Mielipiteitä nimestä Nadja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiiripulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiiripulla

Vieras
Mun mielestä kaunis nimi. Onko liian erikoinen? Mitä ajatuksia herättää, jos vaikka päiväkodissa lapsesi naulakon viereen ilmestyy nimi Nadja?

Olisi harkinnassa tulevalle tytölle. :) Ollaan suomalaisia ja meillä tavallinen -nen päätteinen sukunimi.

Rehellisiä mielipiteitä kaipailen. :)

ei todellakaan ruma nimi.Itse en antaisi lapsen nimeksi,koska mun mielestä aika mustalais nimi,ei sillä en ole rasisti,mutta se vaan häiritsee..jos mä näkisin että päiväkodin naulakkoon on tullut nimi nadja,oisin ihan varma että manne kyseessä..ja ei siis tod. pahalla

En halua pahoittaa mieltä, enkä mitään sellasta. Tuli vaan ensimmäisenä mieleen Leevi & the Leavingsin biisi missä lauletaan "oi Nadjani mun, olit patjani mun, silloin kun mä sammuin hotellihuoneeseen".

Nadja on lyhentymä venäläisestä nimestä Nadezda=toivo. Nimessä ei ole mitään vikaa. Itse en antaisi tyttärelle vieraskielistä nimeä, koska sukunimi on suomalainen.

Terveisiä yheltä Nadjalta, joka ei sitä nimeä ole halunnut käyttää sitten eka luokan.. ja olen vm.81. Pitää alleviivata toista nimeä hiki otsalla joka paikas ja muistuttaa etten sitten käytä etunimeäni. Lähes jokainen tapaamani mies on päässyt naureskelemaan ja juu, kovasti jotkut miehet tykkää tuosta nimestä.. ei paljoa kuule lämmitä silti :D

Jos haluat lapsesi kuulevan juurikin manneista, venäläisyydestä.. sitten vanhempana tyttö on "takuulla" maksullinen nainen yms. Pöh ja argh! Lähes joka viikko kiroan nimeäni.. Toki tämä on vain minun mielipiteeni.. mutta vois sitä harkita pari kertaa ja vähän päälle minkä riesan lapselleen nimeks antaa.. ;)

[QUOTE="vieras";27811130]Terveisiä yheltä Nadjalta, joka ei sitä nimeä ole halunnut käyttää sitten eka luokan.. ja olen vm.81. Pitää alleviivata toista nimeä hiki otsalla joka paikas ja muistuttaa etten sitten käytä etunimeäni. Lähes jokainen tapaamani mies on päässyt naureskelemaan ja juu, kovasti jotkut miehet tykkää tuosta nimestä.. ei paljoa kuule lämmitä silti :D

Jos haluat lapsesi kuulevan juurikin manneista, venäläisyydestä.. sitten vanhempana tyttö on "takuulla" maksullinen nainen yms. Pöh ja argh! Lähes joka viikko kiroan nimeäni.. Toki tämä on vain minun mielipiteeni.. mutta vois sitä harkita pari kertaa ja vähän päälle minkä riesan lapselleen nimeks antaa.. ;)[/QUOTE]

Tiedoksi, että voit pudottaa sen ensimmäisen nimen kokonaan pois, jolloin se ei enää roiku papereissasi.

Näin teki aikoinaan tätini, joka inhosi ristimänimeään. Hän otti toisen nimensä käyttöön.

Aika negatiivisia mielleyhtymiä siis monella. Harmi! Miksiköhän venäläisyys aiheuttaa niin paljon negatiivisia tunteita? Mulla on ukin puolen sukua Viipurista peräisin ja mies tykkää venäläisistä urheilijoista. Myös muiden lastemme nimissä on tota slaavilaista perää (Sonja ja Natalia).

Eli ei täällä nyt niin suvaitsevaisia ollakaan, mitä annetaan ymmärtää, kun venäläisyys tai mustalaisuus on niin väheksyttävä ja negatiivinen asia. Ehkä harkitsemme sitten vielä jotain muuta, mutta mitään perus Ainoa tai Emmaa ei meidän tytöstä tule.

Kiitos rehellisistä mielipiteistä. Emme toki halua, että lapsi joutuu nimensä takia kärsimään vaan siksi, että me vanhemmat siitä tykkäämme.

pidä nimestä. Kuulostaa venäläiseltä ja jotenki halvalta tms. Tunsin joskus erään jonka nimi on Nadja,epäsiisti ihminen,poikamainen,ei kavereita. Jotenkin ilmeisesti tuon takia saan nimestä sen käsityksen jonka edellä mainitsin.

[QUOTE="vieras";27812486]On munkin suku Viipurista, mutta se on ihan eri asia kuin Venäjä. Suomessa ei vielä olla niin myötämielisiä heitä kohtaan, joten en suosittele Nadja nimeä.[/QUOTE]

Mielenkiintoinen ilmiö tämä. Ollaan olevinaan niin suvaisevaisia eikä yhtään rasistisia. Ilmeisesti se suvaitsevaisuus koskeekin vaan sellasia, joita kohtaan on muotia olla suvaitsevainen.

No joo hylkäämme kauniin nimen, koska Suomessa pidetään venäläisiä meitä alhasempina. Täytyy antaa sit joku top 10 nimi tytölle. Veera, Siiri, Helmi tai Sofia niin ei joudu lapsi kiusatuksi nimen takia. Tylsää vaan, kun niitä on sit joka nurkalla.

Nimeni on Nadja ja täytyy sanoa, että ihmetyttää vähän tämän keskustelun negatiivisuus. En ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, että jollekulle tulisi nimeni perusteella negatiivinen kuva minusta, enkä koskaan kuullut ainuttakaan haukkumasanaa sen vuoksi. Nimi Nadja on aina ollut minulle ylpeydenaihe. Se tarkoittaa toivoa, ja se on vähän erikoisempi. En toivoisi tavallista nimeä, sillä on ihanaa, kun on ihan "oma" nimi. Surullista, jos vieläkin löytyy näin ennakkoluuloisia ihmisiä ! Anna toki lapselle nimeksi Nadja :)

Itse Nadjana kärsinyt pienenä nimestä, oli natjaa ja katjaa ja ryssittelyä jne jne... MUTTA, näin aikuisena, sosiaalisena eläimenä, Nadja -nimi jää ihanasti mieleen, nuoremmat miehet ovat olleet kyllä ihan innoissaan nimestä, eikä tosiaankaan siksi, että se viittaisi maksulliseen naiseen :) Lippu korkealla, ylpeänä kannan nimeäni, jonka isäni minulle antoi ja äitini purnasi.
T:Natsku