Mielipiteitä tytön nimestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimivaaville
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nimivaaville

Vieras
Tytölle pitäisi nimi keksiä..mietimme enää kolmen vaihtoehdon välillä. Näihin nimiin saa ottaa kantaa ja kertoa suosikkinsa....

Iisa Olivia
Maisa Olivia
Siina Olivia

Sukunimi on aika perus..suomalainen sukunimi. Ei kuitenkaan -nen - päätteinen. Mieheni pitää eniten Iisasta..mutta itseäni arveluttaa, että onko se liian erikoinen..tai kuinka se nimi "käytännössä toimii"..kuuleeko kaikki aina Liisa, Miisa tms.. Itse tykkään Siinasta, joskin sekin on varmaan aika harvinainen. Mieheni kammoksuu Maisa-nimeä..kun hän ei tunne yhtään Maisaa..ja ainut mielikuva, joka tulee mieleen on Maisa Torppa..joten meitä kumpaakin vähän "ahdistaa" ajatus siitä jonniinjoutavasta nakumallista. :D mutta nimenä Maisa on minusta kaunis. Mielipiteitä otetaan vastaan.. :)

Maisa on myös suloinen hiiri joka seikkailee lastenkirjoissa. Tykkään siitä nimestä. Iisa on mun makuun liian erikoinen, siina ihan jees. Olviasta en tykkää pätkääkään.

No mä oon ollut vuosikymmeniä Iisa, eikä oo kyllä tullu mieleen, että olis liian erikoinen. Ehkä tosin ruotsinkielisillä seuduilla ollut jo pitkään enemmän käytössä (Isa). Eikä kyllä hirveästi oo sotkettu mihinkään Liisoihin. Kai jokainen nimi joskus kuullaan väärin. Enemmän kysytään onko nimi yhdellä vai kahdella Iillä.

Maisa-hiiri.png

Iisa Olivia :heart: meidän puistossa käy Iisa, ei ole kukaan sotkenut nimeä mihinkään toiseen. Mun kaverin teini-ikäinen sisko on Isa, lausutaan yhdellä iillä, ei ole sitäkään kukaan koskaan ihmetellyt.

Meillä on Iisa ja se on mun mielestä kaunein nimi maailmassa :D :heart:

Tähän mennessä yhden ainoan kerran vanha lääkärisetä kuuli / ymmärsi nimen Liisaksi, muuten ei oo ollu ongelmaa. Ei oo kyllä tullut muita Iisoja vastaan, mutta ei oo silti liian erikoinen mun mielestä.

Viimeksi muokattu:
Toki tiedän, että asia on vain ja ainoastaan mieheni ja minun päätettävä.. Mutta ettepä kyllä mielipiteillänne juurikaan ainakaan selventäneet ajatuksiani... :) vaikeaa on päättää!