millä hankitaan tai sit kaikki tarjoo vuorollaan baarissa morsiammelle mitä se haluaa tilata.

Tuo summa kattaa siis morsiamen kulut sekä yhteiset alkoholittomat juotavat sekä pikku naposteltavat autossa, kuohuviinin kaikille sekä aamupäivän "piknikin" ruoat; hedelmät, leivät, tuorejuustot yms. Ja yksi vieraista sanoi tuovansa omat syötävät, koska on keliaakikko, ettei mun tartte ostaa sille erikseen. Musta tuo oli aika kivaa, vaikka ei siitä olisi ollut mulla vaivaa. =)

Yhteistyössä