Mielipiteitä! Lähteäkö opiskelemaan vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina

Vieras
Mulla ikää reilu 30, kaksi alakoulussa olevaa lasta ja mies. Naapurikaupungissa (matkaa 120km) alkaisi 1½ vuotta kestävä koulutus alalle, jolla varmasti tulisi olemaan töitä. Muuttaistitko tuoksi ajaksi yksin toiselle paikkakunnalle, viikonlopuiksi toki kotiin. Lapsille tulisi kyllä kohtuuttoman pitkät iltapäivät yksin kotona koulun jälkeen.

Etkö sitten pystyisi ajelemaan eestaas esim. maanantaisin ja/tai torstaisin, niin että olisit vain tiistai- ja keskiviikkoillat kokonaan poissa kotoa? Ajeleminen on raskasta, eikä ehkä pahimmilla pakkasilla viitsi/halua/uskallakaan, mutta ainakin välillä?

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
En lähtisi. Etenkin jos töissä olet. Tietysti jos työttömänä olet ollut eikä muuta vaihtoehtoa ole. Mikä lienee tilanteesi?

Tällä hetkellä töissä, mutta todennäköisesti loppuu vuoden lopussa. Muutenkin voin tässä paikassa erittäin huonosti :(

Lähtisin, jouduin itse lähtemään toiselle paikkakunnalle, vaikka lapset olivat alle 6v. Mies hoiti lapsia viikot, olin itse vkoloppuisin kotona. Hyvin toimi, ikävä oli lapsia.. mutta sain ammatin ja sitä kautta sain töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras vierailija:
Etkö sitten pystyisi ajelemaan eestaas esim. maanantaisin ja/tai torstaisin, niin että olisit vain tiistai- ja keskiviikkoillat kokonaan poissa kotoa? Ajeleminen on raskasta, eikä ehkä pahimmilla pakkasilla viitsi/halua/uskallakaan, mutta ainakin välillä?

Matkaan menee 2 tuntia suuntaansa ja bensaakin sen verran paljon, että vois olla jo taloudellisestikin mahdotonta:(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Matkaan menee 2 tuntia suuntaansa ja bensaakin sen verran paljon, että vois olla jo taloudellisestikin mahdotonta:(
Entä kimppakyyti? Käykö teidän suunnasta kukaan töissä sielläpäin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Entä kimppakyyti? Käykö teidän suunnasta kukaan töissä sielläpäin?

En tiedä ketään kuka kävis.

Yhteistyössä