Mielipiteitä haluan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierailija

Vieras
Tästä aiheesta puhuttu monesti, mutta mun mielestä tärkeetä asiaa niin sikspä kirjoitan tästä.

Mä en voi käsittää äitejä ja isejä jotka kurittavat lasta jatkuvasti lyömällä, tukistamalla, nippaamalla ja huutamalla jatkuvasti naama punaisena. Sen mä vielä jollakin lailla ymmärrän että joskus menee hermot ja huudetaan (sitä tapahtuu ainakin minulle välillä) se on kuitenkin inhimillistä jos se huutaminen ei oo jatkuvaa/joka päiväistä. Niin ja senkin viel ymmärrän että joskus menee yli ja saattaa vaikka näpsäistä tai ottaa hiuksista kiinni itse en käytä mutta tiedän että voi olla tilanteita että hermot menee eikä siitä kannata mitään loputonta syyllisyyttä kantaa.

Mutta se että jatkuvasti lähespäivittäin haukutaan huudetaan tukistetaan on kyllä jotain aivan kamalaa. Se on verrattavissa parisuhdeväkivaltaan, mitä kuitenkaan aika harva hyväksyy. Vai kuinka moni pitäisi siitä että kun et tottele miestäsi niin esim. läppäsee sua naamalle... "kun tuo akka oli tottelematon, kai sillä on kolmenkympin kriisi"

Mielestäni ihmiset jotka käyttävät näitä kuritus muotoja perustelevat sitä paljon sillä että heidän lapsensa on niin villi ja mahdoton, on varmasti mutta missä syy.. Ja auttaako oikeasti taitaa vaan pahentaa tilannetta.

Onhan tokikin olemassa eri luonteisia lapsia, mutta ei uhmakas käytös ainakaan parane tällä käyttäytymisellä päinvastoin.

Ja miksi tähän asiaan on niin vaikea ulkopuolisena puuttua?

Mieleiteitä asiaan!!!!

Missä näitä näkee vai kuljenko mä silmät kiinni? Enimmäkseen näkee kaupassa sitä et otetaan lapsi eteen puhutteluun eli katsotaan tiukasti silmiin ja keskustellaan asioista.
Tukistamista tms en muista nähneeni koskaan

No mä tunnen muutaman tuttava perheen ja kyllähän täälläkin on puhuttu asiasta että hyväksyy ruumillisen kurituksen ja juuri luin jonkun tutkimuksen missä oli paljon vastauksia että tukistaminen, huutaminen yms. on hyväksyttyä että kyllä näitä on. No ehkä nää tapahtuu kuitenkin piilossa vierailta ihmisiltä. Kuinka moni täällä on joskus tukistanut tai tehnyt jotain muuta vastaavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Missä näitä näkee vai kuljenko mä silmät kiinni? Enimmäkseen näkee kaupassa sitä et otetaan lapsi eteen puhutteluun eli katsotaan tiukasti silmiin ja keskustellaan asioista.
Tukistamista tms en muista nähneeni koskaan

Peesi.
Ihmettelen myös missä näitä jatkuvasti pää punaisena huutavia vanhempia oikein näkee?
Eipä ole mun kohdalle sattunut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mä tunnen muutaman tuttava perheen ja kyllähän täälläkin on puhuttu asiasta että hyväksyy ruumillisen kurituksen ja juuri luin jonkun tutkimuksen missä oli paljon vastauksia että tukistaminen, huutaminen yms. on hyväksyttyä että kyllä näitä on. No ehkä nää tapahtuu kuitenkin piilossa vierailta ihmisiltä. Kuinka moni täällä on joskus tukistanut tai tehnyt jotain muuta vastaavaa?

Ja jatkanpa tähän että asiaan on todellakin vaikea puuttua kun se tapahtuu tuttava perheessä, pelkää että kaveruus menee.. mutta lapsen puolesta tuntuu pahalle ja hei älkää nyt oikeesti olko noin sinisilmäisiä että missä näitä näkee. Tätä kyllä tapahtuu ja paljon, tiedän jo ammattinikin puolesta.

itse hyväksyn kyllä tukistamisen. ei hiuksista repimistä. itse en käytä koska on turhaksi todettu.
Muta silti en hyväksy sitä että lasta turhasta tukistettais tai koko ajan karjuttais. joo.varmasti on tälläisiä. sellaisiakin jotka koko ajan kiroilee lapselle ja sen pitäis pysyä pois tieltä yms..
Mutta se että hyväksyy tän tukistamisen ei tarkoita että tekisin niin tai etä hyväksyisin tuollaista muuta käytöstä

eräs tuttuni perusteli joskus luunapin tms antamista sillä että pienenpi paha se on kuin em, se että lapsi taittaa niskansa hyppiessään jostain korkealta,jos ei muuten usko että ei saa.

en kyllä itse kannata tuota fyysistä kurittamista(enkä henkistäkään,jos se menee henkiseksi väkivallaksi),mutta tavallaan ymmärrän tuon pointin.

Voiko asiasta olla, jotain muutakaan mieltä :whistle: En usko, että nykypäivänä kukaan Suomalainen olisi niin piilossa, ettei tietäisi mitä asiantuntijat asiasta ovat mieltä ja todella puolustaisivat jatkuvaa huudolla sekä tukkapöllyillä kasvattamista. Vai onko näitä tietämättömiä ihmisiä vielä?

Yhteistyössä