Mielipiteitä parisuhdesolmuun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaana

Vieras
Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 3 vuotta ja toinen lapsemme syntyi nyt marraskuussa. 2 viikkoa ennen synnytystä sain tietää että mieheni on saattanut toisen naisen raskaaksi(naarasin miehen puhelimen kun käytös muuttui oudoksi).

Mies oli ollut tiiviisti naisen kanssa tekemisissä 8kk työasioiden tiimoilta ja oli tiedossa että nainen oli ihastunut mieheen. Minulle mies aina vakuutti ettei hänellä ollut mitään tunteita naista kohtaan. Kuitenkin oli ilmeisesti joko uskotellut naiselle tai ainakin antanut naisen pysyä siinä uskossa että me olimme eronneet ja he seurustelevat.

Nyt asian tultua ilmi hän on laittanut välit kokonaan poikki tähän naiseen ja vakuuttaa ettei nainen merkinnyt hänelle mitään ja että seksi oli yhden baarireissun jälkeinen pahassa humalassa tehty erehdys.

Itse en tiedä mitä uskoa ja oma olo on kuin liiskatulla. Tunnen itseni huonoksi, rumaksi ja kelpaamattomaksi. Riitelemme asiasta edelleen päivittäin ja mies ei ymmärrä suhtautumistani asiaan vaan on sitä mieltä että minun pitäisi olla ylpeä että minulla on niin komea ja sängyssä kestävä mies jonka muut naiset haluaisivat itselleen joka ei jättänyt meitä vaikka tarjolla olisi ollut rikkaampikin nainen joka odottaa hänelle lasta. Ko. nainen oli tarjonnut miehelle lähes kuun taivaalta(ainakin tarjoutunut luopumaan edellisestä lapsestaan) jos mieheni olisi muuttanut yhteen hänen kanssaan.

Mies itse käski minun kirjoittaa nettiin ja kysyä muiden mielipiteitä asiaan - kuulemma sitten huomaisin miten lapsellisesti asiaan suhtaudun.

Lasten takia en tahtoisi erota mutta en tiedä mitä pitäisi tehdä. Kertokaa mielipiteitä. Tarvitsisin asiaan objektiivistakin kantaa.

Lisättäköön että mies on sitä mieltä ettei hän edes ole minua pettänyt koska olin tietoinen että hän oli pettänyt naisia edellisissä suhteissaan ennen minua. Minusta tämä tieto ei muuta asiaa miksikään mutta kuitenkin.

Onpa sulla lapsellinen mies! Että ihan pitäisi tyytyväinen olla, kun on niin komea ja kelpaava muillekin naisille.

Muutenkin nuo kommentit kuulostavat siltä, että ehkä sun kannattaisi miettiä tosi tarkkaan haluatko jatkaa elämääsi tuollaisen kanssa. Itse en kyllä varmaan pystyisi.

Jaksamista sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:
Lisättäköön että mies on sitä mieltä ettei hän edes ole minua pettänyt koska olin tietoinen että hän oli pettänyt naisia edellisissä suhteissaan ennen minua. Minusta tämä tieto ei muuta asiaa miksikään mutta kuitenkin.

Ja selityksiäkin näköjään sillä löytyy... harmi vaan ettei ota vastuuta omista teoistaan. Ei oo mies vaan vellihousu.

sanoppa sille miehelles,ettet todellakaan ole asian suhteen lapsellinen.
Miehes vois pikkasen mennä itteensä.
se,että riitely ei tuota haluttua lopputulosta.Rakentavaa keskustelua ilman syyttelyä.Ottakaa ulkopulisen apua tarvittaessa.
Jos olisin vastaavassa tilanteessa mies sai tosi hyvin vakuuttaa,että enään yhdessä oltais.
ap:tosi paljon jaksuja sulle,mihin sitten päädytkin.

No mieti nyt tarkkaan, haluatko riskeerata terveytesi miehen kanssa joka mitä ilmeisemmin nai toisiakin paljaalla.

Tai käyttäkää te sitten edes aina kondomia.

Ja sitten kohta bee, entäs se miehen toinen lapsi? Mikä mies se on, kun ei vastuuta lapsestaan kanna? :o

3 vuotta yhdessä ja jo 2 lasta? Kannattais ehkä tutustua kunnolla ennekuin alkaa lapsia tekemään.

Miehes suhtautuu vähän ylimielisesti koko asiaan etkä mielestäni ole yhtään lapsellinen. Mies saattaa myös kaunistella tapahtunutta eikä kerro sinulle kuin osan. Toisaalta mies saattaa olla myös puhua totta, jostain syystä hän jäi luoksesi. Menkää parisuhdeterapiaan.

tota nyt korjaan lausettani.
heivaa mies pihalle ja äkkiä

Miehesi on petturi joka on saanut asiansa nyt pahasti solmuun. Ei ole mitään kehumista siinä että parisuhteessa elävä mies on saamassa lapsen toisen naisen kanssa. Hänen kannattaisi nyt vaan toivoa anteeksiantoa, ja että häneen ylipäätänsä pystyisi luottamaan, tai häntä kunnioittamaan. Miehellä on nyt sitten tulossa kaksi perhettä, toivottavasti pystytte elämään sovussa, mihesi joutuu loppuelämänsä valitsemaan teidän välillänne, kummanko perheen kanssa viettää lomansa, joulunsa jne. Kurja tilanne.

Ap: sun mies on todella kiero ja katala, valehtelee ja on uskoton. Mitä muuta vielä kaipaat? Jätä hänet, ennenkuin hän on musertanut itsetuntosi ja tavoittele parempaa, vähempään kuin parhaaseen ei pidä tyytyä.

miehesi selityksiä.anteeksi antoako hän odottaa?kaiken jälkeen??valheiden,pettämisen?
anteeksi toki voit antaa mutta se unohtaminen ei sitten olekkaan niin yksinkertainen juttu.aina ja joka käänteessä asia tulee esille tavalla tai toisella.tosia asia on se, että miehesi on sinua pettäny pahimmalla tavalla ja vielä valehdellu.ja siitä pitää palkita??
hän tuntuu olevan omasta mielestään jumalan lahja maailman naisille.Miksi hän sitten pettää?ei se ulkonäkö ja hurmaavuus ole se ainut asia joka vie naisen jalat alta.
sinuna nyt miettisin mitä elämältä ja parisuhteesta haluat.totta kai pitää ajatella lapsiakin mutta oletko valmis heittämään oman elämän roskiin ja jatkamaan huonossa suhteessa?josta todennäköisesti ne lapsetkin kärsii.ja miehesi tuskin pysyy uskollisena....

HAH! Ai että sun on pakko olla ollut tietoinen siitä et mies on pettänyt sua kun on edellisissäkin suhteissa ollut epärehti.. siis mitä vattua :o ? Eihän noin voi edes sanoa!! En minä ainakaan antaisi anteeksi miun miehelle jos se mua pettäis vaikka onkin edellisissä suhteissa joskus pettänyt. Todellakin todella tökerö mies sulla mun mielestä. Kannattaa nyt miettiä miten haluut suhteenne jatkuvan, ootte kumminkin olleet vasta muutaman vuoden yhdessä et nyt ois helpompi varmaan erota ku myöhemmin. Mut edelleen, jos miehes on tota mieltä et et voi suuttua hänen petettyään sua ton takia mitä tiedät sen edellisistä suhteista niin miten on todennäköistä etteikö se pettäis sitten jatkossakin... aika ihmeellinen mielipide miehelläs kyllä.

Ja miehen omat puheet naisesta, joka on "pakottanut sänkyyn" on ihan syvältä, mies on itse luultavasti se dominoiva osapuoli ja toinen nainen on yhtä uhri kuin ap:kin.

:hug: Ei tuo enää mitään rakkautta ole. Mies on rikkonut jo sen mitä teillä oli ja voi olla ettet voi enää koskaan luottaa häneen. Se kertoo jo paljon, että hylkäsi tuon toisen naisen lapsen ja kehuu sinulle itseään ettet vain tulisi siihen tulokseen, että mies saa lähteä. Jospa hän vain pelkää sitä ettei olekaan kukaan passaamassa ja joutuu yksin pärjäämään eli olisiko miehen mukavuuden halu kuvioissa mukana, kun ei tuon toisen mukaan lähtenyt vaikka oli joiltain osin hänestä "parempi" vaihtoehto. Mieti tarkkaan mitä teet, koska kukaan toinen sinulle ei voi sanoa mikä ratkaisu on sinulle ja lapsille oikea. Jos itse olisin samassa tilanteessa niin mies saisi lähteä.

Tulee mielikuva ettei miehesi arvosta sinua, jos puhuu ylimielisesti ettei jättänyt teitä vaikka "parempaakin" olisi tarjolla. Oma vaimoni on plösähtänyt pullukka mutta en koskaan menisi vertaamaan vaikka työssä tapaamiani upeita naisia häneen, koska mitään parempaa ei ole kuin hän.

Oliko välien poikki laittaminen tämän vieraan naisen kanssa sinun vaatimus vai miehen oma tahto? Pakkohan heidän on väleissä olla edes jollain tavalla, kyseessähän on kuitenkin miehesi tulevan lapsen äiti ja lapsen ollessa pieni tapaamiset tuskin onnistuvat ilman äitiä, älä siis estä tätä!

Jos tämä on totta niin kehottaisin miestä hakeutumaan hoitoon. Eihän tuo nyt normaalin ihmisen touhua ole ja ajattelutapakin on jotain aivan kummallista, sairasta. Ap, itsesi ja lasten tähden löydä oma elämäsi johon ei kuulu noin ikävä ihminen.

Yhteistyössä