mielipiteitä ex-miehestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hivenenhullu

Vieras
tai siis oikeastaan tilanteesta...
nyt kun erosta on jo kulunut reilu vuosi, niin tahtoisin jutella sen kanssa ihan rauhassa.. siis käydä läpi ne asiat mitä eron aikoihin oli, pyytää omia juttuja anteeksi ym. siis saada asia käsiteltyä ja pois päiväjärjestyksestä...

mutta tilanne vaikeutuu tässä.. meillä molemmilla on uudet puolisot, ja pelkäänkin että ehdotus tapaamisesta vaikka syömisen merkeissä (tai vastaavaa) antaa väärän signaalin sille uudelle puolisolle.. oma mieheni kyllä ymmärtää ja tiedostaa tilanteen ja miksi haluaisin puhua välit selviksi..
kun ero ei tapahtunut mitenkään yhteisestä sopimuksesta hyvässä hengessä, ja koska meillä kuitenkin on yhteinen lapsi niin haluaisin että mun ja ex-miehen välit olis hyvät... siis niin että vanhat jutut ei kaihertaisi meiltä aj vaikuttais ex-miehen suhtautumiseen ja käytökseen...
onko mitään toiveita että asia sujuisi näin ilman väärinkäsityksiä, vai heitänkö idean vaan romukoppaan ja kirjoitan vaikka kirjeen sille exälle jossa selitän asioita ja pyydän anteeksi tiettyjä juttuja.. (silloin vain se on kovin yksipuolinen keskustelu...)

Mä jotenkin ajattelen että menneet on menneitä ja antaa niiden olla. Siis meinaan että jos mun miehestä tulis mulle ex ja alkaisin vuoden päästä tilittämään jotain mennyttä niin kiinnoistus voisi olla aikalailla 0.

Mun mielestä voit hoitaa homman niin, että josakin yhteydessä vaan menet ja pyydät anteeksi ja sanot että voidaanko unohtaa menneet.

Eiköhän ne kaikki ole setvitty jo, ainakin jollain tasolla, kerran olette molemmat pystyneet jo uuden suhteenkin muodostamaan. Mitä sitä menneitä kaivelemaan, jos nekään eivät kaivele teitä. Ollutta ja mennyttä, eteenpäin on menty.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mä jotenkin ajattelen että menneet on menneitä ja antaa niiden olla. Siis meinaan että jos mun miehestä tulis mulle ex ja alkaisin vuoden päästä tilittämään jotain mennyttä niin kiinnoistus voisi olla aikalailla 0.

Mun mielestä voit hoitaa homman niin, että josakin yhteydessä vaan menet ja pyydät anteeksi ja sanot että voidaanko unohtaa menneet.

niin no, kun on juttuja joista pitäis puhua, niin etteivät aiheuttais jatkuvasti kränää meidän välillä... siis en mä niitä asioita ajatellut tilittää sen kummemmin.. mutta pelkäämpä pahoin että mieheltä on jäänyt ymmärtyämättä ylipäätään se syy miksi erottiin... :/ ja ajattelee siitä erosta niin et "se vaan sekos ja halus erota ilman syytä" jolloin ihmekkös tuo että välit ei ole oikein hyvät...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

niin no, kun on juttuja joista pitäis puhua, niin etteivät aiheuttais jatkuvasti kränää meidän välillä... siis en mä niitä asioita ajatellut tilittää sen kummemmin.. mutta pelkäämpä pahoin että mieheltä on jäänyt ymmärtyämättä ylipäätään se syy miksi erottiin... :/ ja ajattelee siitä erosta niin et "se vaan sekos ja halus erota ilman syytä" jolloin ihmekkös tuo että välit ei ole oikein hyvät...

Mutta onko joku päivällinen/illallinen tosiaan oikea paikka moisille lurituksille? Ettekö saa hommaa järjetsymään esim. niin että kun mies hakee lapsen niin pyydät hetkeksi sisälle juttelemaan ja häädät oman miehesi pois.

Tai jos ihan vaikka puhelimessa juttelisitte?

Mutta onko joku päivällinen/illallinen tosiaan oikea paikka moisille lurituksille? Ettekö saa hommaa järjetsymään esim. niin että kun mies hakee lapsen niin pyydät hetkeksi sisälle juttelemaan ja häädät oman miehesi pois.

no kun vien lasta sinne, en pääse eteistä pitemmälle... (se on yksi syy miksi haluaisin välit selvittäää...)
puhelimessa puhuminen, noh, soitellaan muutama kertta kk ja sekin on lähinnä pojan tapaamisista, ja aina tulee sellanen fiilis että ex on kiukkuinen kun häiritsin... (toinen syy siis tämä...)

periaatteessa voisin toki pyytää meillä juttelemaan mutta usein on hänen uusi puoliso mukana... ja mielestäni siis ne jutut on sellasia joita ei uusiehn puolisoiden seurassa selvitellä...

ja syy siis miksi haluaisin nuo vanhat asiat selvitettyä on että voisimme jutella normaalisti, voisin kertoa lasta koskevista aioista, mitä lapsi on puuhannut,hassuja kommelluksia ym. (en siis oleta meidän olevan keskustelun jälkeen parhaita kavereita tai vastaavaa...)

Ei kannata alkaa niitä asioita kaivamalla kaivamaan. Parhaillaan sotket exäsi kuviot, josta voi sitten vihamielisyttä tulla ja kunnolla.

Meillä exän kanssa on välillä erittäin huonot välit, välillä paremmat. Exän uusi kumppani on käynyt meillä ilman exää ja mä siellä ilman että exä on paikalla. Joskus tavataan neljän aikuisen ja lasten kesken. Mikään ruotiminen kuitenkaan ei muuta sitä että on erottu ja ero ei ollut sopuisa ja kaunis, niinkuin ei ollut suhdekkaan.

Jos mun miehen exä, joka on ollut melkohyvin poissa (mitä nyt muutaman kerran öisiä puheluita ilmenny..) kävis ehottamaan tapaamista ja vielä suhteen ruotimista, mä räjähtäsin jos mies edes harkitsisi ehdotusta (heillä ei ole kylläkään lapsia). Sen suhteen loppumisen ja meiden suhteen välissä on ollut aikaa ja jos hommat ei oo selvinny ja niitä pitää selvittää mä oon väärässä paikassa nyt.

Joskus vaan ihmiset "sekoaa ja eroaa ilman syytä", ilman näkyvää syytä. Kun aika on kulunut, se on menettänyt merkitystä. Parhaimmillaan saat selittelyn näyttämään siltä, ttä haluat palata suhteeseen takaisin. Vuosi vuoden jälkeen se yhteys mitä parisuhteessa on ollut, alkaa unohtua väkisinkin, muistetaan yksittäisiä tapahtumia ja ehkä ihmetellään miksi ylipäätänsä tuli oltua siinä suhteessa.

Jos sun on pakko saada puhua niin soitat ja sanot, että haluat jutella. Ja jos susta tuntuu, että se ei nytkään halua sun kanssa edes puhelimessa jutella niin miten kuvittelet sen haluavan lähteä esim. syömään sun kanssa?

Se kirje kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta.

Mutta eipä sekään välttämättä korjaa välejä. Ja menneitä on tavallaan turha selitellä.

Toisaalta mulla on helppo tilanne, erosta myös noin vuosi ja eksän kanssa on alettu tulemaan varsin hyvin toimeen vaikka jäikin selittelemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Annat vaan olla:
Ei kannata alkaa niitä asioita kaivamalla kaivamaan. Parhaillaan sotket exäsi kuviot, josta voi sitten vihamielisyttä tulla ja kunnolla.

Meillä exän kanssa on välillä erittäin huonot välit, välillä paremmat. Exän uusi kumppani on käynyt meillä ilman exää ja mä siellä ilman että exä on paikalla. Joskus tavataan neljän aikuisen ja lasten kesken. Mikään ruotiminen kuitenkaan ei muuta sitä että on erottu ja ero ei ollut sopuisa ja kaunis, niinkuin ei ollut suhdekkaan.

Jos mun miehen exä, joka on ollut melkohyvin poissa (mitä nyt muutaman kerran öisiä puheluita ilmenny..) kävis ehottamaan tapaamista ja vielä suhteen ruotimista, mä räjähtäsin jos mies edes harkitsisi ehdotusta (heillä ei ole kylläkään lapsia). Sen suhteen loppumisen ja meiden suhteen välissä on ollut aikaa ja jos hommat ei oo selvinny ja niitä pitää selvittää mä oon väärässä paikassa nyt.

Joskus vaan ihmiset "sekoaa ja eroaa ilman syytä", ilman näkyvää syytä. Kun aika on kulunut, se on menettänyt merkitystä. Parhaimmillaan saat selittelyn näyttämään siltä, ttä haluat palata suhteeseen takaisin. Vuosi vuoden jälkeen se yhteys mitä parisuhteessa on ollut, alkaa unohtua väkisinkin, muistetaan yksittäisiä tapahtumia ja ehkä ihmetellään miksi ylipäätänsä tuli oltua siinä suhteessa.

siis siihen eroon oli syyt, ei se että mä nyt sekosin... ja juurikin siksi haluaisin ne selvittää kun silloin aikoinaan se ei onnistunut...

ex-miestä en takaisin tahdo, enkä halua hänelle ja uudelle puolisolle mitään riitoja aiheuttaa..
selkeästikkään asiat ei ole ok meidän välillä kun tämä yhteydenpito lapsen tiimoilta tökkii... ja siksi haluan asiat selvittää ja jättää taakse.. jos mahdollista...
lisäksi olisi hirmu kiva jos ex-miehen vihamieliseltä vaikuttava suhtautuminen mun nykyiseen mieheen loppuisi ja ex-miehen uusi puoliso voisi taas vaikka moikata kun nähdään... (loppui jostain syystä...)
ja että voisi sellaiset normaalit asiat hoitaa hyvässä hengessä

no kun vien lasta sinne, en pääse eteistä pitemmälle... (se on yksi syy miksi haluaisin välit selvittäää...)
puhelimessa puhuminen, noh, soitellaan muutama kertta kk ja sekin on lähinnä pojan tapaamisista, ja aina tulee sellanen fiilis että ex on kiukkuinen kun häiritsin... (toinen syy siis tämä...)

periaatteessa voisin toki pyytää meillä juttelemaan mutta usein on hänen uusi puoliso mukana... ja mielestäni siis ne jutut on sellasia joita ei uusiehn puolisoiden seurassa selvitellä...

ja syy siis miksi haluaisin nuo vanhat asiat selvitettyä on että voisimme jutella normaalisti, voisin kertoa lasta koskevista aioista, mitä lapsi on puuhannut,hassuja kommelluksia ym. (en siis oleta meidän olevan keskustelun jälkeen parhaita kavereita tai vastaavaa...)

Miksi sun pitäis päästä heiden kotiin eteistä pidemmälle?
Ehkä soittaessa todella häiritset exää ja on todella kireä siitä.
Eikä se muutu, jos ruodit hommaa. Sun täytyy vaan hyväksyä se julma totuus, että te ette ole kummoisissa väleissä. Ja luottaa siihen, että exä kertoo jos pojalle sattuu jotain siellä ollessa.
Jos sulla on lapsen juttuja joita haluat kertoa, tärkeitä, hassuja jotka koet tarpeellisena jakaa, laita lapsen mukana reissuvihko isälle.

Sun exällä on uusi elämä. Sen kumppani kuuluu siihen ja se elämä on tässä ja nyt. Sä et voi kun hyväksyä tilanteen. Ja nyt on enään turha selvittää asioita joita ei voi sanoa uuden puolison kuullen. Vai haluatko, että se uusipuoliso on negatiivinen sinua kohtaan ja se alkaa heijastua lapseen?

Menneestä irti. Kyllä ne lapsen asiat hoituu omalla tasapainollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Annat vaan olla:

siis siihen eroon oli syyt, ei se että mä nyt sekosin... ja juurikin siksi haluaisin ne selvittää kun silloin aikoinaan se ei onnistunut...

ex-miestä en takaisin tahdo, enkä halua hänelle ja uudelle puolisolle mitään riitoja aiheuttaa..
selkeästikkään asiat ei ole ok meidän välillä kun tämä yhteydenpito lapsen tiimoilta tökkii... ja siksi haluan asiat selvittää ja jättää taakse.. jos mahdollista...
lisäksi olisi hirmu kiva jos ex-miehen vihamieliseltä vaikuttava suhtautuminen mun nykyiseen mieheen loppuisi ja ex-miehen uusi puoliso voisi taas vaikka moikata kun nähdään... (loppui jostain syystä...)
ja että voisi sellaiset normaalit asiat hoitaa hyvässä hengessä

Noh, jutustelet puhelimessa sen kanssa.

Niin tai voisi todeta että miks pääsisit heidän kotiinsa ollenkaan oven sisäpuolelle? Ja jos soitat niin todennäköisesti häiritset ja ex on oikeestikin vihanen kun et jätä rauhaan.
Paras vaan antaa olla.

Oonko mä ainoa jonka mielestä olisi tärkeätä että saisitte puhuttua asiat selviksi, lapsenne ja teidänkin kannalta? Ei kai se että tahtoo selvittää asiat ja olla eksän kanssa väleissä tarkota sitä, että haluaa palata entiseen?

jaa miksi pitäisi päästä eteistä pitemmälle.. hmm.. no vaikak siksie ttä voidaan rauhassa puhua lapsen asiat läpi ilman että ovi rappukäytävään on auki... ehkä siksi että meillä yleensä tarjotaan jopa kahvit ja isä saa leikkiä lapsen kanssa vielä hetken jos haluaa...
ehkäpä siksi että en jaksa sitä edelleen tuntuu joku katkeruus,viha tmv kaihertavan exän mieltä...
ja kun kahden aikuisen ihmisen luulisi olevan kykeneväisiä keskustelemaan asioista, vaikak ei niin kivoista... jos ne asiat vaikuttavat nykyiseen elämään...
ja uuden puolison edessä niiden vanhojen juttujen ruotiminen.. en mä silel uudelle puolisolel ole tilivelvollinen niistä asioista.. ne on mun ja ex-miehen välisiä..
mä hyväksyn täysin sen että ex-miehellä on uusi elämä,uusi puoliso enkä todella haikaile menneeseen... olen vain vakaasti sitä mieltä että jos on väleuissä häikkää niin ne selvitetään jotta välit voivat olla normaalit...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oonko mä ainoa jonka mielestä olisi tärkeätä että saisitte puhuttua asiat selviksi, lapsenne ja teidänkin kannalta? Ei kai se että tahtoo selvittää asiat ja olla eksän kanssa väleissä tarkota sitä, että haluaa palata entiseen?

Jaa-a, mua ei ainakaan kiinnostaisi yhtään mitä ja miksi sillon joskus eron tiimellyksessä tapahtui. Mä elän tässä ja nyt. Jos ex soittaisi, että haluaa selvittää jotain niin ohjaisin sen selvittämään omia ajatuksiaan vaikka mielenterveystoimistoon.

jaa miksi pitäisi päästä eteistä pitemmälle.. hmm.. no vaikak siksie ttä voidaan rauhassa puhua lapsen asiat läpi ilman että ovi rappukäytävään on auki... ehkä siksi että meillä yleensä tarjotaan jopa kahvit ja isä saa leikkiä lapsen kanssa vielä hetken jos haluaa...
ehkäpä siksi että en jaksa sitä edelleen tuntuu joku katkeruus,viha tmv kaihertavan exän mieltä...
ja kun kahden aikuisen ihmisen luulisi olevan kykeneväisiä keskustelemaan asioista, vaikak ei niin kivoista... jos ne asiat vaikuttavat nykyiseen elämään...
ja uuden puolison edessä niiden vanhojen juttujen ruotiminen.. en mä silel uudelle puolisolel ole tilivelvollinen niistä asioista.. ne on mun ja ex-miehen välisiä..
mä hyväksyn täysin sen että ex-miehellä on uusi elämä,uusi puoliso enkä todella haikaile menneeseen... olen vain vakaasti sitä mieltä että jos on väleuissä häikkää niin ne selvitetään jotta välit voivat olla normaalit...

No miksi ette sitten puhu teillä kahvikupin ääressä?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Niin tai voisi todeta että miks pääsisit heidän kotiinsa ollenkaan oven sisäpuolelle? Ja jos soitat niin todennäköisesti häiritset ja ex on oikeestikin vihanen kun et jätä rauhaan.
Paras vaan antaa olla.

täh, miten se että soittaa pari kertaa kk LAPSEN tapaamisasioista voi häiritä LAPSEN ISÄÄ... miten mun pitäis jättää rauhaan... todeta että selvä, lapsi on minun ja isä ei sitä näe, voi olla kuin ei oliskaan...? mä en nyt ihan ymmärrä...
ja sitä nyt en alkuunkaan ymmärrä että miksi en voisi päästä heidän kotiin sisään? en mä sinne asumaan ole jäämässä :D

Mun mielestä sä oot fiksu aikuinen joka todella haluaa jatkaa elämäänsä ja saada samalla selvitettyä välit entiseensä. Toivottavasti saatte asiat selviksi :)

Haluatko tuolla parantaa omaa oloasi ja omaatuntoasi? Kumpuaako ideasi itsekkäistä lähtökohdista vai olisiko tuo oikeasti toisenkin osapuolen kannalta hyvä ajatus? Voi olla, että hänen mielestään olisi parasta unohtaa menneet eikä hänellä ole mitään intoa jakaa iloja ja suruja kanssasi teidän lapseenne liittyen.

"voisin kertoa lasta koskevista aioista, mitä lapsi on puuhannut,hassuja kommelluksia ym."

Joskus käy niin, että juuri tämän erossa häviää - että on se toinen jonka kanssa jakaa yhteistä lasta koskevat ilot ja surut. Jos tekee toiselle paskan tempun, voi olla mahdotonta enää ikinä yhdessä nauraa millekään hassunhauskoille kommelluksille. Joskus riittää, että välit säilyvät asiallisina ja lapsen kannalta esim hoitovuorosysteemit toimii. Mutta itsepä tiedät paremmin taustat ja motiivisi.

Yhteistyössä